Co znowu z tym chello?! (część 2) |
Autor |
Wiadomość |
omufo
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 318 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2017, 19:19
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | [...]I tak część była martwa tutaj, do reszty nikt i tak nie zaglądał - mnie się podoba, że dotyczy to forum już w sumie tylko UPC. |
A mi niestety nie. Chciałbym móc porównać w jednym miejscu oferty kilku operatorów.
Co nie zmienia oczywiście faktu, że Mariusz zdecydowanie przesadził. Pisał nie na temat, przesadnie idealizował światłowód od Orange, problemy UPC w jednej lokalizacji przenosił na cały kraj, itp. itd.
brtk napisał/a: | W orange jest tak, że nagle z 600Mb/s mozna mieć do wybranych serwerów za granicą 5Mb/s, bo telia kuleje, nawet jak jakimś cudem coś idzie przez opentransit, to są też utraty pakietów.
W UPC zawsze full prędkość. Więc ta osoba co tak wychwala Orange a pisze, że UPC do niczego się nie nadaje, to chyba ma klapki na oczach albo jest związana z firmą orange. |
Dokładnie... Wielokrotnie o tym pisałem, a nasz "kolega" Mariusz ani razu się do tego nie odniósł. W Orange 600Mb/s i bardzo niskie pingi (nawet poniżej 20ms) masz do wąskiej grupy serwerów. Bardzo często z 600Mb/s osiągasz tylko 1/100 prędkości, pingi rosną dziesięciokrotnie (do 200 i więcej), Youtube buforuje, a firma odrzuca wszystkie reklamacje, bo twierdzi że (czasami) pełna prędkość jest możliwa do osiągnięcia, a "jakości" styków z innymi operatorami nie gwarantują.
W UPC bardzo rzadko zdarza mi się mieć ekstremalne niskie pingi (takie, jakie są do osiągnięcia na światłowodzie Orange), ale nigdy też nie zdarzyło mi się mieć je powyżej 100-150ms. Prędkość transferu też praktycznie nigdy nie spada poniżej deklarowanej. Osobiście wolę stabilne 200-250Mb/s niż raz 600, raz 6... |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 08-05-2017, 19:55
|
|
|
omufo napisał/a: | A mi niestety nie. Chciałbym móc porównać w jednym miejscu oferty kilku operatorów. |
Ale chcesz porównywać oferty czy opinie - jeśli oferty, to na www masz wszystko, a jeśli opinie, to miej świadomość, że to opisy subiektywne a nie obiektywne spostrzeżenia.
Problemem jest to (zaczęło być to), że zamiast rzetelnej informacji, miałeś/masz tu tylko peany na cześć danego operatora.
To były opinie reklamowe, które nijak się nie mają do rzeczywistości, bo nie jesteś w stanie tego zweryfikować na przykładzie innych opinii. |
_________________
|
|
|
|
|
Rostoff
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 342 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-05-2017, 14:45
|
|
|
Ostatnim czasem znów mam problem z netem i TV
TV potrafi często i gęsto klatkować robi się mozaika szczególnie na paczce z TVN/TVP1 a internet idzie jak krew z nosa
Parametry modemu na teraz
Ostatnio bywało tak pomagał restart modemu na chwile po jakimś czasie znowu to samo
Czy te parametry są OK czy jednak nie |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2017, 14:51
|
|
|
Jak wygląda twoja instalacja kablowa? Generalnie widzę zakłócenia od lte więc kup filtr lte z zakresem 5-1000mhz. |
|
|
|
|
Rostoff
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 342 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-05-2017, 17:18
|
|
|
Z całym szacunkiem, ale co ten filtr nam ma dać?
Pasmo zaporowe: 821 ... 1000 MHz
I jego charakterystyka.
Tłumienie przelotowe:
0.3 dB @ 5 MHz
< 3.2 dB @ 782 MHz
< 3.5 dB @ 786 MHz
< 4.2 dB @ 790 MHz
Tłumienie zaporowe:
> 4.3 dB @ 791 MHz
> 4.8 dB @ 793 MHz
> 25 dB @ 821 MHz
> 35 dB @ 832 MHz
> 25 dB @ 862 MHz
> 25 dB @ 1000 MHz
Bo daje tak!
Tłumienie dosyłowego kanału nr 7 786 MHz < 3.5 dB,
Tłumienie dosyłowego kanału nr 9 802 MHz > 4.8 dB, < 25 db,
Tłumienie dosyłowego kanału nr 12 826 MHz > 25 dB, < 35 db,
Tłumienie dosyłowego kanału nr 13 834 MHz > 35 db,
Tłumienie dosyłowego kanału nr 16 858 MHz > 25 db, < 35 dB. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2017, 17:23
|
|
|
MrPepka napisał/a: | Pasmo zaporowe: 821 ... 1000 MHz |
No dobra, ale
Cytat: | Zakres częstotliwości pracy: 5 ... 1000 MHz |
|
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-05-2017, 17:31
|
|
|
Cytat: | Zakres częstotliwości pracy: 5 ... 1000 MHz | Dokładnie tak jak jest napisane, w tym zakresie działa, dla pewnych zakresów (pożądanych) do ok. 790 MHz tłumienie jest małe, dla niepożądanych powyżej 790 MHz zaczyna tłumić te częstotliwości coraz bardziej.
A są jeszcze min. kanały 8 - 794 MHz, 10 - 810 MHz, 11 - 818 MHz, 14 - 842 MHz, jakby były użyte to też by były stłumione. Jakie by to przyniosło efekty?
Przecież by stłumiło częstotliwości używane przez UPC, nie tylko do internetu, ale też do TV.
Takie filtry stosuje się do TV DVB-T.
Fale radiowe LTE (800 MHz) działają w powietrzu, zakłócając fale radiowe TV DVB-C też w powietrzu. Żeby zakłócenia LTE przeniosły się do instalacji kablowych, muszą one być nieekranowane. Czyli gdzieś muszą być jakieś uszkodzenia (przeważnie złącz, no mogą być i ekranów) że sygnał LTE z powietrza wnika do instalacji.
Tu opis Twojego filtra:
http://www.dipol.com.pl/f...erra_R82012.htm
I charakterystyka filtru:
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 27-05-2017, 17:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2017, 17:44
|
|
|
Cytat: | Fale radiowe LTE (800 MHz) działają w powietrzu, zakłócając fale radiowe TV DVB-C też w powietrzu. Żeby zakłócenia LTE przeniosły się do instalacji kablowych, muszą one być nieekranowane. Czyli gdzieś muszą być jakieś uszkodzenia (przeważnie złącz, no mogą być i ekranów) że sygnał LTE z powietrza wnika do instalacji. |
A jak zakłócenia się przedostają przed lokalem? Zresztą wskazałem ten jeden filtr więc trza szukać innego do tej kablówki. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-05-2017, 17:51
|
|
|
Widzę, że problem jest od dawna:
https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=173148&highlight=#173148
Nie ma filtrów do kablówki, sprawna instalacja nie dopuści do wniknięcia częstotliwości LTE. Muszą być gdzieś słabe (uszkodzenia) punkty w tej instalacji. Jeżeli w okolicy jest silny nadajnik LTE i uszkodzenia by były przed rozdzieleniem sygnału na poszczególne mieszkania, to wszyscy by to odczuli. Ja bym zgłosił problem do UPC, można w formularzu zgłoszenia dołączyć te obrazki, niech szukają przyczyny. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2017, 18:08
|
|
|
Pitrek napisał/a: |
A są jeszcze min. kanały 8 - 794 MHz, 10 - 810 MHz, 11 - 818 MHz, 14 - 842 MHz, jakby były użyte to też by były stłumione. Jakie by to przyniosło efekty? |
Tak myślę sobie. Jak te kanały nie są u niego wykorzystywane to ten filtr który wskazałem może tymczasowo pomóc. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-05-2017, 18:23
|
|
|
Jak by miał pomóc? Które kanały według Ciebie nie byłyby tłumione przez ten filtr, jeszcze odciąłbyś TV na MUXach 850 i 858 MHz. |
_________________
|
|
|
|
|
Rostoff
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 342 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-05-2017, 18:38
|
|
|
Poszedłem za wasza radą i podpiąłem modem prosto do kabla z klatki i do komputera teraz wygląda to tak
Parametry są stałe nic nie skaczą
7.jpg
|
|
Plik ściągnięto 58 raz(y) 63,11 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2017, 18:45
|
|
|
Patrz no. Ja kombinuję, kombinuję, a tu wychodzi, że rozgałęźnik jest uszkodzony. Możesz:
1) wymienić go we własnym zakresie
2) czekać do usranej śmierci aż serwis zrobi to za Ciebie (jeżeli na to wpadną) |
|
|
|
|
|