Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2017, 17:17   

Cytat:
Coś mi się nie chce wierzyć, by tego nie przewidzieli?

Przecież to testowy soft. :D
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 21-10-2017, 17:38   

MrPepka,
Zgadza się - dlatego nie wierzę, że UPC sprawdzi czy prześledzi DOKŁADNIE drogę naszego sygnału Z modemu do danego CMTSa - prościej im będzie ot wymienić sprzęt na inną sztukę, licząc, że to załatwi problem restartów.
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2017, 18:04   

U mnie cały czas zielono, nieważne czy weekend czy środek tygodnia, nieważne która godzina.

 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 21-10-2017, 18:06   

brtk napisał/a:
U mnie cały czas zielono

No tak nie do końca idealnie, masz tam przebłyski żółtego.
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2017, 18:09   

A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego :)
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2017, 18:21   

brtk napisał/a:
A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego :)


Potwierdzam, nie mialem nigdy idealnie zielonego, testowalem juz kilka modemow z Broadcomem i jest roznica ale nie jest tak zeby bylo calkowicie zielono choc roznice pomiedzy Puma6 a Broadcomem widac, powinienem miec niedlugo kolejnego Technicolora to wrzuce jak to wyglada, a tymczasem poniżej Cisco EPC3925 (Broadcom BCM3380)

epc3925 z softem _170428c z kwietnia 2017.jpg
EPC 3925 z oryginalnym softem e3925-E15-12-c1200r5593-170428c z kwietnia 2017 roku
Plik ściągnięto 18 raz(y) 46,05 KB

 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 21-10-2017, 22:46   

Przysłuchuję się tej dyskusji i zastanawowiła mnie jedna kwestia. Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? Przecież modem jest generalnie urządzeniem przekazującym i przekształcającym sygnał z formy kabla koncentrycznego na formę kabla skrętki. Modem sam z siebie nie ingeruje w ten sygnał, zmienia tylko formę i medium przesyłanych danych. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić?
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2017, 22:47   

przewaks napisał/a:
Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa?

To nie to, że ma wpływ tylko chodzi o to, że modem nie dogaduje się z CMTSem na tyle, że powoduje to restart modemu. CMTS działa ok, a co dokładnie powoduje restart modemu tego nie wiem.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 21-10-2017, 23:29   

przewaks napisał/a:
Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? Przecież modem jest generalnie urządzeniem przekazującym i przekształcającym sygnał z formy kabla koncentrycznego na formę kabla skrętki. Modem sam z siebie nie ingeruje w ten sygnał, zmienia tylko formę i medium przesyłanych danych. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

Pamiętaj, że modem pobiera dane ale i wysyła dane, być może następuje jakieś przeciążenie sekundowe optycznego NODa (?) i to powoduje, że sygnał nie dociera powrotnie "jak trzeba" do CMTSa i dlatego przy braku odpowiedzi jest bum.

No takie info z tym CMTSem usłyszałem na własne uszy i to nie w dziele ogólnym internetu, ale przełączyli mnie "głębiej" do działu bezpośredniego IT, gdzie wdrażają oprogramowanie.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2017, 23:37   

przewaks napisał/a:
Przysłuchuję się tej dyskusji i zastanawowiła mnie jedna kwestia. Jakim cudem oprogramowanie modemu może mieć wpływ na działanie CMTSa? Przecież modem jest generalnie urządzeniem przekazującym i przekształcającym sygnał z formy kabla koncentrycznego na formę kabla skrętki. Modem sam z siebie nie ingeruje w ten sygnał, zmienia tylko formę i medium przesyłanych danych. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić?


Modem wskutek problemow w warstwie fizycznej albo wskutek bledow w oprogramowaniu moze np. tracic synchronizacje i to moze powodowac restart modemu, moze byc tez tak ze na skutek bledow w oprogramowaniu moze destabilizowac prace cmts-a bo nalezy pamietac ze modem caly czas komunikuje sie z cmts-em i moze wysylac do niego bledne informacje lub zasypywac cmtsa roznego typu komunikatami kontrolnymi, dla dociekliwych polecam poczytac jak przebiega komunikacja pomiedzy modemem kablowym a kontrolerem
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 21-10-2017, 23:43   

pawelb napisał/a:
moze byc tez tak ze na skutek bledow w oprogramowaniu moze destabilizowac prace cmts-a

Tylko teraz pytanie - dlaczego dział IT nie sprawdził logów tego "mojego" lokalnego CMTSa, przecież tam jak byk powinno "wyjść", że to taki a taki modem o takim to a takim CM MAC modemu "coś" wywija.

Testy pingploterem Compala ze starym softem:
Compal ICMP


Compal UDP
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2017, 12:41   

@Kocurek1970
musisz ustawić interwal na 0,3 sekundy bo takie ustawienie odpowiednio obciąży modem
 
 
c#Hunter 
light master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 52
Wysłany: 22-10-2017, 13:06   

pawelb napisał/a:
brtk napisał/a:
A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego :)


Potwierdzam, nie mialem nigdy idealnie zielonego, testowalem juz kilka modemow z Broadcomem i jest roznica ale nie jest tak zeby bylo calkowicie zielono choc roznice pomiedzy Puma6 a Broadcomem widac, powinienem miec niedlugo kolejnego Technicolora to wrzuce jak to wyglada, a tymczasem poniżej Cisco EPC3925 (Broadcom BCM3380)


Moim zdaniem pojedyńcza nawet czerwona kropa w co którymś teście o niczym nie świadczy. W końcu jest jakaś trasa do serwera po drodze. Jak jest źle to widać od razu.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2017, 13:14   

c#Hunter napisał/a:
pawelb napisał/a:
brtk napisał/a:
A który router ma idealnie zielono, nawet pawelb wrzucał wyniki z broadcoma i też były przebłyski żółtego :)


Potwierdzam, nie mialem nigdy idealnie zielonego, testowalem juz kilka modemow z Broadcomem i jest roznica ale nie jest tak zeby bylo calkowicie zielono choc roznice pomiedzy Puma6 a Broadcomem widac, powinienem miec niedlugo kolejnego Technicolora to wrzuce jak to wyglada, a tymczasem poniżej Cisco EPC3925 (Broadcom BCM3380)


Moim zdaniem pojedyńcza nawet czerwona kropa w co którymś teście o niczym nie świadczy. W końcu jest jakaś trasa do serwera po drodze. Jak jest źle to widać od razu.


zgadza się, ja też podchodzę do tego z pewnym dystansem, niemniej Intel nie ukrywa że pewien problem jest i PingPlotter też to pokazuje, dla pewności można np. zmienić na PingPlotter test z google.com na onet.pl żeby mieć krótszą trasę albo poszukać odpowiednio wydajnego serwera www jak najbliżej swojej sieci żeby wynik badania był bardziej miarodajny
 
 
MariuszHL 
classic master

Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 216
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2017, 16:16   Przychodzi weekend...

i czasy opóźnień na łączu wzrastają.Jak normalnie można mieć 27-33ms w League of Leagend tak od piątku do niedzieli wrasta to 43-47ms.
Na tym teście jest nawet gorzej bo minimalny miałem 21ms a teraz to 50ms jednak patrząc wstecz każdy usługodawca ma coś za uszami a stabilność łącz jakie używam najlepiej widać po tym teście niżej i najlepiej zawsze wypada światłowód w połączeniu z minimum kablem kategorii 5e.

TEST FUNBOX 2.0 OD ORANGE 2017-10-22 15_52_47.png
Plik ściągnięto 56 raz(y) 18,88 KB

_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,4 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: