|
|
O parametrach pracy modemu |
Autor |
Wiadomość |
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2017, 13:18
|
|
|
Nie |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 12-03-2017, 17:19
|
|
|
A taki komunikat co minute jest w dzienniku
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=54:67:51:ee:d1:56;CMTS-MAC=00:17:10:82:30:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2017, 12:14
|
|
|
Kod: | 14-04-2017 01:32:15 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:3d:72:bd;CMTS-MAC=00:a2:89:26:11:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-04-2017 01:32:10 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:3d:72:bd;CMTS-MAC=00:a2:89:26:11:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-04-2017 00:54:15 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3d:72:bd;CMTS-MAC=00:a2:89:26:11:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-04-2017 00:53:36 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:3d:72:bd;CMTS-MAC=00:a2:89:26:11:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-04-2017 00:53:30 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:3d:72:bd;CMTS-MAC=00:a2:89:26:11:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Wie ktoś co to oznacza? Rozłaczyło mi w nocy neta na te 40minut a akurat mialem aukcję.. ;> |
|
|
|
|
Maciej
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 241
|
Wysłany: 14-08-2017, 09:58
|
|
|
Mam ciekawostkę (raczej dla mnie, bo Wy, jako bardziej obeznani, pewnie będziecie wiedzieli o co chodzi - na to też po cichu liczę ).
Od początku, kiedy został mi wymieniony Technicolor na Cisco 3212 (ponad 3 lata temu) nowy modem bondował mi się na dwóch kanałach upstream - wiem, że niby OK i jest to norma, bo będzie działać OK.
Odkąd pamiętam (podejrzewam, że również od momentu, w którym dostałem Cisco) miałem problemy z samoistnymi resetami modemu - wylogowanie się modemu, zniknięcie dostępu do Internetu na minutę, dwie i zalogowanie się Cisco od nowa - czasem na jeden, czasem na dwa kanały upstream. I tak kilka razy dziennie, czasami częściej, czasami rzadziej.
Więcej informacji i lektura dostępna tutaj - klik!.
Podejrzewałem, że jest to związane z temperaturami otoczenia (bardzo ciepło/zimno, bo sygnał się wtedy waha), natomiast nie dawało mi nigdy spokoju jak to jest, że innym użytkownikom działa wszystko stabilnie, a mnie akurat wtedy Cisco na tyle wariuje, że musi się zresetować?
Co ciekawe, samo UPC nie widziało tych szybkich resetów - według ich informacji w centrali modem działał poprawnie i miał uptime'y zależne od mojego fizycznego wyłączenia go z prądu. Był to jedyny sposób na to, żeby po samoistnym resecie zbondował się na dwóch, a nie jednym kanale upstream. I choć działo się to kilka razy dziennie, system UPC nie wyłapywał tych resetów.
No i cztery dni temu zamówiłem technika (po raz... kilkunasty w ciągu tych 3 lat, tyko i wyłącznie do tego jednego problemu). Tknęło mnie przed jego wizytą, i dla testu podłączyłem Cisco bezpośrednio do jednego komputera, omijając całą moją sieć domową (router TP-LINKa wraz z całym kramem ). Pomyślałem, że może to wina routera? Kable nie pogięte, sygnały zawsze w normie (technicy to zawsze sprawdzali, rzadko nawet korygowali).
Jakież było moje zaskoczenie, kiedy w tym momencie Cisco zbondował się na wszystkich 4 kanałach upstream! Co ciekawe, stało się tak również wtedy, kiedy po resecie prądowym podłączyłem z powrotem mój router. Od tej pory (72 godziny) modem działa stabilnie, nie ma żadnych resetów, sygnały trzymają się idealnie (sprawdzam kilka razy dziennie! odpukać, co by nie zapeszyć...).
Dodam, że wieeeele razy w ciągu tych trzech lat modem był resetowany - i prądowo, i guzikiem z tyłu obudowy, więc NA PEWNO zbondowanie 4 kanałów nastąpiło wtedy, kiedy Cisco dostał inne urządzenie do podłączenia - z inną kartą sieciową, o innym MACu - mój bezpośrednio wpięty PC, którego chyba Cisco nigdy wcześniej "nie widział").
O co tu chodzi?
Technik dodatkowo pokazał mi układ modemów w klatce - i niektórym klientom w tej samej klatce łączy się na 2, innym na 4 kanałach upstream (różne urządzenia, fakt).
Teraz "boję się" odłączać modemu od prądu czy wykonywać twardego resetu (a korci mnie żeby sprawdzić co będzie... )...
Czy to tylko jakiś wielki zbieg okoliczności i UPC/technik coś przed wizytą w sprawie usterki zmienili w konfiguracji sieci i wymusili łączenie na 4 kanałach?
Nie jest może tak, że Cisco resetował się od lat, bo zawsze szukał tych dwóch niezalogowanych kanałów upstream (czasami w bólach kończąc na podłączeniu tylko jednego z nich)?
Macie jakieś pomysły? |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-08-2017, 10:23
|
|
|
@Maciej, podaj jeszcze jakie masz parametry sygnału. Czasami pomaga podokręcanie złączek na drodze do modemu. |
_________________
|
|
|
|
|
Maciej
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 241
|
Wysłany: 14-08-2017, 10:34
|
|
|
Proszę bardzo.
Tak jak pisałem - sygnał jest koszmarnie idealny - i zwykle taki był, technicy rzadko cokolwiek musieli regulować. Wzruszali jedynie ramionami i mówili: "temperatura...".
Dodam tylko, że jakiś miesiąc temu był większy problem z siecią UPC w rejonie, na tyle, że przyjechali liniowcy, bo sygnał wszystkim pływał. To jednak nie miało wpływu na mój problem - samoistne resety, bo działo się to przed serwisem liniowym, i działo się też potem. Wszystko zmieniło się 3 dni temu. |
_________________
|
|
|
|
|
beny8989
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 901 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-08-2017, 12:50
|
|
|
Problem nie jest tp-link. Problem widział bym w rozgałęziku bo to dziwne ze jak podlaczyles pod pc to działa na wszystkich. A przenieś cisco do głównego kabla odłaczajac tv i sprawdź czy z tp-linkiem będzie na 4 sie logował. Również zasilacz moze być uszkodzony i za małe napięcie daje pod tp-linka |
_________________
|
|
|
|
|
Maciej
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 241
|
Wysłany: 14-08-2017, 12:55
|
|
|
Cisco loguje się na 4 kanałach nawet po resecie guzikiem z tyłu obudowy - sprawdziłem dzisiaj. Co bym nie robił - wskoczył na 4 kanały - ni stąd, ni zowąd.
Technik wymienił mi zwrotnicę na splitter, bo niepotrzebna mi TV analogowa, więc poziom sygnału trochę wzrósł (mniejsze tłumienie), sprawdził też beczki.
Sęk w tym, że 4 kanały zaczęły się logować jeszcze przed jego wizytą, kiedy wpiąłem PCta pod modem... To mnie najbardziej zastanawia. Teraz 4 kanały upstream są i w połączeniu bezpośrednim z komputerami w domu, i z TP-Linkiem, i po resecie prądowym, i twardym (przytrzymanie guzika).
Coś się "odetkało", nie wiem dlaczego i nie wiem co to spowodowało. Jak już wspominałem - modem był wielokrotnie resetowany na różne sposoby, ale zawsze podpinany był pod niego TP-LINK. Zmiana bondowania nastała po podpięciu do PCta...
Niestety nie mogę podpiąć modemu i TP-LINKa pod główny przewód, bo nie starczy mi kabla do komputera żeby zalogować się do modemu. |
_________________
|
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2017, 19:52
|
|
|
Od czego zależny parametr SNR ? Bo u jednych jest to ~40dB a np. u mnie 34-35dB a dodam ze mam nowe okablowanie (nowe kable TRISET PROFI, złacza kompresyjne itp) |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2017, 07:36
|
|
|
To dawno temu czytałem, zanim zarejestrowałem sie na forum, ale z tego artykułu nic nie wynika od czego zależy parametr SNR.
Jest tylko opis co to za parametr i co on oznacza.
Cytat: | - SNR downstream w dB
Jest to stosunek sygnał/szum dla tejże nośnej, dla QAM256 powinien wynosić conajmniej 30 dB a najlepiej żeby był większy od 34, przy QAM64 min. ok 25 dB zalecany pow. 30 dB |
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 26-09-2017, 16:32
|
|
|
grzegorz napisał/a: | z tego artykułu nic nie wynika od czego zależy parametr SNR |
Jak nie wynika - jest to ilość szumów (zakłóceń), względem idealnie czystego i pozbawionego jakichkolwiek zniekształceń sygnału.
A od czego zależy - biorąc pod uwagę, że sygnał czysty jest zawsze taki sam, zaszumienie powoduje:
- kabel i jego jakość,
- jakość jego montażu,
- ilość mb tego przewodu,
- użyte łączenia i ich ilość,
- rozgałęzienia,
- ogólnie stan techniczny instalacji operatora jak i w lokalu klienta,
- pogody (wilgotności powietrza),
- gdzie i w jakich miejscach umiejscowiono skrzynki operatora (piwnica, przed blokiem).
- wzmacniacze na magistrali operatora,
- ilość klientów korzystających z jednego NOD-a. |
_________________
|
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2017, 19:21
|
|
|
Dzieki KOCUREK1970 za wyjaśnienia.
To powiedz mi jeszcze jedna rzecz jak możesz, jest to nowa instalacja (nowo oddany budynek przez dewelopera) a SNR w granicach 35dB jak patrze na screeny innych gdzie SNR maja ~40dB to mnie to zastanawia gdzie i kto oszczędzał i na czym, dodam ze kabel w pionach to triset113. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 26-09-2017, 20:20
|
|
|
grzegorz,
Nigdy nie powstanie druga idealnie taka sama instalacja - to, że parametry są zbliżone nie znaczy, że wszędzie jest to/tak samo zrobione (są komponenty w instalacji dokładane na bieżąco, ukryte przed wzrokiem klienta, ba nawet łatane "na pałę").
A jeśli są różnice, to też trudno powiedzieć z czego to w danej lokalizacji wynika, by jasno powiedzieć "to przez ten element".
Teraz UPC MUSI nakazem sądowym ze wszystkich studzienek użyczonych im przez Orange zdemontować wszelkie/wszelakie wzmacniacze.
Teraz to dopiero dzieją się szopki z sygnałami
Ktoś gdzieś nabazgrał, że UPC (choć w sumie to nie tylko oni, ale każdy operator mający "własny" serwis instalatorski) używa przewodów dobrej jakości i producenta... - gdyby tak było, to przy takiej ilości mb jakie zużywają instalatorzy UPC (jak i inni) płacąc im za takie usługi poszło by z torbami. |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-09-2017, 20:40
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Teraz to dopiero dzieją się szopki z sygnałami
|
No nie wszędzie jest źle. W mojej lokalizacji po ostatniej modernizacji sieci (chyba z powodu wprowadzenia FP500) parametry sygnału znacznie się poprawiły i SNR wynosi 38,5 - 40 dB. Poprawił się również parametr Power Level. A instalacja jak i sieć nie jest najnowsza, bo została wykonana w 1997 r. jeszcze przez PTK. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|