Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal się samoczynnie restartuje.
Autor Wiadomość
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-01-2017, 21:02   Compal się samoczynnie restartuje.

Ma ktoś może problem z restartującym się Compalem w ciągu dnia na Rzeszowie (lub gdziekolwiek indziej)?

Objawy takie, że sam z siebie mruga lampkami (napis internet i logo WiFi) i restartuje połączenie. Często w panelu konfiguracyjnym widać napis: Internet (Degradacja usług DS+US) lub Internet (Partial Service DS+US only). Nie ma żadnego schematu restartów, czasem tydzień albo miesiąc spokoju a czasem kilka razy w ciągu dnia. Szczególnie widoczne w trybie routera. W trybie modemu zdarza się rzadziej ale się zdarza. W tym momencie mam 15 kanałów Downstream i 1 kanał upstream.

Edit1: Dzisiaj już była jedna wizyta technika i wymiana jakiegoś tłumika na skrzynce na korytarzu w bloku. Mają pojawić się zaraz drugi raz chyba wymienić modem.

Edit2: Wymieniony został modem (wraz z zasilaczem) na inny egzemplarz również Compal. Nowa sztuka rozpakowana w mojej obecności. Widoczne różnice? Napis ConnectBox oraz zmieniona dioda z napisem "Internet" na ikonkę dwóch strzałek. Teraz będę testował czy problem nadal występuje. Na razie chciałbym się dowiedzieć czy ktoś spotkał się z czymś podobnym.
Informacje z naklejek:
Oba to CH7465LG-LC. Stary to HW ID 1.0, natomiast nowy to HW ID 5.01 także wydaje się sporo nowsza wersja sprzętowa.
Ostatnio zmieniony przez Atlas334 09-01-2017, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2017, 22:06   

W momencie restartów jak wygląda sygnał? Szczególnie chodzi o ilość bondowanych kanałów i downstream i upstream. Jaką masz prędkość? Czy w momencie restartów jakieś jeszcze urządzenia łączą się z compalem (czy to bez znaczenia ile urządzeń korzysta z internetu)? Wspomniałeś o trybie modemu. Czy do compala masz podłączony swój router? Jeśli tak to jaki? Czy była już wymiana na inny modem (w sensie nie na inny egzemplarz tylko w ogóle na inny model modemu)?
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-01-2017, 22:11   

W momencie restartów? Nie wiem, bo się restartuje ale po restarcie zazwyczaj pojawiał się ten napis: Internet (Degradacja usług DS+US). Kanałów Downstream było ok. 15, natomiast Upstream tylko 1. Posiadam własny router podpięty do Compala, jednak jeden z moich laptopów czasem łączy się bezpośrednio z 5Ghz w Compalu pomijając mój router. Moje urządzenie to WR1043NDv1 z OpenWRT Chaos Calmer.

Nie był wymieniany na inny model w sensie marki. Cały czas Compal. Poprzednio HW ID 1.0, teraz HW ID 5.01. Dopiero parę minut temu była wymiana i będę sprawdzał jak się zachowuje łącze.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2017, 22:13   

A czy inni sąsiedzi skarżą się na podobne problemy?
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-01-2017, 22:23   

Nie wiem kto z sąsiadków posiada jeszcze UPC. Ogólnie u mnie w bloku i na osiedlu króluje Multimedia, jednak u mnie już nie dawała rady i zmieniłem operatora na UPC.
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-01-2017, 05:32   

Atlas334, b a wejdz w logi jego i pokaz co tam się dzieje jak i czy nie wywala kanalow upstream (t3 time out)
_________________
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-01-2017, 19:36   

Starego modemu już nie mam. Na nowym jest taki wpis w dzienniku:
10-01-2017 18:44:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2017, 05:01   

Czyli gubi pakiety a jak bys jeszcze wszedl w zakładkę gdzie masz status sygnaly upgrade i zobaczył czy ci nie wywala sygnalu t3 I jaką ilość. Bo zapewne wina lezy w wzmacniaczu na lini. A technik nic nie zrobi jedynie liniowka ale to im zajmie duzo czasu.
_________________
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-01-2017, 16:10   

Dane z modemu na ten moment:

Status modemu kablowego
LP Status Komentarze
Dostrojone kanały downstream (Hz) 786000000 Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz) 38000000 Zakończony
Stan świadczenia usługi Online Operacyjny

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 786000000 0 38 256qam 1
2 794000000 0 40 256qam 2
3 802000000 0 40 256qam 3
4 810000000 0 38 256qam 4
5 818000000 0 38 256qam 5
6 826000000 0 38 256qam 6
7 834000000 0 38 256qam 7
8 842000000 0 38 256qam 8
9 874000000 0 38 256qam 9
10 882000000 0 38 256qam 10
11 890000000 0 38 256qam 11
12 898000000 0 38 256qam 12
13 906000000 0 38 256qam 13
14 914000000 0 38 256qam 14
15 922000000 0 38 256qam 15
16 930000000 -1 37 256qam 16

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 38.983 2983937651 184
2 Zablokowany 40.946 2981975716 134
3 Zablokowany 40.366 2981969737 132
4 Zablokowany 38.983 2981980212 173
5 Zablokowany 38.983 2981975836 581
6 Zablokowany 38.983 2981982381 525
7 Zablokowany 38.983 2981982460 446
8 Zablokowany 38.605 2981977878 796
9 Zablokowany 38.983 2981972232 553
10 Zablokowany 38.605 2981983520 687
11 Zablokowany 38.983 2981967325 475
12 Zablokowany 38.605 2981966319 975
13 Zablokowany 38.605 2981983582 544
14 Zablokowany 38.605 2981984722 516
15 Zablokowany 38.605 2981972385 632
16 Zablokowany 37.356 2981986070 1408

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 38000000 46 5.120 64qam 2
2 51600000 48 5.120 64qam 4
3 44800000 48 5.120 64qam 3
4 31200000 46 5.120 64qam 1

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 2 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 3 0


Póki co restartów nie zauważyłem ale według Ciebie powinienem dalej zgłaszać problem do UPC?
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2017, 17:41   

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 2 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 3 0


Póki co restartów nie zauważyłem ale według Ciebie powinienem dalej zgłaszać problem do UPC?[/quote]

to co pogrubiłem to jest że dany kanał ma straty. W logach masz w jakich godzinach to się dzieje. Upc oczywiście bedzie zwalać na instalacje twoja. A najciekawsze jest że jak naprawia to to i tak straty będą lecieć lecz nie będzie pokazywane to w logach jak i w uspstreamie lecz w downstreamie ja ma ok 7 miliardów już nawalonych i szczerze nie mam siły na nich[/b]
_________________
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-01-2017, 22:11   

Ja mam umowę na czas nieokreślony także wypowiedzenie i mają 30 dni na naprawdę.

Swoją drogą zrobiłem oficjalne zgłoszenie usterki do działu technicznego przez stronę UPC i jestem ciekaw co oni na to powiedzą. Jeżeli tą drogą nie załatwię sprawy to zgłoszę reklamację.

Na ten moment logi wyglądają tak:
Downstream:
Kod:
Zestawione kanały downstream
Kanał    Częstotliwość (Hz)    Poziom sygnału (dBmV)    SNR (dB)    Modulacja    ID Kanału
1    786000000    0    38    256qam    1
2    794000000    0    40    256qam    2
3    802000000    0    40    256qam    3
4    810000000    0    38    256qam    4
5    818000000    0    38    256qam    5
6    826000000    0    38    256qam    6
7    834000000    0    38    256qam    7
8    842000000    0    38    256qam    8
9    874000000    0    38    256qam    9
10    882000000    0    38    256qam    10
11    890000000    0    38    256qam    11
12    898000000    0    38    256qam    12
13    906000000    0    38    256qam    13
14    914000000    0    38    256qam    14
15    922000000    0    38    256qam    15
16    930000000    -1    37    256qam    16

Zestawione kanały downstream
Kanał    Status blokady    RxMER (dB)    Pre RS Errors    Post RS Errors
1    Zablokowany    38.983    3767825114    235
2    Zablokowany    40.366    3765863197    177
3    Zablokowany    40.366    3765857266    172
4    Zablokowany    38.983    3765867765    222
5    Zablokowany    38.605    3765863295    735
6    Zablokowany    38.605    3765869898    664
7    Zablokowany    38.605    3765870005    562
8    Zablokowany    38.605    3765865389    994
9    Zablokowany    38.983    3765859746    719
10    Zablokowany    38.983    3765871082    857
11    Zablokowany    38.983    3765854515    607
12    Zablokowany    38.605    3765853355    1202
13    Zablokowany    38.983    3765870699    685
14    Zablokowany    38.605    3765871804    639
15    Zablokowany    38.605    3765859347    785
16    Zablokowany    37.636    3765872876    1776


Upstream:
Kod:
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał    Częstotliwość (Hz)    Poziom sygnału (dBmV)    Szybkość symbolu (ksps)    Modulacja    ID Kanału
1    38000000    48    5.120    64qam    2
2    51600000    48    5.120    64qam    4
3    44800000    48    5.120    64qam    3
4    31200000    47    5.120    64qam    1

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał    Typ kanału    T1 Timeout    T2 Timeout    T3 Timeout    T4 Timeout
1    2.0    0    0    0    0
2    2.0    0    0    2    0
3    2.0    0    0    2    0
4    2.0    0    0    3    0
 
 
vezimir 
light master

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 108
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-01-2017, 18:31   

Tak szczerze nie wiem po co w ogóle zakładasz taki temat.
Zgłaszasz problem i go naprawiają - tyle.

Edit: Sorki nie widziałem Twojego update :)
_________________
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 28-01-2017, 19:10   

U mnie już ponad 3 miechy próbują to naprawić, efekt 0
_________________
  ogromny
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30-01-2017, 14:18   

Co dokładnie? Restartowanie się modemu czy te błędy w logach?
Ja dostałem maila z działu technicznego, że problemu nie ma i wszystko jest w porządku i działa prawidłowo.

"Odpowiadając na zgłoszenie dokonałem weryfikacji działania modemu internetowego i nie stwierdziłem usterki w pracy urządzenia oraz docierającym doń sygnale. Na modemie Connect Box nie odnotowałem również błędów korygowalnych i niekorygowalnych w kanałach dosyłowym oraz zwrotnym.

Pracujące urządzenie ma możliwość rejestrowania w swoich logach wielu parametrów komunikacji, jednakże nie są one potwierdzeniem usterki."
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 31-01-2017, 00:52   

Tak ja jak zadzwoniłem na infolinię upc, tez taka sama odpowiedz dostałem, pisałem swoje dane na fb upc i tam ktoś to zweryfikował jeszcze raz i stwierdził ze parametry są do dupy, na drugi dzień miałem technika w domu, on przekazał to do serwisu liniowego. W sumie w przeciągu 3miesiecy miałem z 6 wizyt techników i za każdym razem to samo przekierowują to na serwis liniowy a ci niby naprawiają. Jak wejdę w zakladke nieprawidłowe działanie usług to jest komunikat zakłócenia w kanale zwrotnym od 11.11.2016 i co chwile jest podawany nowy termin naprawy.
_________________
  ogromny
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: