Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-04-2017, 12:51   Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.

Witam,

Wszystkie modemy oparte na chipsecie Intel Puma6 mają problem z opóźnieniami. W ofercie UPC znajdują się dwa modemy, które są dotknięte tym problemem.
Są to:
- Compal CH7465LG - Intel Puma 6-MG
- Hitron CGNV4 - Intel Puma 6-MG

Problem został opisany wyczerpująco w tych wątkach:
https://www.dslreports.co...ssue-Discussion
https://www.dslreports.co...xLinear-mistake
https://www.dslreports.co...e-ready-to-test
https://www.dslreports.co...ssue-Discussion

Można sprawdzić czy jest się dotkniętym problemem wchodząc na tą stronę i dokonując krótki test.
https://www.dslreports.com/tools/puma6

Aktualnie wydaje się, że tylko ARRIS posiada rozwiązanie tego problemu i jest prawie gotowy do wdrożenia go dla użytkowników swoich modemów. Na ten moment trwają jeszcze testy z amerykańskim Comcastem. Intel potwierdził istnienie problemu tak samo jak ARRIS. Jeżeli dobrze zrozumiałem to również Intel stworzył rozwiązanie (co ma sens biorąc po uwagę, że problem dotyczy chipów Intela) i ARRIS jest teraz w trakcie jego implementacji. Mnie ciekawi czy UPC w ogóle zdaje sobie sprawę z istnienia problemu i czy Compal pracuje nad jego rozwiązaniem. Większość ciężkiej roboty została już odwalona, wystarczy teraz, żeby Compal zaimplementował rozwiązanie a UPC udostępniło nowy firmware swoim użytkownikom.

Jaka jest procedura zgłoszenia problemu do UPC?
Czy znalazły by się tutaj chętne osoby do wysłania takiego zgłoszenia? Chodzi tutaj o fakt, że im więcej użytkowników problem zgłosi, tym większa szansa, że UPC faktycznie w miarę sprawnie się tym problemem zajmie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Atlas334 05-04-2017, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 536
Wysłany: 05-04-2017, 13:29   

oO
dobrze że o tym napisałeś, to by wyjaśniało moje problemy z pingiem, mam hitrona na usługach biznesowych.
wieczorem będę do nich pisał.
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-04-2017, 14:43   

Ja do nich wyślę chyba reklamację z tego linka dla użytkowników indywidualnych:
https://www.upc.pl/pomoc/...ialanie-uslugi/

Daj znać jak dostaniesz od nich jakąś odpowiedź.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2017, 15:26   

Wydaje mi się, że reklamacje nie przejdą. Choćby z uwagi na to, że internet wam przecież działa i już z tego powodu UPC odrzuci wam reklamacje. Ale próbować możecie.
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-04-2017, 15:50   

Znalazłem artykuły mówiące o tym, że Intel już wydał poprawkę i m.in Virgin Mobile ją już testuje. Jak wiadomo Virgin Mobile i UPC są własnością tej samej spółki Liberty Global.

W artykule jest mowa o urządzeniu SuperHub 3 (ARRIS TG2492S/CE) ale to jest dokładnie to samo co Compal CH7465-LG.

Ciekaw jestem tylko co na to nasze polskie UPC. Czy oni prowadzą w ogóle jakieś prace nad usunięciem tej usterki. Dlatego wspomniałem o reklamacjach, by przykuć uwagę.
 
 
Liberator 
classic master

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 152
Skąd: Żory
Wysłany: 05-04-2017, 16:30   Re: Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.

Atlas334 napisał/a:
https://www.dslreports.com/tools/puma6

"This doesn't look too good" na Ubee EVW3226 (soft EVW3226_1.0.20).
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-04-2017, 16:51   

Tak to wygląda u mnie na Compalu. Wszystko powinno być zielone. Weźcie poprawkę na to, że u mnie jest QoS na moim prywatnym routerze, więc tego typu wyniki nie powinny mieć miejsca.
https://images82.fotosik.pl/486/6f2555350dd1ee37gen.png

Ubee EVW3226 nie powinno być dotknięte tym problemem ponieważ nie pracuje na chipsecie Intel Puma6. Jeżeli ktoś wątpi w istnienie problemu w ogóle to może sobie odpuścić, ponieważ Intel potwierdził istnienie usterki.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2017, 19:28   

a tak wygląda to u mnie na Arris TG2492S z softem SW_REV: 9.1.103AS.EURO (nie w UPC)
firmware z września 2016 roku...jakoś przerażająco to nie wygląda ;)

TG2492S.jpg
Plik ściągnięto 1258 raz(y) 68,45 KB

 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 536
Wysłany: 05-04-2017, 19:55   

U mnie na hitronie wyglada znacznie gorzej.

Screenshot_20170405_205519.png
Plik ściągnięto 1014 raz(y) 26,26 KB

 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2017, 20:01   

to rzeczywiście słabo wygląda...
jaki masz soft na Hitronie?
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-04-2017, 20:17   

pawelb napisał/a:
a tak wygląda to u mnie na Arris TG2492S z softem SW_REV: 9.1.103AS.EURO (nie w UPC)
firmware z września 2016 roku...jakoś przerażająco to nie wygląda ;)


Na liście znajduje się Arris TG2492 (bez S).
Twój model to Arris TG2492S (z S). Nie jestem pewien czy ten router posiada feralny Intel Puma6.

Edit1:

Jednak model z S (ARRIS TG2492S/CE) również jest dotknięty tym problemem. Jednakże ARRIS posiada już poprawione firmware w fazie testów i być może twoja wersja posiada już poprawkę lub po prostu akurat ten konkretny test przeszedł bez problemów.

Z tego co czytałem co jakiś czas urządzenia z chipem Intel Puma6 wykonują jakieś zadanie obciążające wbudowany rdzeń Atom do 100% powodując lagi. Problem jest mocno zauważalny na łączach powyżej 200Mb/s i gdy urządzenie działa kilka dni z rzędu. Po restarcie jest chwilowa ulga. Aktualnym czasowym obejściem jest właśnie restart urządzenia co dzień, dwa.
Ostatnio zmieniony przez Atlas334 05-04-2017, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2017, 20:22   

I ja się pytam z tego miejsca. Czemu nie można używać własnego modemu? Będę tą kwestię podnosił bo jak widać dostawcy pozwalają na zbyt wiele. Cały czas myślałem, że to tylko w USA tak można. Ale dzisiaj dowiedziałem się, że w Niemczech też można mieć własny modem (Dowód )
Bo tam tak nakazuje prawo. Jak więc widać to nie Unia nam zabrania tylko nasz rząd jeszcze na taką ustawę nie wpadł. Dajcie znać jak UPC rozpatrzy wam pozytywnie wasze reklamacje.
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-04-2017, 20:31   

Aktualnym rozwiązaniem stosowanym przez, niektórych użytkowników w USA jest właśnie podpięcie starszego modemu opartego na chipsecie Broadcoma, który jest wolny od tej usterki. UPC w Polsce kategorycznie zabrania podłączania własnych modemów do ich sieci chociaż z punktu technicznego nie ma do tego przeciwwskazań. Niektórzy operatorzy po prostu posiadają listę dopuszczonych urządzeń i użytkownik może wybrać model z tej listy i zakupić go we własnym zakresie.

Co ciekawe podobno gdy Virgin Mobile testowało SuperHub 3 (Compal CH7465-LG) to niektórzy użytkownicy zgłaszali ten problem ale na zgłoszeniach się skończyło. Dopiero, gdy zaczęli wsadzać ten chip do masy innych modeli a te trafiły hurtowo do użytkowników końcowych to problem zaczął doskwierać większej liczbie użytkowników i producenci musi w końcu zająć w tej sprawie stanowisko.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2017, 20:43   

Atlas334 napisał/a:
pawelb napisał/a:
a tak wygląda to u mnie na Arris TG2492S z softem SW_REV: 9.1.103AS.EURO (nie w UPC)
firmware z września 2016 roku...jakoś przerażająco to nie wygląda ;)


Na liście znajduje się Arris TG2492 (bez S).
Twój model to Arris TG2492S (z S). Nie jestem pewien czy ten router posiada feralny Intel Puma6.

Edit1:

Jednak model z S (ARRIS TG2492S/CE) również jest dotknięty tym problemem. Jednakże ARRIS posiada już poprawione firmware w fazie testów i być może twoja wersja posiada już poprawkę lub po prostu akurat ten konkretny test przeszedł bez problemów.

Z tego co czytałem co jakiś czas urządzenia z chipem Intel Puma6 wykonują jakieś zadanie obciążające wbudowany rdzeń Atom do 100% powodując lagi. Problem jest mocno zauważalny na łączach powyżej 200Mb/s i gdy urządzenie działa kilka dni z rzędu. Po restarcie jest chwilowa ulga. Aktualnym czasowym obejściem jest właśnie restart urządzenia co dzień, dwa.


zrobilem kilka testów i wynik jest powtarzalny, predkość na modemie mam 300mbps, mogę go zostawić na kilka dni i powtorzyć test,
sądząc z opisów w Internecie, poprawek w sofcie raczej spodziewałbym się dopiero w tym roku więc soft musiałby być z datą 2017...Intel potwierdził problemy w grudniu 2016..soft z poprawkami jest zapowiadany na koniec I kwartału 2017 i to wersja beta..czyli użytkownicy nie dostaną poprawki na modemy wcześniej niż gdzieś w połowie roku...tak to wygląda...w wersji optymistycznej
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 536
Wysłany: 05-04-2017, 22:59   

pawelb, nie mam pojęcia, nie mam wejścia na modem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: