Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów |
Autor |
Wiadomość |
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 10-06-2017, 09:44 Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów
|
|
|
Witam
Czy ktoś z posiadaczy Cisco EPC3212 zauważył ostatnio dziwne działanie a mianowicie:
Co jakiś czas nie regularnie ale zdarza się ze nagle wyloguje wszystkie kanały zarówno DS jak i US pomimo że kontrolki na modemie świeca się jak podczas normalne pracy modemu czasami samoistnie wraca do normy a czasami pomaga tylko restart:
Znajomy który posiada też taki sam sprzęt tylko w lokalizacji 3 ulice dalej występują takie same objawy.
U mnie po restarcie modem łączy się z następującymi parametrami:
Downstream Channels
Channel 1: 0.2 dBmV 40.3 dB
Channel 2: -1.0 dBmV 40.3 dB
Channel 3: -0.4 dBmV 40.5 dB
Channel 4: -0.8 dBmV 40.3 dB
Channel 5: -0.4 dBmV 40.5 dB
Channel 6: -1.1 dBmV 40.4 dB
Channel 7: -1.1 dBmV 40.3 dB
Channel 8: 0.2 dBmV 40.6 dB
Upstream Channels
Channel 1: 40.0 dBmV
Channel 2: 39.9 dBmV
Channel 3: 41.2 dBmV
Channel 4: 41.4 dBmV
Kiedyś były problemy z logowaniem się kanałów na US łączyły się tylko 2-3 ale samoistnie się naprawiło bez ingerencji w instalacje w lokalu i loguje się już zawsze na 4 kanały.
SYGNAŁ Z DZIŚ RANA:
Downstream Channels
Channel 1: -0.7 dBmV 40.3 dB
Channel 2: -1.6 dBmV 40.3 dB
Channel 3: -1.2 dBmV 40.3 dB
Channel 4: -1.4 dBmV 40.3 dB
Channel 5: -1.0 dBmV 40.3 dB
Channel 6: -1.7 dBmV 40.5 dB
Channel 7: -1.7 dBmV 40.3 dB
Channel 8: -0.6 dBmV 40.3 dB
Upstream Channels
Channel 1: 40.2 dBmV
Channel 2: 41.2 dBmV
Channel 3: 42.2 dBmV
Channel 4: 41.4 dBmV
Proszę o rade bo nie wiem czy walczyć o wymianę modemu na jakiś konkretny model czy męczyć upc i ich techników. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2017, 12:11
|
|
|
A jak masz zrobioną instalację kablową? Co do sygnału to SNR jest dobry, upstream też natomiast downstream (moc) jest ciutkę za niski. |
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 10-06-2017, 15:29
|
|
|
Z klatki wchodzi sygnał na zwrotnice a z zwrotnicy do:
1. MODEMU
2. Tv analogowa (są zakłócenia na najniższym kanale w analogu tj TV4 jak by zasłaby sygnał UPC INFO już jest w miarę ok wyższa częstotliwość )
3. Tv Cyfrowa inny pokój wycięty kanał zwrotny na zwrotnicy
Nic nie zmieniane w instalacji od dłuższego czasu
Jakieś konkretne szczegóły jeszcze są potrzebne? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2017, 15:59
|
|
|
pabloskrak napisał/a: | Tv Cyfrowa inny pokój wycięty kanał zwrotny na zwrotnicy |
A czemu wyciąłeś kanał zwrotny? Używasz dekoder czy moduł?
pabloskrak napisał/a: | Tv analogowa (są zakłócenia na najniższym kanale w analogu tj TV4 jak by zasłaby sygnał UPC INFO już jest w miarę ok wyższa częstotliwość ) |
Czy analog ma wycięty kanał zwrotny?
Co do modemu to chwilowo podłącz go pod kabel UPC i zobacz jaki masz sygnał. Aha no i zgłoś to do serwisu UPC of course. |
|
|
|
|
Radeckiii
classic master
Dołączył: 22 Lut 2016 Posty: 160
|
Wysłany: 11-06-2017, 21:00
|
|
|
MrPepka napisał/a: | natomiast downstream (moc) jest ciutkę za niski. |
Bez przesady... |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2017, 21:39
|
|
|
Radeckiii napisał/a: | Bez przesady... |
Niby czemu? Może i jest wystarczający, ale trzeba brać pod uwagę temperaturę na zewnątrz, a jak ta podskoczy, to sygnał może jeszcze spaść. Ja bym trochę podbił, żeby mieć zapas. |
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 12-06-2017, 01:32
|
|
|
MrPepka napisał/a: |
Czy analog ma wycięty kanał zwrotny?
|
Tak wpięty jest przez dodatkowy filtr kanału zwrotnego. |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 12-06-2017, 11:50
|
|
|
Moje Cisco działa bez najmniejszych problemów, nie zaobserwowałem żadnych zaników kanałów, a sygnał wygląda następująco
Kod: | Downstream Channels
Channel 1: -0.6 dBmV 38.2 dB
Channel 2: -0.1 dBmV 38.7 dB
Channel 3: -0.2 dBmV 38.6 dB
Channel 4: -0.6 dBmV 38.1 dB
Channel 5: 0.4 dBmV 38.0 dB
Channel 6: 0.2 dBmV 37.9 dB
Channel 7: 1.8 dBmV 38.2 dB
Channel 8: 1.1 dBmV 38.0 dB
Upstream Channels
Channel 1: 42.0 dBmV
Channel 2: 42.2 dBmV
Channel 3: 43.2 dBmV
Channel 4: 44.0 dBmV |
Możliwe, że coś w Twojej lokalizacji robią i stąd takie okresowe problemy. |
|
|
|
|
fizyczny
Klikacz
Dołączył: 14 Cze 2017 Posty: 13
|
Wysłany: 14-06-2017, 21:28
|
|
|
MrPepka napisał/a: | Radeckiii napisał/a: | Bez przesady... |
Niby czemu? Może i jest wystarczający, ale trzeba brać pod uwagę temperaturę na zewnątrz, a jak ta podskoczy, to sygnał może jeszcze spaść. Ja bym trochę podbił, żeby mieć zapas. |
Jeżeli sygnał w DS "buja się" o więcej niż 2-3 dB przy spadku/wzroście temperatur to jest problem z siecią szkieletową (przestarzałe urządzenia lub zbyt długa linia magistralna). Od kilku/kilkunastu lat wzmacniacze mają automatyczną regulację wzmocnienia w zależności od temperatury. Jeżeli u Ciebie jest inaczej to można się spodziewać, że któryś następny skok temperatury może "zabić" w okolicy wszystkie usługi:) |
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 15-06-2017, 02:43
|
|
|
A teraz jest ok. No istna loteria |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 15-06-2017, 09:38
|
|
|
Może to początek problemów z modemem? Wiem, trudno to będzie jednoznacznie stwierdzić. Albo sieć w Twojej okolicy ma co jakiś czas niezidentyfikowany problem. |
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 16-06-2017, 00:36
|
|
|
No ciężko to będzie stwierdzić czy to modem czy sieć ale dzisiejszy poziom sygnału wygląda następująco:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.1 dBmV 40.0 dB
Channel 2: 0.4 dBmV 40.9 dB
Channel 3: 0.2 dBmV 40.7 dB
Channel 4: -0.2 dBmV 40.1 dB
Channel 5: -0.5 dBmV 40.2 dB
Channel 6: -0.4 dBmV 40.4 dB
Channel 7: -0.2 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 0.5 dBmV 40.4 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 38.0 dBmV
Channel 2: 40.9 dBmV
Channel 3: 37.9 dBmV
Channel 4: 40.9 dBmV
np kanał 3 US straszne wahnięcie aż 4.3 dBmV w dół względem 42.2dBmV.
=
Mogą te problemy występować z powodu słabej jakości kabla który wchodzi do mieszkania z ich skrzynki względem tego co jest w mieszkaniu już za zwrotnicą. Pamięta on chyba jeszcze czasy Aster-owskie i czasy nakręcanych F. Słabszy ekran może mieć znaczenie? |
|
|
|
|
c#Hunter
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 52
|
Wysłany: 17-06-2017, 22:38
|
|
|
Generalnie z tego co pokazujesz to sygnał masz znakomity. Może to jednak coś z modemem?? |
|
|
|
|
Maciej
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 241
|
Wysłany: 21-06-2017, 22:03
|
|
|
Hmm, mam ten sam problem, od dwóch lat - odkąd robi się ciepło, mój 3212 umiera w losowych momentach dnia, a korygowanie sygnału przez technika poza lokalem niewiele daje...
Zamówiłem sobie wizytę na jutro, może coś tym razem to da, choć mojego modemu oddawać za bardzo nie chcę. Nie jego wina, że mu sygnał źle dostarczają, LOL. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2017, 22:27
|
|
|
Maciej napisał/a: | Nie jego wina, że mu sygnał źle dostarczają, |
Co to znaczy, że "źle mu sygnał dostarczają"? Mój Cisco cały czas działa stabilnie i nie umiera (choć to inny model bo EPC3208). Jak dla mnie to modem się kończy i konieczna jest jego wymiana. Jak nie wierzysz to spytaj się kogoś kto miał twój modem (np. kocurka) jakie były u niego objawy kończenia się modemu. Chyba nawet dokładnie takie same. |
|
|
|
|
|