Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
chello - sprawa limitów - Trochę inny problem
Autor Wiadomość
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 01-08-2006, 20:28   

bereza napisał/a:
Dla mnie to tylko plus w przypadku chęci zerwania umowy

Tu się zgodzę, aczkolwiek trzeba to inaczej nazwać. Jeśli monter nie jest upoważniony z ramienia UPC to umowa jest poprostu nie ważna i nie ma co zrywać. Bez umowy nie ma regulaminu, więc dwie strony mogą go nie przestrzegać. Możesz nie płacić, a UPC może nagle odłączyć usługę.
Tyle że łatwiej wtedy jest po Twojej stronie dochodzić praw bo nie masz obowiązku sprawdzać czy on może podpisywać umowy czy nie.
clarkkent napisał/a:
Wątpie, aby taki monter był osobą upoważnioną prawnie do zawierania jakichkolwiek, zmienionych umów. Musiałby być tzw. Pełnomocnikiem UPC, a moim zdaniem, taką osobą nie jest.

Czyli przedstawicielem handlowym i po to chyba był wczesniej taki przedstawiciel u Marka.
Monter jeśli jest monterem zgodnie z jego stanowiskiem to może co najwyżej przynieść umowę do klienta.
Marek napisał/a:
Monter samej umowy zmieniać nie chce

No jak to nie jak piszesz troszkę wyżej
Marek napisał/a:
Skoro poświadczył na piśmie, że firma nie będzie przestrzegać regulaminu

Poza tym czy w umowie przypadkiem nie masz napisane że załącznikiem do umowy jest regulamin świadczenia usług ? A to oznacza że obowiązuje on obydwie strony.
Marek napisał/a:
pozostała jej część (poza regulaminem) będzie wiążąca to mi taki układ odpowiada.

To co napisałem powyżej, w umowie masz zapis że załącznikiem jest regulamin który jak nazwa wskazuje reguluje jak będą świadczone usługi.
Sama umowa nie mówi o tym jakie usługi są świadczone, jak, gdzie, co, po co i dlaczego.
Poza tym nie pamiętam czy w regulaminie czy na umowie jest wzmianka o parametrach technicznych łącza?
Marek napisał/a:
skoro regulamin jest niezgodny z prawem

I co monter Ci tak powiedział? Napisał?
Mógł sobie to napisać co nie oznacza, ze faktycznie tak jest.
Marek napisał/a:
ale można zrobić do niej dodatkowe załączniki z tym nie ma problemu,

No i są takowe, np. regulamin.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2006, 21:37   

Cytat:
Poza tym czy w umowie przypadkiem nie masz napisane że załącznikiem do umowy jest regulamin świadczenia usług ?
jest też drugi załącznik mówiący że upc jest świadome tego że nie przestrzega swojej części regulaminu i dopóki nie wywiąże się ze swojej części nie może wymagać niczego od drugiej strony. Z resztą to jest zupełnie niepotrzebna formalność bo jak się chwilę później okazało regulamin jest niezgodny z prawem więc mam tamten papier tylko nawrazieco (a może prawo telekomunikacyjne się zmieni i regulamin już nie będzie z nim sprzeczny nigdy nic nie wiadomo)
Cytat:
co nie oznacza, ze faktycznie tak jest.
no to sam zobacz obowiązującą ustawę o prawie telkomunikacyjnym Art. 105. p 1
Kod:

Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
podczas gdy w regulaminie jest 1/30 więc pytam czy jest to zobowiązanie dodatkowe poza zwrotem abonamentu i 1/15 wynikającą z ustawy (co w sumie dawało by 1/10odszkodowania i zwrot), odpowiedź nie.
W takim razie regulamin jest niezgodny z obowiązującym prawem ? Odpowiedź "Ja tego nie pisałem rzeczywiście jest sprzeczny z prawem, w takim razie regulamin jest nieważny ale pozostała cześć umowy obowiązywać będzie nadal niezależnie od regulaminu"
Wystarczyła drobna korekta do umowy obie strony się podpisały i po sprawie - zresztą nawet gdyby tego nie było nie zmienia to faktu, że regulamin jest sprzeczny z ustawą.
A jeszcze się później okazało że monter jednak może wykreślać z umowy różne rzeczy bo było dołączone pokwitowanie na jakiś kabel na pytanie co to za kabel żadnego przecież nie dostaliśmy odpowiedź "a to mogą dać" ale po co ? nic nie powiedział tylko wziął i wykreślił.

Ale sprawa nie jest jeszcze do końca wyjaśniona bo przyszla faktura na 1zł +vat za jakąś instalację, podczas gdy nic takiego nie miało miejsca i nie obejmuje tego również umowa (wszystko było już zainstalowane dawno temu), na pytanie czy może nie zaszła jakaś pomyłka i jest to opłata za aktywacje usługi dostałem odpowiedź nie aktywacja jest za darmo. W sumie zastanawiam się czy sobie tej złotówki nie odpuścić przecież to nie duża kasa ale z drugiej strony gdyby naciągnęli w ten sposób kilka tysięcy klientów zyskali by nieuczciwie kilka tyś zł a to już mi się mniej podoba. Tymbardziej że w lipcu aż pięć razy nic nie działało więc trzeba i tak tam jechać i reklamować.
  marekd@jabberpl.org
 
clarkkent 
Moderator



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 1664
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2006, 00:07   

Nawet jeśli Regulamin UPC jest sprzeczny z Prawem Telekomunikacyjnym (moim zdaniem pewne zapisy są sprzeczne), to nie ma się czym przejmować, przecież Ustawa o PT jest aktem nadrzędnym wobec Regulaminu i UPC musi najpierw kierować się tą Ustawą.

Ostatnio wysłałem reklamację do UPC i powołałem się właśnie na art. 105, ust. 1, ust. 2 oraz ust. 3. Przysłali mi szybko maila (pewnie dlatego, że powołałem się jeszcze na art. 106, ust. 2).

Oto treść tego maila od UPC:

Kod:
Witam serdecznie,

Informujemy, iż reklamacja zostało przekazane do odpowiedniego działu, w związku z czym odpowiedź wraz z decyzja otrzyma Pan w odrębnej korespondencji.

Z poważaniem


Zobaczymy jaką przyślą mi odpowiedź.

Jeśli chodzi o tego montera, to moim zdaniem przy nim można podpisywać umowy, ale nie w wersji zmienionej - do tego, myślę że potrzeba Pełnomocnika UPC.
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 03-08-2006, 12:39   

Marek napisał/a:
no to sam zobacz obowiązującą ustawę o prawie telkomunikacyjnym Art. 105. p 1
Marek napisał/a:
dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej

Jak sie juz na ustawe powolujesz to przeczytaj ja moze cala, zobacz co to jest usluga powrzechna (Art. 81).
UPC nie jest dostawca uslugi powrzechnej. Wiec zastosowanie tego artykulu (105) nie ma tu miejsca, a ze ustawa tego nei okresla to zastosowanie ma punkt regulaminu czyli 1/30.

Poza tym jak mowa o przepisach niewaznych i nieaktualnych to zobacz na sama gore Ustawy ktora przywolales:
Kod:
Uwaga: Widoczny niżej tekst jest nieaktualny. Od czasu jego opublikowania pojawił się inny akt prawny (lub kilka aktów), zmieniający w jakimś zakresie widoczny tu tekst lub uchylający ten akt. Nasz serwis internetowy nie zawiera tekstów ujednoliconych.


Marek napisał/a:
W takim razie regulamin jest niezgodny z obowiązującym prawem ? Odpowiedź "Ja tego nie pisałem rzeczywiście jest sprzeczny z prawem, w takim razie regulamin jest nieważny ale pozostała cześć umowy obowiązywać będzie nadal niezależnie od regulaminu"

Jednak jest zgodny.

clarkkent napisał/a:
powołałem się właśnie na art. 105, ust. 1

Akurat ten punkt nie ma zastosowania do uslug UPC.

Pozdrawiam, szukajcie dalej, jesli znajdziecie cos dajcie znac, sprawdzimy i jak cos to sam bede mial podstawe do walki z UPC. Jak dotad walcze z bezprawnym zmuszaniem mnie do wypelniania formularza na przyspieszenie lacza :D
 
 
clarkkent 
Moderator



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 1664
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2006, 18:27   

Tak jak napisałem, zobaczymy jaką da mi odpowiedź UPC.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-08-2006, 20:31   

Cytat:
UPC nie jest dostawca uslugi powrzechnej.
jest - spełnia definicję zawartą w art 81.
Co niby Ci się nie podoba ?
Cytat:
3. Do zestawu usług telekomunikacyjnych, o którym mowa w ust. 1, zalicza się:
[...]
3) połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;...


[ Dodano: 03-08-2006, 20:36 ]
Cytat:
Uwaga: Widoczny niżej tekst jest nieaktualny. Od czasu jego opublikowania pojawił się inny akt prawny (lub kilka aktów), zmieniający w jakimś zakresie widoczny tu tekst lub uchylający ten akt. Nasz serwis internetowy nie zawiera tekstów ujednoliconych.
już szukam co się pozmieniało, ale raczej art105 i 106 się nie zmieniły
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 04-08-2006, 11:27   

Zestaw Uslug Panie Marku, Zestaw....
Poza tym dla "wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych", a UPC nie jest stacjonarna siecia telefoniczna..:
Kod:
Art. 81. 1. Zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie, stanowi usługę powszechną.
2. Usługę, o której mowa w ust. 1, świadczy przedsiębiorca telekomunikacyjny wyznaczony, zgodnie z art. 82 albo art. 83, do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, zwany dalej "przedsiębiorcą wyznaczonym".
3. Do zestawu usług telekomunikacyjnych, o którym mowa w ust. 1, zalicza się:
  1)  przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej "ISDN";
  2)  utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt 1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
  3)  połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
  4)  udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
  5)  świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
  6)  świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.


Poza tym jest odwolanie do Art. 82 i 83.
Przeczytaj, sprawdz czy UPC jest operatorem wyznaczonym.... jako dostawca uslugi powszechnej...
 
 
demostenes 
easy master


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2006, 12:58   

VRx napisał/a:
UPC nie jest stacjonarna siecia telefoniczna


To chyba nie do końca, bo jakby tu wytłumaczyć, że kilka osób na tym forum i całkiem sporo w UPC posiada telefon stacjonarny, którego operatorem jest właśnie UPC?

Może jeszcze nie posiadają aparatów publicznych, ale kto wie...
_________________
 
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 04-08-2006, 19:19   

Może faktycznie się nie wyraziłem poprawnie.
Nie jestem pewien, czy można nazwać UPC "publiczną stacjonarną siecią telefoniczną" z naciskiem na stacjonarną i publiczną.
Poza tym jak bys nie zauwyażył:
VRx napisał/a:
6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.
VRx napisał/a:
1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej "ISDN";

VRx napisał/a:
4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
 
 
demostenes 
easy master


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2006, 23:23   

VRx napisał/a:
6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

Demostenes napisał/a:
Może jeszcze nie posiadają aparatów publicznych

To zauważyłem.
VRx napisał/a:
1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej "ISDN";

Telefon w UPC to chyba nie do końca ISDN, więc chyba nie jest "z wyłaczeniem".
VRx napisał/a:
4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;

To może być niedługo nieaktualne, gdyż to Telekomunikacja Polska musi przygotować bazę numerów abonentów wszystkich operatorów (także UPC czy Aster).
_________________
 
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 05-08-2006, 00:01   

demostenes napisał/a:
Telefon w UPC to chyba nie do końca ISDN, więc chyba nie jest "z wyłaczeniem".

W tym zapisie chodzi o to, że operator usługi powszechnej musi zapewnić możliwość podłączenia sieci telefonicznej u każdego abonenta, że nie musi być np. grupy 20 osób żeby ciągneli kabel tylko wystarczy ze jedna osoba zgłosi chęć, ale nie dotyczy to ISDN, to znaczy ISDN nie musi być dostępny dla każdego.
demostenes napisał/a:
To może być niedługo nieaktualne, gdyż to Telekomunikacja Polska musi przygotować bazę numerów abonentów wszystkich operatorów (także UPC czy Aster).

Tu akurat nie do końca tak jest, nie ma mowy o jakich abonentach mowa, więc na logike chodzi o abonentów danej sieci, a UPC jak sprawdziłem ma swoje biuro numerów, więc ten warunek spełnia - o czym nie wiedziałem pisząc poprzedni post.
 
 
demostenes 
easy master


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2006, 00:10   

VRx napisał/a:
W tym zapisie chodzi o to, że operator usługi powszechnej musi zapewnić możliwość podłączenia sieci telefonicznej u każdego abonenta


Przyznaję, tu masz rację - późno już, nie dotarło do mnie z tego przejrzystego tekstu, ale masz rację... :oops:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,4 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: