Jak udowodnić upc że mam dużą utratę pakietów na compal ? |
Autor |
Wiadomość |
trew
classic master
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 214
|
Wysłany: 11-10-2017, 10:44 Jak udowodnić upc że mam dużą utratę pakietów na compal ?
|
|
|
Mam UPC 250 Mbit i modem Compal. Od kilku tygodni mam dużą utratę pakietów.
Daję ping na onet albo inne serwery i mam utratę ponad 20%
Jest jakiś program który upc zaleca do testowanie żebym mógł wysłać loga że mam dużą utratę pakietów ?
Poza tym na kanale 5 w Compal często mam komunikat że odblokowany a po kilku minutach że zablokowany. Zmiany czasami są kilka razy na godzinę.
[/list] |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11-10-2017, 11:09 Re: Jak udowodnić upc że mam dużą utratę pakietów na compal
|
|
|
Musisz to zgłosić do UPC. Założą Ci monitoring na modem, może coś wykryją i zadziałają.
Zakłócenie od LTE to nie są bo 802 MHz chodzi OK. |
_________________
|
|
|
|
|
fizyczny
Klikacz
Dołączył: 14 Cze 2017 Posty: 13
|
Wysłany: 12-10-2017, 19:25
|
|
|
Zgłaszaj do UPC, to jest właśnie zakłócenie z LTE i modem będzie gubił pakiety. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2017, 19:32
|
|
|
fizyczny napisał/a: | Zgłaszaj do UPC, to jest właśnie zakłócenie z LTE i modem będzie gubił pakiety. |
Skoro to zakłócenia z LTE to czemu 802 mhz i 810 mhz działają bez zarzutu? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:25
|
|
|
MrPepka napisał/a: |
Skoro to zakłócenia z LTE to czemu 802 mhz i 810 mhz działają bez zarzutu? |
Widocznie nadajnik pracujący w okolicach 818MHz znajduje się najbliżej i najbardziej wnika do sieci. Proste. |
_________________
|
|
|
|
|
trew
classic master
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 214
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:46
|
|
|
Zlokalizowałem problem i napiszę tutaj bo może komuś się przyda.
Przyczyną był uszkodzony kabel prowadzący do modemu. Był przyciśnięty przez szafkę i odkształcił się w jednym miejscu. Kiedy jeszcze o tym nie wiedziałem zadzwoniłem do technika upc i powiedziałem że mam dużą utratę pakietów. Powiedział żeby zresetować modem co oczywiście nic nie dało. Nie reagował kiedy mówiłem mu że są duże zakłócenia na kanale 5. Powiedział że to nic złego i nie wpływa to na pracę modemu. Miałem wrażenie że technik nigdy nie widział tego modemu. Ogólnie rozmawiało się z nim jak z głupkiem. Zacząłem badać dokładnie kabel i zauważyłem to ściśnięte miejsce. Na szczęście ten kabel to był odcinek 3 metrowy idący od rozgałęźnika. Wymieniłem kabel i teraz jest wszystko super. W grze CS GO mam teraz loss=0% a przed wymianą było czasami nawet 20%. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:52
|
|
|
Jedna z podstawowych zasad zanim sie cos zglosi do kablowki, sprawdzenie czy kable sa podokrecane a druga to czy nie sa przycisniete meblem albo w jakis inny sposob silnie odksztalcone
O to nawet nikt tu nie pytal bo to oczywiste jest |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:57
|
|
|
trew napisał/a: | Przyczyną był uszkodzony kabel prowadzący do modemu. Był przyciśnięty przez szafkę i odkształcił się w jednym miejscu. | Tam też sugerowałem taki problem. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 12-10-2017, 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trew
classic master
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 214
|
Wysłany: 12-10-2017, 21:58
|
|
|
Dotychczas uważałem że po przyciśnięciu kabla meblem powinny być zakłócenia na każdym kanale. Zakłócenia były tylko na kanale 5 ale widocznie tak czasami bywa. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-10-2017, 22:01
|
|
|
Zmiany parametrów ekranowania przewodu spowodowały podatność na wnikanie zakłóceń akurat o takiej częstotliwości.
[ Dodano: 12-10-2017, 22:09 ]
trew napisał/a: | Od kilku tygodni mam dużą utratę pakietów. |
trew napisał/a: | Zlokalizowałem problem i napiszę tutaj bo może komuś się przyda. | No to dobrze, że samemu udało Ci się rozwiązać problem, bo trochę z tym się "bujałeś", a UPC mogłoby to długo "naprawiać". Czyli sam sobie pomogłeś, brawo.
Administrator/moderator powinien dać Ci |
_________________
|
|
|
|
|
|