Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pretensje dzwoniących do mnie
Autor Wiadomość
seacabo 
Klikacz

Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 1
Wysłany: 13-05-2012, 00:04   Pretensje dzwoniących do mnie

Witam,

posiadam podłączoną usługę UPC 3w1 (MAXHD+DVR+25Mb/s+WiFi+240minut), całkiem niedługo bo raptem 5 miesięcy (w tym krótkim okresie był już wymieniany dekoder CISCO bo strzelił focha na amen).

Tymczasem pojawił się nowy problem - rodzina i znajomi, dzwoniący na telefon stacjonarny skarżą się że:
- nie mogą się dodzwonić bo zajęte, choć w tym czasie akurat nikt nie korzystał z telefonu,
- dźwięk sygnału jest ledwo słyszalny podczas oczekiwania na połączenie,
- nasz głos jest również cichszy i nie zawsze zrozumiały, pomimo faktu że my słyszymy rozmówcę bardzo dobrze,

więc tu moje pytanie czy da się wyeliminować jakoś te przypadłości, telefon stacjonarny bezprzewodowy Panasonica sprawdzony działa poprawnie (może bliskie ustawienie względem WiFi jest tu problemem), problem ciężko udowodnić ale wiele osób zwracało na to uwagę więc ciężko też im nie uwierzyć (a dzwoniąc z żoną na numer stacjonarny z komórek w play nie udało nam się trafić na takie nieprawidłowości :[ )

Pytam, bo jeśli problemy tego typu mają się nawarstwiać to może warto rozważyć opcję zerwania umowy póki jest taka możliwość ze względu na wprowadzane zmiany w UPC.

Z góry dzięki za pomoc
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2012, 00:52   

seacabo napisał/a:
- nie mogą się dodzwonić bo zajęte, choć w tym czasie akurat nikt nie korzystał z telefonu,
przeciążony serwer operatora - nie ma wyjścia trzeba zgłosić awarię a najlepiej zmienić operatora na takiego co ma lepsze serwery.
Przypominam, że za to że nie można było się dodzwonić należy się zwrot abonamentu oraz odszkodowanie i kara umowna - aby je otrzymać wystarczy o nich wspomnieć w reklamacji którą składa się na koniec miesiąca.

seacabo napisał/a:
- dźwięk sygnału jest ledwo słyszalny podczas oczekiwania na połączenie,

to kwestia ustawień bramki VOIP ale wątpię aby w twojej bramce dało się coś samodzielnie przestawić, jak już będziesz tam dzwonił to poproś ich o odpowiednią zmianę ustawień.
Cytat:
- nasz głos jest również cichszy i nie zawsze zrozumiały, pomimo faktu że my słyszymy rozmówcę bardzo dobrze,

albo pada bramka albo mikrofon w słuchawce, ciężko powiedzieć (w jaki sposób sprawdzałeś słuchawkę?)
seacabo napisał/a:
(może bliskie ustawienie względem WiFi jest tu problemem),
Transmisja jest cyfrowa, gdyby się z czymś zakłócało nie miał byś odbioru wcale albo połączenie (głos) by się urywał
Na głośność to nie może mieć wpływu.
seacabo napisał/a:
problem ciężko udowodnić
wystarczającym dowodem jest zeznanie choć jednej osoby która próbowała się dodzwonić a nie mogła - żadnych więcej dowodów nie potrzeba.
seacabo napisał/a:
Pytam, bo jeśli problemy tego typu mają się nawarstwiać to może warto rozważyć opcję zerwania umowy póki jest taka możliwość ze względu na wprowadzane zmiany w UPC.

Niemożliwość dodzwonienia się z powodu zapchanego serwera to znana przypadłość UPC, wile osób rezygnuje nawet nie z powodu jakiś zmian a po prostu z powodu nie usunięcia awarii w ciągu 3 dni i nie podania innego terminu (umowa mówi że jeśli nie da się usunąć awarii w 3 dni i potrzebować będą na to więcej czasu to przy zgłoszeniu podać konkretny termin).

Tak czy inaczej polecam zmianę operatora, będzie taniej, będziesz miał dostęp do wszystkich ustawień bramki i nie będzie takich cyrków z serwerami. Operatorów VOIP jest teraz mnóstwo.
  marekd@jabberpl.org
 
grom546 
Klikacz

Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 13
Skąd: Wawa
Wysłany: 14-05-2012, 18:34   

Czy Vectra jest może lepsza pod tym względem od UPC?
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-05-2012, 19:57   

grom546, vectra podobnie jak upc to dostawca internetu który jedynie przy okazji chce zajmować się telefonią internetową. Mają te same metody działania i te same wady. Odradzam zawierania umów u operatorów którzy nie dają dostępu do bramki, nie pozwalają zmieniać jej konfiguracji ani nie pozwalają przenosić numerów.

Czy serwery Vectry są mniej zapchane od serwerów UPC ciężko powiedzieć bo tak tak naprawdę nikt nawet nie monitoruje dostawców internetu pod tym względem (bardziej znane serwisy voip są monitorowane przez samych internautów).

Dobrzy operatorzy VOIP podają statystyki ile czasu średnio w miesiącu serwery są niedostępne oraz procentowo ilu połączeń nie udało się zrealizować. Z reguły wynikami powyżej 99,9% już zaczynają się chwalić (chociaż to żadna rewelacja, bo ten brakujący 0,1% miesiąca to 44 minuty) a jak u któregoś jest gorzej to stara się te informacje ukryć.
Dlatego podejrzewam, że w vectrze podobnie jak w upc wcale nie jest za dobrze z dostępnością usługi bo gdyby było dobrze to by się tym chwalili.
  marekd@jabberpl.org
 
grom546 
Klikacz

Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 13
Skąd: Wawa
Wysłany: 14-05-2012, 21:10   

Marek napisał/a:
grom546,Odradzam zawierania umów u operatorów którzy nie dają dostępu do bramki... nie pozwalają przenosić numerów.

Czy to znaczy że gdy będę chciał kiedyś zrezygnować z UPC to nie mogę przenieść numeru od nich do innego operatora ?
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-05-2012, 21:45   

O ile się nic nie zmieni to nie będziesz mógł.

Według obowiązującego prawa jedynie operatorzy stacjonarni i komórkowi mają obowiązek przeniesienia numeru na życzenie odchodzącego klienta.

Wielu operatorów internetowych również pozwala na zabranie ze sobą numeru, ale robią to z własnej woli a nie z obowiązku, wykalkulowali sobie to tak, że lepiej nie robić klientowi pod górkę, nawet takiemu co rezygnuje bo to tylko zniechęci innych nowo przychodzących.

Jednak nie wszyscy operatorzy widzą zalety traktowania w ten sposób klientów, UPC wybrało inną strategię jak już się klient znajdzie to trzeba go powstrzymać przed ucieczką i jako straszak przed odchodzeniem służy groźba utraty numeru.
  marekd@jabberpl.org
 
Tob 
easy master

Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 20
Wysłany: 30-12-2014, 13:07   

Czy ktoś miał podobny problem z głośnością podczas rozmowy?
seacabo napisał/a:
- nasz głos jest również cichszy i nie zawsze zrozumiały, pomimo faktu że my słyszymy rozmówcę bardzo dobrze,
 
 
stivi 
ultra master

Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 850
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-12-2014, 19:08   

Tob napisał/a:
Czy ktoś miał podobny problem z głośnością podczas rozmowy?
seacabo napisał/a:
- nasz głos jest również cichszy i nie zawsze zrozumiały, pomimo faktu że my słyszymy rozmówcę bardzo dobrze,


Raz na 100 polaczen moze sie cos takiego zdarza ale zazwyczaj jest ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: