Zmiana umowy. Czy to są normalne praktyki w UPC? |
Autor |
Wiadomość |
Taras
Klikacz
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 26-10-2016, 08:31 Zmiana umowy. Czy to są normalne praktyki w UPC?
|
|
|
Czy to są normalne praktyki w UPC?
Dziś kończy mi się okres zobowiązania. Dotychczas korzystałem z pakietu Max Extra HD z nagrywarką + Multiroom z nagrywarką + Internet 30 Mb/s + Telefon 240 minut do wszystkich za 151 zł miesięcznie.
Wczoraj, pod długiej rozmowie i negocjacjach z konsultantem (numer 32 494 95 50), zdecydowałem się na opcję: Select HD + Horizon z nagrywarką + Multiroom z nagrywarką + Internet 60 Mb/s za 109 zł (dodatkowo, po roku 10 zł za multiroom). By otrzymać te warunki muszę w momencie zakończenia okresu zobowiązania „przepisać” usługi na żonę, co zaproponował konsultant. Nie było mowy o wypowiedzeniu. Konsultant stwierdził, że instalator będzie miał ze sobą komplet dokumentów do podpisu i to załatwi sprawę. Instalator ma mnie odwiedzić dziś w godzinach popołudniowych.
Co budzi moje wątpliwości?
1. Cała powyższa procedura (bez wypowiedzenia, „przepisanie”) – czy to normalne?
2. Brak maila z przedstawieniem nowych warunków. Konsultant twierdził, że lada moment taki dostanę.
3. Brak kontaktu od instalatora. Z tego co wiem, to potwierdzają wizytę smsem.
4. Największe zdziwienie. Logując się dziś na swoje konto w strefie klienta UPC zobaczyłem, że moje dane zostały zmienione, a dokładnie nazwisko. Zamiast mojego, jest jakieś zupełnie mi nie znane.
Trochę to wszystko dziwne. Powinienem się martwić czy nie mam powodu?
Żałuję, że nie trafiłem wcześniej na to forum. Macie tu skarbnicę wiedzy, więc pewnie negocjacje potoczyły by się zupełnie inaczej. |
|
|
|
|
damianz
easy master
Dołączył: 08 Lut 2016 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2016, 08:51
|
|
|
tak, to numer UPC, jedyne co przychodzi mi do głowy to cwaniactwo konsultanta i nabicie Ciebie jako nowego klienta=większa prowizja dla niego.
Wg mnie nie podpisuj tylko wypowiadaj i negocjuj od nowa z wiedzą z tego forum! żadne telefoniczne ustalenia nie są zobowiązujące i do niczego nie jesteś zmuszony.
powodzenia! |
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2016, 08:52
|
|
|
Niestety ale zostałeś naciągnięty,
osoba która tak Ci zaproponowała zrobiła to wyłącznie w swoim interesie gdyż najwyższą prowizję ma od nowego abonenta, oczywiście twoja umowa bez wypowiedzenia się nie kończy (umowy w UPC są zawierane na czas nieokreślony)
teraz stoisz przed faktem dwóch umów - jak widzisz dane się zmieniły na jakieś całkowicie inne - więc to kolejny przekręt (kolejny nowy klient)
wątpie też aby ktokolwiek do Ciebie przyjechał z UPC - nie dostałeś SMS o wizycie serwisanta |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-10-2016, 09:10
|
|
|
Przede wszystkim nie wypowiadaj żadnej umowy, bo sprawy się jeszcze bardziej skomplikują.
Dokładnie nie wiadomo jaki jest stan tych dwóch umów. Nie wiadomo czy konsultant nie zrobił cesji Twojej starej umowy na obcą osobę, a nowa umowa jest na Twoją żonę. Logujesz się na swoje dane, pytanie jaki jest ID klienta, piszesz że nazwisko jest inne, a co z resztą, adres usługi, zakres umowy.
Nowa umowa (załóżmy) na żonę ma inny ID klienta, nawet nie wiadomo jaki.
Zadzwoń do BOKu, miej wszystkie swoje dane + PESEL żony + obce nazwisko. Opowiedz o całej sytuacji, rozmowy są w końcu nagrywane. Muszą ustalić jakie i na kogo są umowy i to wszystko odkręcić.
Jak już wrócisz do starej umowy, złożysz wypowiedzenie i bogatszy o wiedzę z forum zaczniesz negocjacje. |
_________________
|
|
|
|
|
damianz
easy master
Dołączył: 08 Lut 2016 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2016, 09:31
|
|
|
dlaczego niczego nie wypowiadać? rozmyśliłem się, nie chcę przedłużać na tych warunkach, mam lepszą propozycję od innego operatora i wypowiadam, chyba że zaproponujecie coś lepszego to nie będę się bawił w zamienianie dekoderów. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-10-2016, 09:35
|
|
|
@damianz
A którą umowę chcesz wypowiadać Tę na obcą osobę, nie wiadomo nawet jakim trybem to zostało zmienione. (Cesja?) Czy tę nową na żonę, tu raczej by było 14 dniowe odstąpienie od umowy. Sprawa jest na tyle zawiła i poważna (nadużycie konsultanta), że należy to zgłosić do UPC. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 26-10-2016, 09:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-10-2016, 09:46
|
|
|
GDA napisał/a: | A komu Ty odpowiadasz? | Odpowiadam @damianz, który udzielał kolejnych wskazówek dla @Taras, a ja się z nimi nie zgadzam.
A pytania... Przecież widać, że są retoryczne. |
_________________
|
|
|
|
|
damianz
easy master
Dołączył: 08 Lut 2016 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2016, 09:56
|
|
|
ale czy ja coś komuś radzę straszyć? tylko i wyłącznie zbagatelizować ustalenia i przystąpić do nich od nowa z wypowiedzeniem umowy macierzystej, @GDA uważam że wyłącznie wnosisz zamęt takimi wstawkami |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:00
|
|
|
@damianz
Umowa macierzysta (ta stara) może być już na kogoś innego, dlatego podtrzymuję swoje zdanie na ten temat. |
_________________
|
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:02
|
|
|
damianz napisał/a: | tylko i wyłącznie zbagatelizować ustalenia |
nie radziłbym - to co napisał @Pitrek jest jedynym sensownym działaniem |
|
|
|
|
Taras
Klikacz
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:04
|
|
|
Pitrek napisał/a: | Przede wszystkim nie wypowiadaj żadnej umowy, bo sprawy się jeszcze bardziej skomplikują.
Dokładnie nie wiadomo jaki jest stan tych dwóch umów. Nie wiadomo czy konsultant nie zrobił cesji Twojej starej umowy na obcą osobę, a nowa umowa jest na Twoją żonę. Logujesz się na swoje dane, pytanie jaki jest ID klienta, piszesz że nazwisko jest inne, a co z resztą, adres usługi, zakres umowy.
Nowa umowa (załóżmy) na żonę ma inny ID klienta, nawet nie wiadomo jaki.
Zadzwoń do BOKu, miej wszystkie swoje dane + PESEL żony + obce nazwisko. Opowiedz o całej sytuacji, rozmowy są w końcu nagrywane. Muszą ustalić jakie i na kogo są umowy i to wszystko odkręcić.
Jak już wrócisz do starej umowy, złożysz wypowiedzenie i bogatszy o wiedzę z forum zaczniesz negocjacje. |
@Piotrek
Wszystkie dane, ID, adres, zakres umowy, nawet moje imię są bez zmian. Zmieniło się tylko nazwisko.
W rozmowie z konsultantem podałem tylko imię i nazwisko żony. PESEL i inne dane miał spisać instalator.
Zaraz zadzwonię i spróbuję to wyjaśnić. Doszła kolejna kwestia - tuż przed wyjściem do pracy, o godzinie dziesiątej, odłączono mi internet i tv. No chyba, że to zbieg okoliczności - zwykła awaria. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:13
|
|
|
Trudno powiedzieć, zmiana Twojej umowy wymaga wizyty technika, bo zmieniasz sprzęt. Nie powinni tego robić przed jego wizytą. Nie jest to normalna sytuacja zmiany umowy na inną wraz ze zmianą sprzętu.
Dobrze robisz, że będziesz dzwonił. Nie wiadomo ile umów w tej chwili jest na Twój lokal. Musisz wyjaśnić sprawę dwóch umów, Twojej i żony.
Moje wypowiedzi są moimi prywatnymi opiniami i mam do tego prawo. Nie wszyscy muszą się z tym zgadzać.
|
_________________
|
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:25
|
|
|
Taras napisał/a: | tuż przed wyjściem do pracy, o godzinie dziesiątej, odłączono mi internet i tv. No chyba, że to zbieg okoliczności - zwykła awaria. |
wiedz że ktoś gmerał na Twoim koncie,
mam wrażenie że z Twojej umowy powstały dwie nowe - celem wyłudzenia prowizji oczywiście
życzę pozytywnego odkręcenia sprawy i cierpliwości |
|
|
|
|
Taras
Klikacz
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 15
|
Wysłany: 26-10-2016, 11:20
|
|
|
GDA napisał/a: |
wiedz że ktoś gmerał na Twoim koncie,
mam wrażenie że z Twojej umowy powstały dwie nowe - celem wyłudzenia prowizji oczywiście
życzę pozytywnego odkręcenia sprawy i cierpliwości |
Dzięki.
Ktoś gmerał, to fakt. Potwierdziła to przed chwilą konsultantka. Ba, w chwili obecnej są tam już całkowicie inne dane a ja nie mam możliwości zalogowania. Usługi mam wyłączone. Sprawę zgłosiłem i czekam na kontakt od przełożonego tego konsultanta - cwaniaka.
Myślicie, że zasadne będzie dodatkowe zgłoszenie sprawy przez formularz kontaktowy? |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-10-2016, 11:25
|
|
|
Jeżeli szybko odezwą się i sprawa zostanie załatwiona to nie ma takiej potrzeby.
Po załatwionej sukcesem sprawie zażądaj rekompensaty, może Ci coś ciekawego wpadnie. |
_________________
|
|
|
|
|
|