Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Status Downstream/Upstream - zle wyregulowany sygnal?
Autor Wiadomość
youpisi 
light master


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2015, 15:44   Status Downstream/Upstream - zle wyregulowany sygnal?

Witam :)

Mam ponownie problem z internetem, bynajmniej mam takie wrazenie, ze od jakiegos czasu znowu cos jest nie tak. Posiadam router UPC Technicolor TC7200U.

W statusie Downstream mam uruchomione wszystkie kanaly, czyli 8 kanalow na 8 mozliwych w routerze. W statusie Upstream mam natomiast uruchomione tylko 2 kanaly na mozliwych 4 i zastanawiam sie, czy nie powinny byc wszystkie 4 aktywne?

Co sadzicie mocy sygnalu, czy jest ok, czy nadaje sie do regulacji? Za 3 miesiace konczy mi sie umowe i moge troche pocisnac. Postaram sie wymienic tez router, tym Technicolor nie jestem zachwycony. Jaki polecacie?

Zalaczam screeny Upstream/Downstream:

_________________
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2015, 16:16   

za duzy masz upstream max do 50
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2015, 16:20   

Przy tak wysokim upstreamie modem nie zaloguje się na cztery kanały. Zaznaczam też, że wcale nie zawsze, w każdej lokalizacji musi korzystać z wszystkich kanałów. Do tak małego uploadu może wystarczyć nawet jeden, czy dwa. Ale sygnał warto podregulować. Jeśli chodzi o modem to obecnie Ubee jest najbardziej godny uwagi.
 
 
youpisi 
light master


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2015, 19:05   

Ok, dzieki Wam bardzo! Dalem Wam po punkcie "Pomogl". :)

A dlaczego ten upstream jest u mnie taki wysoki? Od czego to zalezy? Dzieki tez za tipp z tym modemem Ubee. Specjalnie nie majstrowalem od dwoch lat nic przy ofercie i czekam, az sie skonczy umowa. Wypowiem poleconym i bede ich cisnal. Mam u siebie tez Gigakablowke w budynku, wiec powinno mi sie udac.

Ale jak wyregulowac sygnal, co mam im powiedziec?
_________________
 
 
b3170622 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 105
Wysłany: 07-06-2015, 19:19   

us loguje się w zależności od lokalizacji//stacji czołowej

różnie, począwszy od sygnału jaki dochodzi/wychodzi z budynku poprzez kabel aż po sprzęt

zadzwonić do konsultantów i umówić serwis.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2015, 19:50   

youpisi napisał/a:
Ale jak wyregulowac sygnal, co mam im powiedziec?
Kiedy zjawi się technik z okazji zmiany umowy i będzie podłączał modem po prostu mu powiedz, żeby doprowadził sygnał do porządku i niczego mu nie podpisuj, aż się z tym upora.
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2015, 15:30   

youpisi napisał/a:
A dlaczego ten upstream jest u mnie taki wysoki?

Modem działa jako urządzenie nadawczo-odbiorcze a więc odbiera dane jak również je wysyła. W kablu masz za bardzo stłumiony sygnał, wobec czego sygnał dosyłowy (downstream) ma wartośc poniżej ujemną - modem ODBIERA słaby sygnał.
Sygnał zwrotny (upstream) masz z kolei wysoki, ponieważ modem NADAJE dane do kabla, który cały sygnał ma stłumiony, a więc modem musi nadawać "mocniej" aby ten sygnał z urządzenia dotarł sprawnie do węzła kablowo-optycznego.

Analogicznie: jesteś w mieście na ruchliwej i głośnej ulicy. Ktoś do Ciebie coś mówi i słabo to słyszysz, ale jednak coś tam słyszysz. Z kolei gdy Ty mówisz do tego kogoś musisz mówić głośniej niż normalnie, tak aby ten ktoś usłyszał Ciebie w tym szumie ulicy. ;)
Im ciszej na ulicy tym lepiej Ty słyszysz i tym ciszej musisz mówić aby ktoś Ciebie normalnie usłyszał.
 
 
Rostoff 
plus master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 342
Skąd: Mielec
Wysłany: 12-08-2015, 10:05   

To i ja się podepnę pod temat od jakiegoś tygodnia mam problem z internetem często masakryczne zamula i rozłącza
Parametry wyglądają tak


Czy po parametrach wszystko w porządku i może to być wina routera TP- Link czy raczej sygnału
_________________
  rostoff
 
grzegorz 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2015, 12:51   

Rostoff, zgłoś się do UPC bo masz za duży upstream.
Swoja drogą polecam ten artykuł http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=1468
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 28-10-2016, 16:02   

Mógł by ktoś zerknąć na te moje parametry z modemo routera modem connect box modem

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 786000000 -2 36 256qam 1
2 794000000 -2 36 256qam 2
3 802000000 -3 36 256qam 3
4 810000000 -2 35 256qam 4
5 818000000 -4 36 256qam 5
6 826000000 -3 36 256qam 6
7 834000000 -4 35 256qam 7
8 842000000 -4 35 256qam 8

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 36.610 664769909 33133
2 Zablokowany 36.387 662778715 32407
3 Zablokowany 36.387 662755531 51044
4 Zablokowany 35.780 662744590 65540
5 Zablokowany 36.387 662748038 60953
6 Zablokowany 36.610 662745225 66364
7 Zablokowany 35.595 662719594 95139
8 Zablokowany 35.780 662704326 110

Odśwież dane
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 55 5.120 64qam 4

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
Jak miałem do 20.X modem cisco to też był jeden kanał zwrotny, teraz mam net do 120 i też jeden kanał zwrotny, w porównaniu do cisco to jeszcze ping mi podskoczył
  ogromny
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2016, 16:04   

Masz za duży sygnał na zwrotnym. Możesz to zgłosić UPC.
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 28-10-2016, 17:17   

A w kanale zwrotnym ile powinno być kanałów?
  ogromny
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2016, 17:20   

Ze 4 kanały powinny być.
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 28-10-2016, 19:05   

Dział techniczny stwierdził, że jest ok
  ogromny
 
gumowe_ucho 
light master


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-10-2016, 20:40   

ogromny napisał/a:
Dział techniczny stwierdził, że jest ok


U mnie też dział techniczny zachwalał ostatnio parametry sygnału, ale od jakiegoś 1,5 miesiąca sieć przycina się i pojawiają się przerwy w dostępie do internetu (po kablu) i wifi-wiadomo.
Jak widzę po Forum to wielu klientów ta przypadłość dopadła.
Nawet dostałem nowy router ale co jakiś czas powracają przytkania.
Szczególnie o np. 20:10 21:10 a może 22:10 o takich podobnych porach.
Nie wiadomo o co biega straty idą już na routerze przed pierwszym hopkiem do sieci. Itd.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: