Pismo UOKiK - lista kanałów |
Czy wyślesz zgłoszenie do UOKiK? |
TAK |
|
72% |
[ 27 ] |
NIE |
|
27% |
[ 10 ] |
|
Głosowań: 37 |
Wszystkich Głosów: 37 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
milosz
easy master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2016, 20:57
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Dostał ktoś jakąkolwiek odpowiedź na piśmie? U mnie cisza, nikt ze znajomych co wysłali też nie ma, a powinno byc pismo o sposobie rozpatrzenia sprawy jak niektórzy tu mówili. Ktoś prowadzi to jakoś, czy tylko pisma poszły i trzeba liczyć na łut szczęścia? |
Ja już dostałem odpowiedź z UOKiK, że delegatura w Bydgoszczy prowadzi już to postępowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
medi
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2015 Posty: 89
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 14-04-2016, 16:12
|
|
|
medi napisał/a: | W kontekście naszych pism do UOKiK, od 17 kwietnia br. zwiększają się uprawnienia tego urzędu |
Czyli wniosek z tego taki - gdybyśmy tych pism nie słali - to obydwie strony (urząd i przedsiębiorca) rżnęli by nadal nas klientów w ... aż miło.
Kochana władzo - bardzo Ci dziękuję, że tak dbasz o moje klienta/konsumenta interesy - tylko pytam się dlaczego dopiero w momencie, kiedy to sam klient się upomina o swoje, dlaczego dopiero wtedy? - czy aby kochana władzo, kochany UOKiKu ty aby na pewno jesteś po MOJEJ stronie?.
Dla mnie osobiście wstyd i hańba
- wstyd, że to obywatel musi wskazywać władzy łamanie prawa przez przedsiębiorcę,
- hańba, że takie rzeczy się dzieją w niby demokratycznym i europejskim kraju - my klienci nadal byliśmy/jesteśmy/będziemy w czarnej...
Polska jest w UE, tylko czy aby na pewno do niej należymy - mam wątpliwości.
Już niejednokrotnie Polakom udowodniono, że są nikim w UE, że jesteśmy gorszym gatunkiem itd.: gorsze towary, wysokie ceny i żenujące zarobki.
Wszystko się ciągnie miesiącami - dlaczego dopiero teraz widać efekt NASZYCH klientów działań?.
Kochana władzo - kto Wam płaci za wasze usługi - klient i obywatel, a więc jego racje, jego prawa powinny być święte i na pierwszym miejscu - a jak jest: firmy są bezkarne chociaż nic ich nie kosztuje ta władza (no może coś tam płacą w podatkach - ale to pieniędzmi klientów).
A firmy łamiące prawo w Polsce - kary powinny dostać w MILIONACH zł, z zakazem sprzedawania usług i działalności na terenie Polski dożywotnio - to może? by się czegoś nauczyli.
Teraz może władza sobie przyznać wysokie premie/podwyżki, medale i nagrody.
Teraz dopiero władza i ten śmieszny urząd da firmom popalić - drżyjcie kombinatorzy i złodzieje - tylko dlaczego zamiast strachu w oczach prezesów ja słyszę tylko rechot śmiechu w ich gabinetach?.
Co z tego, że takie będzie prawo - wydaje mi się, a nawet jestem pewien, w postępowaniu firm się nic nie zmieni - opieszałość działań władzy i żenująco niskie kary ich (firmy) wręcz do tego zachęcają.
Nic się nie zmieni. |
_________________
|
|
|
|
|
milosz
easy master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2016, 17:48
|
|
|
Znika postępowanie sądowe w sprawie niedozwolonych klauzul umownych (zapisy w dokumentach kontraktowych pomiędzy nami - Abonentami, a UPC). Te kwestie będą od niedzieli będą leżały w gestii Prezesa UOKiK. Ma być szybciej i prościej. |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 18-04-2016, 14:19
|
|
|
milosz napisał/a: | antyjupisi napisał/a: | Dostał ktoś jakąkolwiek odpowiedź na piśmie? U mnie cisza, nikt ze znajomych co wysłali też nie ma, a powinno byc pismo o sposobie rozpatrzenia sprawy jak niektórzy tu mówili. Ktoś prowadzi to jakoś, czy tylko pisma poszły i trzeba liczyć na łut szczęścia? |
Ja już dostałem odpowiedź z UOKiK, że delegatura w Bydgoszczy prowadzi już to postępowanie. | W ogole wie ktos co sie dzieje w tej sprawie? Moze trzeba wyslac jakies kolejne pismo, aby dowiedziec sie co zrobiono, dlaczego brak odpowiedzi? Z tego co wyczytalem na stronie porad konsumenckich, postepowanie wyjasniajace trwa maksymalnie 3 mies. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 18-04-2016, 22:39
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | W ogole wie ktos co sie dzieje w tej sprawie? |
Ja jeszcze nie dostałem odpowiedzi na drugie moje pismo (choć na pierwsze była odpowiedz).
antyjupisi napisał/a: | postepowanie wyjasniajace trwa maksymalnie 3 mies. |
No i wyjaśniają, wyjaśniają - pewnie dlatego nikt nie ma czasu mi odpowiedzieć...
Mówisz 3 miesiące postepowanie, potem wnioski, przekazanie tego do operatora by się do tego odniósł lub sprostował/usunął niedozwolone klauzule, sprawdzenie tego wszystkiego i dopilnowanie wykonania zaleceń UOKiKu - i mamy listopad...2017r - bo zapomniałem pewnie będą odwołania operatora itd.
Mam nieodparte wrażenie, że jeszcze w tym roku nie ma co liczyć na zmianę/poprawę naszej sytuacji - obym się mylił...
Tylko dlaczego małą firmę można w 30 dni doprowadzić do bankructwa i się nikt tym nie przejmuje - wyjaśnienia - buhahaha, wnioski - buhahaha - decyzja wydana i masz 30 dni na naprawienie/poprawienie co spieprzyłeś, albo kara taka że bankrutujesz - a tu certolenie się z zagraniczną firmą. |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-04-2016, 14:44
|
|
|
Zajrzalem do ustawy i jak byk stoi, ze 3 mies. lub maks 6 w szczegolnie trudnych przypadkach i umorzenie lub orzeczenie, a nie cackanie sie z wymiana pism z operatorami. Widac UPC ma fory skoro taka cisza. Trzeba dzialac tylko nie ma komu, bo tylko wprawny papuga moglby to pociagnac. |
|
|
|
|
piomark
easy master
Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 33 Skąd: Far far away
|
Wysłany: 26-05-2016, 03:37
|
|
|
Witam.
Ktoś coś wie w temacie tej sprawy czy utknęła w martwym punkcie?
Pozdrawiam
Piotr |
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2016, 10:53
|
|
|
skoro od lat u różnych operatorów takie listy obowiązują
to dlaczego nagle w UPC miałoby się coś zmienic? |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31-05-2016, 22:00
|
|
|
Wzieli sie za patologie w Multimedii to moze za UPC tez wezma sie. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 22-06-2016, 18:16
|
|
|
Wczoraj byłem u PRK w innej co prawda sprawie - ale pokazałem mu też wysłane pismo do UOKIK-a i regulamin UPC w tej materii - pan stwierdził "temat jest mi znany, sam mam UPC " - zapytałem go ile to może potrwać, to całe sprawdzanie UOKIK-a - pan odpowiedział "zanim wszystko się zakończy, uprawomocni, każda strona się odwoła - moim zdaniem 2 do 3 LAT"... |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 28-07-2016, 21:47
|
|
|
Ustawowy termin jaki mial UOKiK na calosciowe rozpatrzenie sprawy minal i nikt nic nie wie, patrzylem na ich stronie, czy cos opublikowali, ale cisza wiec wychodzi na to, ze to koniec. |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-07-2016, 06:24
|
|
|
UOKiK (i każdy inny urząd) zawsze może przedłużyć termin, musi tylko podać przyczynę niezałatwienia sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin. Takie prawo daje KPA. |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 29-07-2016, 18:56
|
|
|
Karol napisał/a: | UOKiK (i każdy inny urząd) zawsze może przedłużyć termin, musi tylko podać przyczynę niezałatwienia sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin. Takie prawo daje KPA. | Prawnikiem nie jestem, ale przedluzyc postepowanie moga z 3 na 6 miesiecy (zajrzalem do ustawy). Nikt nie wymienial pism z zadaniem informacji o sposobie rozpatrzenia sprawy i dlatego taka cisza w temacie. Czyli jest pozamiatane, UPC gora. Szkoda. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 29-07-2016, 20:35
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Nikt nie wymienial pism z zadaniem informacji o sposobie rozpatrzenia sprawy i dlatego taka cisza w temacie. |
Bardziej bym chciał wiedzieć:
- czy w związku z tym, że od kwietnia zmieniły się przepisy względem UOKiK (sam może wszczynać postępowania wyjaśniające, bez interwencji klientów) to teraz sam już to "ciągnie"?,
- czy fakt, że zmienił się prezes UOKiK to musi wszystko się zacząć od nowa?
No i pytanie - czego teraz szuka prezes UOKiK w nowym aspekcie prawnym (skąd wie na co zwrócić uwagę), skoro teraz mu już (ponoć) nie musimy (prezesowi UOKiKU) tej drogi wskazywać? |
_________________
|
|
|
|
|
|