Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2017, 17:17
|
|
|
Cytat: | Coś mi się nie chce wierzyć, by tego nie przewidzieli? |
Przecież to testowy soft. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-10-2017, 17:38
|
|
|
MrPepka,
Zgadza się - dlatego nie wierzę, że UPC sprawdzi czy prześledzi DOKŁADNIE drogę naszego sygnału Z modemu do danego CMTSa - prościej im będzie ot wymienić sprzęt na inną sztukę, licząc, że to załatwi problem restartów. |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2017, 18:04
|
|
|
U mnie cały czas zielono, nieważne czy weekend czy środek tygodnia, nieważne która godzina.
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-10-2017, 18:06
|
|
|
brtk napisał/a: | U mnie cały czas zielono |
No tak nie do końca idealnie, masz tam przebłyski żółtego. |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2017, 18:09
|
|
|
A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2017, 18:21
|
|
|
brtk napisał/a: | A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego |
Potwierdzam, nie mialem nigdy idealnie zielonego, testowalem juz kilka modemow z Broadcomem i jest roznica ale nie jest tak zeby bylo calkowicie zielono choc roznice pomiedzy Puma6 a Broadcomem widac, powinienem miec niedlugo kolejnego Technicolora to wrzuce jak to wyglada, a tymczasem poniżej Cisco EPC3925 (Broadcom BCM3380)
epc3925 z softem _170428c z kwietnia 2017.jpg EPC 3925 z oryginalnym softem e3925-E15-12-c1200r5593-170428c z kwietnia 2017 roku |
|
Plik ściągnięto 18 raz(y) 46,05 KB |
|
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 21-10-2017, 22:46
|
|
|
Przysłuchuję się tej dyskusji i zastanawowiła mnie jedna kwestia. Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? Przecież modem jest generalnie urządzeniem przekazującym i przekształcającym sygnał z formy kabla koncentrycznego na formę kabla skrętki. Modem sam z siebie nie ingeruje w ten sygnał, zmienia tylko formę i medium przesyłanych danych. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2017, 22:47
|
|
|
przewaks napisał/a: | Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? |
To nie to, że ma wpływ tylko chodzi o to, że modem nie dogaduje się z CMTSem na tyle, że powoduje to restart modemu. CMTS działa ok, a co dokładnie powoduje restart modemu tego nie wiem. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-10-2017, 23:29
|
|
|
przewaks napisał/a: | Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? Przecież modem jest generalnie urządzeniem przekazującym i przekształcającym sygnał z formy kabla koncentrycznego na formę kabla skrętki. Modem sam z siebie nie ingeruje w ten sygnał, zmienia tylko formę i medium przesyłanych danych. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić? |
Pamiętaj, że modem pobiera dane ale i wysyła dane, być może następuje jakieś przeciążenie sekundowe optycznego NODa (?) i to powoduje, że sygnał nie dociera powrotnie "jak trzeba" do CMTSa i dlatego przy braku odpowiedzi jest bum.
No takie info z tym CMTSem usłyszałem na własne uszy i to nie w dziele ogólnym internetu, ale przełączyli mnie "głębiej" do działu bezpośredniego IT, gdzie wdrażają oprogramowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2017, 23:37
|
|
|
przewaks napisał/a: | Przysłuchuję się tej dyskusji i zastanawowiła mnie jedna kwestia. Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? Przecież modem jest generalnie urządzeniem przekazującym i przekształcającym sygnał z formy kabla koncentrycznego na formę kabla skrętki. Modem sam z siebie nie ingeruje w ten sygnał, zmienia tylko formę i medium przesyłanych danych. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić? |
Modem wskutek problemow w warstwie fizycznej albo wskutek bledow w oprogramowaniu moze np. tracic synchronizacje i to moze powodowac restart modemu, moze byc tez tak ze na skutek bledow w oprogramowaniu moze destabilizowac prace cmts-a bo nalezy pamietac ze modem caly czas komunikuje sie z cmts-em i moze wysylac do niego bledne informacje lub zasypywac cmtsa roznego typu komunikatami kontrolnymi, dla dociekliwych polecam poczytac jak przebiega komunikacja pomiedzy modemem kablowym a kontrolerem |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-10-2017, 23:43
|
|
|
pawelb napisał/a: | moze byc tez tak ze na skutek bledow w oprogramowaniu moze destabilizowac prace cmts-a |
Tylko teraz pytanie - dlaczego dział IT nie sprawdził logów tego "mojego" lokalnego CMTSa, przecież tam jak byk powinno "wyjść", że to taki a taki modem o takim to a takim CM MAC modemu "coś" wywija.
Testy pingploterem Compala ze starym softem:
Compal ICMP
Compal UDP
|
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2017, 12:41
|
|
|
@Kocurek1970
musisz ustawić interwal na 0,3 sekundy bo takie ustawienie odpowiednio obciąży modem |
|
|
|
|
c#Hunter
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 52
|
Wysłany: 22-10-2017, 13:06
|
|
|
pawelb napisał/a: | brtk napisał/a: | A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego |
Potwierdzam, nie mialem nigdy idealnie zielonego, testowalem juz kilka modemow z Broadcomem i jest roznica ale nie jest tak zeby bylo calkowicie zielono choc roznice pomiedzy Puma6 a Broadcomem widac, powinienem miec niedlugo kolejnego Technicolora to wrzuce jak to wyglada, a tymczasem poniżej Cisco EPC3925 (Broadcom BCM3380) |
Moim zdaniem pojedyńcza nawet czerwona kropa w co którymś teście o niczym nie świadczy. W końcu jest jakaś trasa do serwera po drodze. Jak jest źle to widać od razu. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2017, 13:14
|
|
|
c#Hunter napisał/a: | pawelb napisał/a: | brtk napisał/a: | A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego |
Potwierdzam, nie mialem nigdy idealnie zielonego, testowalem juz kilka modemow z Broadcomem i jest roznica ale nie jest tak zeby bylo calkowicie zielono choc roznice pomiedzy Puma6 a Broadcomem widac, powinienem miec niedlugo kolejnego Technicolora to wrzuce jak to wyglada, a tymczasem poniżej Cisco EPC3925 (Broadcom BCM3380) |
Moim zdaniem pojedyńcza nawet czerwona kropa w co którymś teście o niczym nie świadczy. W końcu jest jakaś trasa do serwera po drodze. Jak jest źle to widać od razu. |
zgadza się, ja też podchodzę do tego z pewnym dystansem, niemniej Intel nie ukrywa że pewien problem jest i PingPlotter też to pokazuje, dla pewności można np. zmienić na PingPlotter test z google.com na onet.pl żeby mieć krótszą trasę albo poszukać odpowiednio wydajnego serwera www jak najbliżej swojej sieci żeby wynik badania był bardziej miarodajny |
|
|
|
|
MariuszHL
classic master
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 216 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-10-2017, 16:16 Przychodzi weekend...
|
|
|
i czasy opóźnień na łączu wzrastają.Jak normalnie można mieć 27-33ms w League of Leagend tak od piątku do niedzieli wrasta to 43-47ms.
Na tym teście jest nawet gorzej bo minimalny miałem 21ms a teraz to 50ms jednak patrząc wstecz każdy usługodawca ma coś za uszami a stabilność łącz jakie używam najlepiej widać po tym teście niżej i najlepiej zawsze wypada światłowód w połączeniu z minimum kablem kategorii 5e.
TEST FUNBOX 2.0 OD ORANGE 2017-10-22 15_52_47.png
|
|
Plik ściągnięto 56 raz(y) 18,88 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|