Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obsługa klienta w UPC Biznes.
Autor Wiadomość
mky 
easy master

Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 23
Wysłany: 17-09-2016, 01:22   Obsługa klienta w UPC Biznes.

Witam!

Chciałbym podpytać odnośnie obsługi klientów UPC Biznes. Chodzi o małe firmy. Obecnie posiadam umowę na klienta indywidualnego i mam możliwość migracji do usług biznesowych. Mam prośbę do tych, co korzystają z UPC Biznes o podzielenie się swoim doświadczeniem. W szczególności interesowały by mnie informacje na temat:

- Jak wygląda procedura zgłoszeń i obsługi awarii?
- Czy awarie zgłasza się do tego samego zespołu co dla klientów indywidualnych, czy też jest inny kontakt do tego?
- Jak wrażenia z obsługi (czas reakcji, rozwiązywanie, podejście do klienta*)?
- Czy SLA w usłudze UPC Biznes ma jakieś znaczenie, czy to raczej paplanina marketingowa?
- Z tego co wyczytałem na forum, UPC daje inne modemy Internetu (Cisco 3925, Hitron). Z czego to wynika? Inna sieć do Internetu, inne kanały, stabilniejsze urządzenia?
- Czy zmienne IP w IPC Biznes zmienia się tak rzadko jak w przypadku oferty dla klientów indywidualnych? Czy jest to częstsze zjawisko i lepiej wziąć stały adres IP?

* - Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć jak firma podchodzi do klientów. Obecnie od prawie 3 tygodni bezskutecznie zgłaszam problemy z Internetem i poziom obsługi jest strasznie żenujący. Jeśli klienci biznesu traktowani są poważniej, to będzie to dla mnie wystarczająca motywacja by zmigrować usługi - nawet kosztem wyższem ceny. Interesuje mnie jak to wygląda w praktyce i na ile się różni od tego, co można przeczytać na stronie UPC.

Z góry dzięki za wszelkie informacje w tym temacie.

Pozdrawiam,
Marek
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 539
Wysłany: 17-09-2016, 01:36   

- jest osobna obsługa techniczna klientów biznesowych
- SLA jest chyba brane pod uwagę przy całkowitym braku dostępu, jak miałem straty pakietów na poziomie 20-30% wieczorem, technik został umówiony nie na następny dzień, a kolejny dzień
- jak masz stałe ip, lub przynajmniej 300mbit/s to dają hitrona (bez stałego ip nie masz bridge), nie dają cisco.
- zmiana ip jest taka sama jak dla indywidualnego klienta

Wczoraj im zgłosiłem przez formularz problem z routingiem, była opcja do zaznaczenia czy ma się SLA. "Dołożymy wszelkich starań, aby uzyskali Państwo odpowiedź w terminie do 7 dni, a w przypadku zgłoszeń wymagających wsparcia technicznego do 48 godzin."
aż jestem ciekaw czy mi się coś uda załatwić (generalnie ruch z polski do francji idzie przez USA)

[ Dodano: 17-09-2016, 01:37 ]
btw, jaki masz problem teraz?
 
 
mky 
easy master

Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 23
Wysłany: 17-09-2016, 02:04   

januszmk napisał/a:
- jest osobna obsługa techniczna klientów biznesowych

A jak wyglądają kompetencje osób w tej obsłudze? Są to ludzie techniczni, czy tzw. "zwykłe słuchawki" które każą w kółko restartować modem?

januszmk napisał/a:
- SLA jest chyba brane pod uwagę przy całkowitym braku dostępu, jak miałem straty pakietów na poziomie 20-30% wieczorem, technik został umówiony nie na następny dzień, a kolejny dzień
- jak masz stałe ip, lub przynajmniej 300mbit/s to dają hitrona (bez stałego ip nie masz bridge), nie dają cisco.
- zmiana ip jest taka sama jak dla indywidualnego klienta


Dzięki za info! Szczególnie cenna jest informacja o trybie bridge, gdyż zamierzam wykorzystywać własny router.

januszmk napisał/a:
[ Dodano: 17-09-2016, 01:37 ]
btw, jaki masz problem teraz?


Prawie co wieczór mam okresy trwające 1-2 minuty, podczas których straty mam na poziomie 90% (już od pierwszego hop-a w UPC) i czasy dochodzące do 2000ms. Utylizacja łącza w tym czasie na poziomie zerowym. Zjawisko występuje dość rzadko i najczęściej wieczorem. Zgłaszałem to do obsługi UPC i jak na razie:
- 3 razy kazano mi zdefiniować problem
- 2 razy kazano mi restartować modem
- dostali ok 10 mtr-ów ukazujących problem (nazywają je "traceroute" bo nie ma napisane WinMTR)
- dostali wykresy smokeping-a z dwóch różnych lokalizacji (Francja i Polska)

Ale dla nich to za mało.. i obecnie każą mi jeszcze chwycić mtr-a do Onetu :roll:

Jestem ciekaw, jakie będzie Twoje doświadczenie ze zgłoszeniem. Przy okazji mtr u mnie do OVH, Gravelines:

Kod:
Start: Sat Sep 17 01:50:17 2016
HOST: xxxxxxxxxxxxx               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 192.168.xx.x               0.0%    10    0.7   0.7   0.6   0.8   0.0
  2.|-- 89-78-88-1.dynamic.chello  0.0%    10   13.5  21.6  10.9  40.0   8.3
  3.|-- 89-75-3-1.infra.chello.pl  0.0%    10   12.5  11.7   9.6  18.4   2.5
  4.|-- pl-waw04a-rc1-ae16-2158.a  0.0%    10   11.5  12.2   8.9  17.0   2.6
  5.|-- pl-waw26b-ri1-ae3-0.aorta  0.0%    10   10.4  13.9   8.7  30.6   6.3
  6.|-- be100-153.var-5-a9.pl.eu   0.0%    10   11.4  13.0  11.4  15.2   1.1
  7.|-- be100-1167.ams-1-a9.nl.eu  0.0%    10   32.4  34.9  32.4  37.7   1.9
  8.|-- be10-1196.gra-g1-a9.fr.eu  0.0%    10   41.9  41.7  37.9  45.3   2.2
  9.|-- ???                       100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
 10.|-- xxxxxxxxxxxxxx             0.0%    10   38.9  40.7  37.5  44.0   2.3
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 539
Wysłany: 17-09-2016, 02:28   

A sprawdzales w ogóle sygnał na modemie? U mnie jak były straty to był jakiś problem z sygnałem - nie widziałem jaki jest przez brak dostępu do panelu hitrona, ale gość z działu technicznego tak stwierdzil, kazał zresetować modem i wysłał technika który stwierdził że kabel w skrzynce byl nie dokrecony.
Jak tłumaczylem problem z trasami na dziale technicznym to gość wydawal się kompetentny.
Co do mtr, problem występuje z czescia serwerów w firmie online.net - dali kilka miesięcy temu tanie serwery z gwarantowana przepustowościa 1 gbps, ruch się do nich spory zrobił i podejrzewam że taniej upc było puścić ruch przez cogent niż bezpośrednio przez telie
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2016, 09:04   Re: Obsługa klienta w UPC Biznes.

mky napisał/a:
Witam!

Chciałbym podpytać odnośnie obsługi klientów UPC Biznes. Chodzi o małe firmy. Obecnie posiadam umowę na klienta indywidualnego i mam możliwość migracji do usług biznesowych. Mam prośbę do tych, co korzystają z UPC Biznes o podzielenie się swoim doświadczeniem.(...)

Różnice w obsłudze, podejściu do problemów klienta, nazwałbym PRZE-PA-ŚCIĄ - na korzyść UPCbiznes.
Na samym początku miałem problemy z routerami.
Kiedy pierwszy zaczął mi szwankować (gdzieś po 1-2 miesiącach) od razu szybka wizyta technika z innym modelem/producentem urządzenia.
Kolejny również wykazywał wadę. Kolejna wizyta i nowe urządzenie.
Okazało się, że w tym drugim, problem wyglądał identycznie - czyli najwidoczniej wada konstrukcyjna/programowa.
Dostałem Cisco i od tamtej pory zero problemów z siecią domową..
Jak dotąd, to każdą sprawę, którą im zgłaszałem, załatwiali naprawdę szybko i - jak to niestety bywało w przypadku klienta indywidualnego - nie dawali nawet odczuć, że rozwiązanie problemu, powinienem zacząć od siebie.

Jakby nie patrzeć, to w 'taryfach' biznes, biorą jednak większe pieniądze i zapewne dlatego tak dbają o ten lepszy przypływ kasy.
 
 
mky 
easy master

Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 23
Wysłany: 17-09-2016, 13:54   

januszmk, sygnały na modemie to sprawdziłem już na początku. Kanały odbiorcze mają poziomy od 1.79 dBmV do 3.51 dBmV. Co do tras do Online net, UPC oprócz Telii widzi też tą sieć przez TATA Telecom (sprawdzałem na adresacji dla Scaleway, sprawdź u siebie dla swojego serwera):

Kod:
route-views linx routeviews org> show ip bgp 163.172.179.1
BGP routing table entry for 163.172.0.0/16
Paths: (24 available, best #24, table Default-IP-Routing-Table)
  Not advertised to any peer
[..]
  6830 1299 12876
    195.66.236.89 from 195.66.236.89 (84.116.128.155)
      Origin IGP, localpref 100, valid, external
      Community: 6830:17000 6830:17415 6830:34405
      Last update: Thu Sep 15 15:07:08 2016
[..]
  6830 6453 12876
    195.66.224.89 from 195.66.224.89 (84.116.128.14)
      Origin IGP, localpref 100, valid, external
      Community: 6453:2000 6453:2200 6453:2205 6830:17000 6830:17457 6830:34403
      Last update: Thu Sep  8 15:58:34 2016
[..]


może zasugeruj im ten uplink (via AS6453)?
BTW, nie wykluczone też, że to drugiej stronie zabrakło pasma i specjalnie puścili wybrane klasy innym uplinkiem. Proponuję też osobno pomęczyć Online net o to. Sprawdź mtr z serwera w Online net do UPC jak wychodzi.

hsurim, dzięki za opinię! Właśnie o to mi chodziło, czy ta przepaść istnieje czy nie.
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 539
Wysłany: 17-09-2016, 14:43   

mky, właśnie mi zasugerowano że to jest wina upc (nie support online.net), ruch do serwera idzie normalnie przez tate, a z serwera przez cogent przez USA. mtr: http://i.imgur.com/EsSoK7V.png
support online.net niestety nie jest lepszy, bo sugerują mi wzięcie serwera gdzie routing nie został "zepsuty" przez upc :)
 
 
gbbsoft 
plus master

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 302
Wysłany: 22-09-2016, 12:34   

Bardzo ciekawe rzeczy mówicie o obsłudze UPCbiznes...
Ktoś jeszcze może to potwierdzić?
  gbbsoft
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: