Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisco EPC3925 a bramka Linksys i voip Halonet.
Autor Wiadomość
Jureczek 
Klikacz

Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 16
Wysłany: 03-08-2016, 12:30   Cisco EPC3925 a bramka Linksys i voip Halonet.

Koledzy, powiedzcie jak to ustawić? Bramka jest w porządku, sprawdziłem u znajomego, zalogowała się z jego Internetu do Halonet i można dzwonić, a u mnie nie chce. Ustawiłem w swoim Cisco DMZ na adres Linksysa, jednak port nadal nie odblokowany. Zmieniłem na przekierowanie portów, ale bez rezultatu. Cisco restartowałem i też nie pomaga. Co to może być? Czyżby UPC blokowało konkurencyjne voip?
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-08-2016, 12:57   Re: Cisco EPC3925 a bramka Linksys i voip Halonet.

A zapora (firewall)?

Nie obraź się. Zadam trochę niezręczne pytanie. :oops: Połączyłeś WAN Linksysa do LAN Cisco?
_________________
 
 
Jureczek 
Klikacz

Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 16
Wysłany: 03-08-2016, 13:12   

Chodzi Ci o firewalla w Cisco? Trzeba w nim coś zmienić? W Linksysie firewalla nie ma aktywnego, działa jedynie jako bramka. Linksys na 100% jest dobrze ustawiony, bo tak jak pisałem, u znajomego przekierowuje tylko porty na jego routerze podłączam bramkę i działa. U mnie na łączu UPC z Cisco tak nie chce. Próbowałem dwóch kombinacji, DMZ i Port Forward. Bramka ma adres 192.168.1.254.

[ Dodano: 03-08-2016, 14:18 ]
"Połączyłeś WAN Linksysa do LAN Cisco?"

Tak jest, kabel z Cisco do portu Internet w Linksys. Nie ma jak się pomylić, bo więcej portów na kabel sieciowy bramka nie ma :) Zapomniałem napisać, mam Linksys PAP2T-EU.

ciscodobramkidmz.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 13,02 KB

ciscodobramkiportforw.jpg
Plik ściągnięto 68 raz(y) 36,14 KB

 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-08-2016, 15:40   

Jezeli wszystko naprawde dobrze robisz, a porty ani drgna to pisz zgloszenie do UPC, bo takie rzeczy sie zdarzaja. Tymczasem, aby w ogole dzialalo sprobuj to obejsc. Nie wiem, czy Linksys ma opcje stun, jesli tak ustaw na stun.halonet.pl i powinno ruszyc choc glowy nie dam, bo nie korzystam z Halonet.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-08-2016, 16:14   

Jureczek, używasz przekierowania portów do czegoś innego? Warto by było sprawdzić, czy przekierowanie w ogóle działa, podobnie z DMZ. Czy przypadkiem Twoje Cisco odmówiło współpracy na tym polu. Jakoś trzeba by było to sprawdzić, gorzej jak nie masz żadnej usługi do sprawdzenia po stronie LANu.

Szkoda, że tego Cisco nie da się ustawić w tryb Bridge, na chwilę zmieniłbyś sposób otrzymywania IP przez Linksysa. Byłby podłączony do "czystego" internetu i może by zadziałał.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 03-08-2016, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-08-2016, 16:27   

Jeszcze zapytam, na wczesniejszym Cisco tez porty nie otwieraly sie?
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-08-2016, 17:52   

Jureczek
Jest kilka możliwości sprawdzenia, czy działa przekierowanie portów.

Zrobisz test na swoim komputerze np. o IP: 192.168.1.100. Na routerze przekieruj np. port 8888 na IP: 192.168.1.100 też port: 8888 (oczywiście wpisz Twoje prawdziwe lokalne (po LANie) IP Twojego komputera)
Uruchamiasz test ze strony:
https://www.grc.com/x/portprobe=8888
Ta strona wykona próbę otwarcia portu 8888 na Twoim publicznym adresie, który zostanie przekierowany na Twój lokalny IP.
Wyniki mogą być trzy:
1. Stealth
- To znaczy, że nie działają w ogóle przekierowania i Twój router zablokował to połączenie.
- Przekierowanie zadziałało, ale Twój osobisty Firewall na Twoim komputerze zablokował przychodzące połączenie, więc na czas tego testu wyłącz go na chwilę.
2. Closed
- To znaczy, że Przekierowanie zadziałało, strona z testem próbowała otworzyć już port na Twoim lokalnym komputerze, tyle, że "nic" nie nasłuchuje na tym porcie.
3. OPEN!
- To znaczy, że Przekierowanie zadziałało, strona z testem próbowała otworzyć już port na Twoim lokalnym komputerze i coś odpowiedziało. Oczywiście OPEN! nie będzie bo "nic" nie nasłuchuje na porcie: 8888 Twojego komputera.

No i teraz musimy znaleźć to "nic". Trzeba uruchomić jakiś program, który będzie nasłuchiwał na porcie: 8888. Można wykorzystać, do tego Skype'a i w Opcjach->Połączenie->Użyj portu dla połączeń przychodzących wpisać 8888.

Przy włączonym Skype'ie test ze strony:
https://www.grc.com/x/portprobe=8888
jeżeli przekierowanie działa prawidłowo da wynik: OPEN!.

Podobnie zamiast przekierowań, można wypróbować DMZ.
Takie testy dadzą Ci odpowiedź, czy Twój router w ogóle obsługuje przekierowania i DMZ.

Edit:
Możesz także zamiast portu: 8888 użyć rzeczywistych portów od Linksysa.

Jak nie masz Skype'a to można użyć programu TTCP. Świetny programik do rozwiązywania problemów z łącznością i testowania firewalli.

TTCP.zip
Pobierz Plik ściągnięto 3532 raz(y) 26,38 KB

_________________
 
 
Jureczek 
Klikacz

Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 16
Wysłany: 10-08-2016, 20:15   

Pitrek, wiem jak przekierować porty i sprawdzić, bo robiłem to wiele razy. Dziękuję Ci za udział w temacie, bo widać, że się starasz, ale Twoja prośbę PW o dawanie Pomógł uznaję za lekką nadgorliwość :)

[ Dodano: 10-08-2016, 21:18 ]
Problem rozwiązany połowicznie, ustawiłem stun.halonet.pl i słuchawka wreszcie dzwoni. Przekierowywać portów nadal nie mogę. Oczywiście jak radziliście zgłosiłem, miano wgrać oprogramowanie i zrestartować Cisco, tak się stało, ale nadal nic. Czekam na kolejny serwis, nie mają obecnie Cisco na podmianę, a na zaproponowanego Technicolora nie wyraziłem zgody.

[ Dodano: 10-08-2016, 21:22 ]
Jeszcze zapytam, na wczesniejszym Cisco tez porty nie otwieraly sie?

Wtedy działało. Chyba dostałem popsuty zamiennik, bo mam też problem z pobieranymi plikami, przy rozpakowaniu błędy sum kontrolnych. W każdym bądź razie konsultant uznał moje racje.
 
 
seven of nine 
ultra master


Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 24 Mar 2008
Posty: 1339
Skąd: Sopot
Wysłany: 30-06-2023, 10:51   

U mnie port 8888 zamkniety, dlatego tez bit comet ma zablokowany port naschuchiwania. Mam connect box i nie potrafie przekierowac portow. Może ktoś udzieli mi rady przez pw. :roll:
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2023, 21:31   

Musisz przełączyć się na IPV4 na infolinii UPC. Wtedy w menu routera pojawi się opcja przekierowań portów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: