Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strona Pekao24 - problem
Autor Wiadomość
pingwin1993 
Klikacz

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 8
Wysłany: 27-07-2016, 14:49   Strona Pekao24 - problem

Witam od dłuższego czasu borykam się z problemem strony Pekao24 za każdym razem nie chce mi się otworzyć stronę Pekao24 Czy to próbując przez komputer albo przez telefon. Pisałem do siedziby Pekao w tej sprawie ale w takiej sytuacji mówią że strona działa poprawnie, więc sprawdziłem to u kogoś innego i o dziwo działa bez problemu. Szukałem przyczyny u mnie jedynie znalazłem takie coś jak podano w załączniku. W jaki sposób mogę te problem rozwiązać?

Dotychczasowe próby rozwiązania poprzez:

- Skanowanie poprzez MBAM, ADWCleaner,
- Czyszczenie poprzez CCLeaner,
- Naprawianie FRST.

pekao24.png
Plik ściągnięto 143 raz(y) 40,04 KB

 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 536
Wysłany: 27-07-2016, 15:49   

zakryłeś najciekawszą rzecz - typ błędu/kod błędu
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-07-2016, 16:16   

Czy próbowałeś w przeglądarce wpisywać wprost adres https:
https://www.pekao24.pl , wiem, że jak się wpisze www.pekao24.pl to i tak przekieruje na szyfrowaną, ale może u Ciebie robi to różnicę. Dziwne, że masz ten sam problem na komputerze z Windows 8.1 jak i telefonie. Czyżbyś tu i tu używał Chrome'a.
A nie masz tam przypadkiem błędu:
Witryna „www.pekao24.pl” używa nieprawidłowego certyfikatu bezpieczeństwa. Kod błędu: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN

Nie masz przypadkiem problemu z DNSami.
Uruchom w wierszu poleceń: nslookup www.pekao24.pl , co tam Ci zwraca.

Wpisz w przeglądarkę bezpośrednio adres IP: 193.111.166.208

Druga sprawa to zabezpieczenia przeglądarki: blokowanie cookies, ochrona prywatności, AdBlock i inne.
Ja mam dodane do akceptowania ciasteczek: pekao24.pl
Podobnie mam ją dodaną do zaufanych stron, także w Adblocku mam ją dodaną do wyjątków.

W Windows 8.1 masz jeszcze Internet Explorera 11, spróbuj w nim.
Trochę dziwne, że diagnostyka z Windows nie widzi tej strony.

Próbowałeś z telefonu, ale korzystając z jakiej sieci? Twojej Wi-Fi?
Skorzystaj z sieci usługodawcy telefonu, też nie działa? Jeżeli masz notebooka/kompa z kartą Wi-Fi. To udostępnij (tethering) sobie sieć Wi-Fi z telefonu i wtedy sprawdź na notebooku/kompie.
_________________
 
 
pingwin1993 
Klikacz

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 8
Wysłany: 27-07-2016, 21:35   

Typ błędu: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Na telefonie używam Opere oraz domyślną przeglądarkę. Nic nie piszę na temat błędu z certyfikatem bezpieczeństwa. Nie blokuje cookies, Adblocka nie używam. Próba przez Internet Explorer nic nie daje. Z sieci usługodawcy telefonu sprawdzałem i w tym przypadku zadziałało.

cmd.png
Plik ściągnięto 26546 raz(y) 3,29 KB

 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-07-2016, 21:51   

DNSy masz OK. Skoro korzystając z sieci komórkowej jest dobrze to coś masz nie tak z swoją siecią.
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-07-2016, 07:12   

Wyniki DNSu są OK. Chyba masz jakiś szczególny powód by używać DNSu od Google, a nie UPC.
Trzeba sprawdzić czy problem leży w komputerze czy w Twojej sieci.
Nie piszesz czy użyłeś internetu komórkowego na telefonie, czy na komputerze/notebooku przez tethering.
Spróbuj po kolei różnych rad:
1. Jeżeli gdzieś używasz IPv6 to go wyłącz.
2. Czy po IP coś działa: http://193.111.166.208 i https://193.111.166.208 , w tym przypadku powinien się czepiać certyfikatu, ale strona powinna być dostępna.
3. Jeżeli masz firewalla lub antywira, to je na chwilę wyłącz, może coś blokuje port: 443.
4. Sprawdź czy działają inne strony po https:
    https://www.mbank.pl
    https://www.paypal.com
    https://www.live.com
5. Zresetuj ustawienia Internet Explorera 11 i zobacz co to dało.

Nie piszesz nic o Twojej sieci, co masz? Modem, modemorouter, swój router.
Jeżeli masz swój router, to podłącz komputer bezpośrednio do modemu, komputer dostanie publiczne IP lub z NATa modemoroutera.

www.pekao24.pl to 193.111.166.208 , a
www.pekao.com.pl to 193.111.166.166

Trasy do obu są takie same.

www.pekao.com.pl (193.111.166.166) jest nieszyfrowane, czy to jest dostępne?

www.pekao.com.pl jest osiągalne po PINGu, do www.pekao24.pl nie da się pingować.

Jest sposób na sprawdzenie czy www.pekao24.pl jest osiągalne z Twojego komputera.
wykonaj w wierszu poleceń: "telnet www.pekao24.pl 443"


Jeżeli będzie "Łączenie z www.pekao24.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie 443: Połączenie nie powiodło się." to znaczy, że coś blokuje ruch do www.pekao24.pl.
Normalnie jak ten adres jest osiągalny to po: "telnet www.pekao24.pl 443" będzie reagował na naciśnięcia Entera. Jeżeli to jest osiągalne z Twojego komputera, tzn. że ruch nie jest blokowany.

Może niekoniecznie te wskazówki rozwiążą od razu Twój problem, ale po kolei będzie można wyeliminować przyczyny problemu i znaleźć miejsce, które blokują tę stronę.
_________________
 
 
pingwin1993 
Klikacz

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 8
Wysłany: 28-07-2016, 15:00   

Użyłem internetu komórkowego na telefonie. IPv6 nie używam, podane adresy IP daje te same efekty co zawsze. Firewall wyłączony, a antywirus próbowałem wchodzić również na wyłączonym ale nic nie dało. Podane strony: mbank, paypal, live działają. Próba zresetowania ustawień Internet Explorer 11 nic nie dało. Sieć kablowa hyperion, router d-link GO-RT-N150. Wchodząc na Pekao (nie Pekao24) albo przez IP ten sam problem. Próba użycia polecenia w cmd "telnet pekao24.pl 443" Pisze że 'telnet' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

P.S Nie mogę wpisywać w poście www ale w całości poprawnie wpisałem całe polecenie kilak razy dla pewności.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-07-2016, 16:47   

Czy masz w komputerze kartę Wi-Fi? Jeżeli tak to, udostępnij sobie po Wi-Fi internet z komórki i sprawdź.

Masz swój router, spróbuj bez niego. Podłącz komputer bezpośrednio do urządzenia usługodawcy. Czy wtedy działa?

Te sprawdzenia są o tyle ważne, że zawężą problem albo do komputera, albo sieci internet.

Sprawdzenie "telnetem" to ważna wskazówka, więc doinstaluj sobie "Telnet". W Windows 8, domyślnie go nie ma. W "Panelu sterowania">"Programy i funkcje">"Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows">zaznacz "Klient Telnet".

Uściślę, czy dobrze rozumiem. Chciałem napisać: Czy nie działa www.pekao.com.pl (193.111.166.166) ? To jest zwykła strona WWW, nieszyfrowana. W tej chwili odwołania http://www.pekao.com.pl i tak wywołują stronę po https (szyfrowaną) więc dlatego u Ciebie może nadal nie działać. Wczoraj mogłem wywołać nieszyfrowaną, dziwne. Nawet wpisując www.pekao.com.pl:80 i tak wywołuje szyfrowaną.

Czy działa Ci http://demo.pekao24.pl , to jest jeszcze strona nieszyfrowana i z tej samej adresacji.
Czy działa https://www.impekao24.pl , to jest strona szyfrowana.

Czy "ping 193.111.166.166" lub "ping www.pekao.com.pl" działa?
Czy "ping 193.111.166.213" lub "ping demo.pekao24.pl" działa?

Sprawdź czy w ogóle adres www.pekao24.pl jest osiągalny z Twojego komputera.
Wykonaj w wierszu poleceń: "telnet www.pekao24.pl 443"
"telnet www.pekao.com.pl 443"
"telnet demo.pekao24.pl 443"

i jeszcze dodatkowo:
"telnet www.pekao24.pl 80"
"telnet www.pekao.com.pl 80"
"telnet demo.pekao24.pl 80"

Jeżeli będzie "Łączenie z www.pekao24.pl ...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie 443: Połączenie nie powiodło się." to znaczy, że coś blokuje ruch do www.pekao24.pl.
Normalnie jak ten adres jest osiągalny to po: "telnet www.pekao24.pl 443" będzie reagował na naciśnięcia Entera lub Esc. Pokażą się kwadraciki. Naciśnij kilka razy Enter lub Esc to wyjdziesz z "telneta". Jeżeli to jest osiągalne z Twojego komputera, tzn. że ruch szyfrowany po porcie:443 nie jest blokowany.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-07-2016, 20:05   

pingwin1993 napisał/a:
Sieć kablowa hyperion, router d-link GO-RT-N150

A odłącz TWÓJ router i podłącz się kablowo ze sprzętem usługodawcy.
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-07-2016, 20:28   

KOCUREK1970 napisał/a:
A odłącz TWÓJ router i podłącz się kablowo ze sprzętem usługodawcy.

Pitrek wcześniej napisał/a:
Masz swój router, spróbuj bez niego. Podłącz komputer bezpośrednio do urządzenia usługodawcy. Czy wtedy działa?

Też to już wcześniej proponowałem. Faktycznie trzeba wszystko po kolei sprawdzać/eliminować, żeby znaleźć przyczynę.

pingwin1993 musi wykonać po kolei to wszystko co proponowałem, tylko w ten sposób da się stwierdzić co powoduje problem: internet usługodawcy, sieć/sprzęt kolegi pingwin1993 lub Jego komputer.
pingwin1993 napisał/a:
za każdym razem nie chce mi się otworzyć stronę Pekao24 Czy to próbując przez komputer albo przez telefon.
Zastanawiające jest to, że przez telefon, korzystając z własnej sieci też nie działa. To wskazuje na internet od usługodawcy lub Jego router.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-07-2016, 21:03   

pingwin1993 napisał/a:
Z sieci usługodawcy telefonu sprawdzałem i w tym przypadku zadziałało.

Czyli rozumiem, że przez GSM (LTE itd...?) jest ok.
Pitrek napisał/a:
Też to już wcześniej proponowałem

Tak - tylko 99% ludzi korzystając z netu korzysta z wifi - tu nie wiemy jaki sprzęt ma od usługodawcy i być może ma on jednak swoje wifi - jak podepnie się kablem, to już też coś będzie wiadomo - ominiemy cały "cyrk" związany z wifi .
Pitrek napisał/a:
Zastanawiające jest to, że przez telefon, korzystając z własnej sieci też nie działa. To wskazuje na internet od usługodawcy lub Jego router.

Też na to stawiam a dokładnie na pogrubienie Twojego wpisu.

Problem jest taki, że Autora coś słabo tu widać :twisted: - możemy się nie doczekać odpowiedzi 8)
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-07-2016, 21:10   

Mieliśmy już taki przypadek :) , razem wypisywaliśmy elaboraty, a autor całkiem się pogubił w swoich wypowiedziach. Trzeba czekać aż pingwin1993 zrobi to wszystko co proponowałem, po wynikach już będzie można coś stwierdzić.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-07-2016, 21:18   

pingwin1993 napisał/a:
Firewall wyłączony, a antywirus próbowałem wchodzić również na wyłączonym ale nic nie dało.

Też kiedyś miałem przypadek z ESETem - że samo wyłączenie produktu nic nie dawało - trzeba było odinstalować CAŁY pakiet i sumarycznie potem użyć innego antywirusa i firewalla.
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-07-2016, 21:37   

Programy typu "Internet Security" skanują także szyfrowany ruch sieciowy używając protokołu SSL. Można włączać/wyłączać skanowanie określonych portów m.in. właśnie port 443. Jeżeli byłby to problem zabezpieczeń to inne szyfrowane strony (https) też raczej by nie działały. Takie sprawdzanie szyfrowanych stron polega na tym, że program zabezpieczający jest pośrednikiem. Tzn. podaje przeglądarce certyfikat danej strony wystawiony przez siebie (fake certificate), wcześniej sprawdzając oryginalny certyfikat.
_________________
 
 
pingwin1993 
Klikacz

Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 8
Wysłany: 02-08-2016, 16:38   

Odpowiedz zawarta w załączniku ponieważ wpisanie tutaj nie daje mi możliwości wysłania wiadomości.

odpowiedz.png
Plik ściągnięto 105 raz(y) 18,26 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: