Netia - Player przerywa nadawanie po WiFi |
Autor |
Wiadomość |
pietro_m
Klikacz
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 1
|
Wysłany: 24-10-2016, 14:02 Netia - Player przerywa nadawanie po WiFi
|
|
|
Hej,
może ktoś z Was zetknął się z podobnym problemem - od niedawna mam łącze Netii (100 Mbit) i IPTV.
Player podłączony do Spota po WiFi - wszystko skonfigurowane, prędkości łącza odpowiednie, pomiędzy nimi 8m w linii prostej i 2 raczej cienkie ściany.
Sporadycznie zdarza się, że obraz się zacina, czasami na kilkanaście sekund. Niezależnie od pory dnia i wybranego kanału.
Niestety nie mam możliwości przejścia na skrętkę (mieszkanie wynajmowane).
Czy problem leży w Netia Spocie (brak antenek do WiFi)? Czy spróbować z przesłaniem sygnału po sieci elektrycznej (nadajnik i odbiornik w dwóch pokojach)? |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24-10-2016, 14:12 Re: Netia - Player przerywa nadawanie po WiFi
|
|
|
Wi-Fi rządzi się własnymi prawami. Pomimo dobrej prędkości, mogą być chwilowe problemy. Zakłócenia od zewnętrznych źródeł: mikrofalówki, sprzęt satelitarny, linie energetyczne, transformatory, telefony bezprzewodowe, głośniki bezprzewodowe, monitory i telewizory LCD, elektroniczne nianie, bezprzewodowe myszy i klawiatury bezprzewodowe, system alarmowy w pomieszczeniu, zasilacze innych urządzeń, itp., wystarczą żeby na chwilę zakłócić TV.
Próba z transmiterami sieciowych PLC jest bardzo dobrym pomysłem. Tylko wybrać coś lepszego np. 500 Mb/s lub więcej.
W miejscu gdzie stoi Netia Player, możesz sprawdzić czy nie ma zbyt często zakłóceń. Pobrać plik 10 GB i zobaczyć czy jest równomiernie pobierany, czy nie ma wahań prędkości.
Puść także "ping -t www.speedtest.inea.pl" np. na godzinę (Ctrl+C przerywa ping) i zobacz ile jest utraconych pakietów, to też może być wykładnią zakłóceń. |
_________________
|
|
|
|
|
kiniecki
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2016, 23:16
|
|
|
Zacinanie obrazu w TV od Netii to jest niestety standard. Miałem ich usługi przez rok.
Na porządku dziennym były stop klatki i piksele. Nie było znaczenia czy po wifi czy po kablu.
Zgłaszanie awarii nic nie dawało, jedynie zerowanie lub zmieszanie kwoty za fakturę... |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25-10-2016, 12:52
|
|
|
W mojej rodzinie (Zielona Góra) ktoś ma od paru lat światłowód w technologi PON, 100 Mb/s. Konfigurowałem tam własny router podłączony do modemu PON. Zajmuje się też wszystkimi problemami z tym związanymi. Z tą TV nie jest tak źle, ale dekoder Motoroli jest podłączony skrętką, a nie po Wi-Fi. Oglądałem nie raz TV i nie zauważyłem chwilowych stop klatek czy pikselizacji. Użytkownik też nie zgłaszał problemów. Za to problemy są z ogólnym działaniem tej usługi. Kilka razu do roku (może nawet z raz w miesiącu) pada internet całkowicie, więc też nie ma TV i telefonu. Mnie przypada zgłaszanie tego do Netii (kiedyś Dialogu). Nim to naprawią to mijają godziny. Najgorzej jak pada w sobotę rano, zdarzało się, że naprawiali to w poniedziałek. |
_________________
|
|
|
|
|
kiniecki
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2016, 17:02
|
|
|
Nie wiem jak to działa w Zielonej Górze.
Ale wiem, że w Warszawie jest tragedia z TV i wszystkich których znam co mają TV z Netii dobrego słowa o niej nie powiedzą. |
|
|
|
|
millenna22
Klikacz
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 5
|
Wysłany: 28-10-2016, 08:25
|
|
|
Bo Netia jest jakaś zamulona, ale Cyfrowy Polsat to dopiero porażka. |
|
|
|
|
ksawerydksawery
Klikacz
Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 7
|
Wysłany: 20-02-2018, 19:48
|
|
|
kiedyś z neti byłem zadowolony... |
|
|
|
|
|