Instalacja telefonu |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2014, 17:23 Instalacja telefonu
|
|
|
Zwracam sie z pytaniem technicznym dotyczącym telefonu UPC, a mianowicie mam obecnie telefon w Dialogu na linii TP, swego czasu podczas odnawiania rodzice wpadli na tak genialny pomysł i przewody telefoniczne połączyli równolegle ze sobą (wszystkie pomieszczenia są z równoleglone) a przewód telefoniczny wchodzący z klatki na przedpokój jest zabudowany pod panelami (nie ma mowy zrywania paneli) i jak będę chciał przejść do UPC czy podłączając taki kabel do modemu będzie wszytko współpracowało, bo nie mam pojęcia gdzie mogę ten przewód od ściany odłączyć aby sygnał nie szedł do kogos ? |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-05-2014, 18:07
|
|
|
A chcesz ten tel w Dialogu zostawić?.
Dialogu NIE podłączysz w żaden sposób do sprzętu UPC - to NIE będzie działać.
UPC ma swoją własna telefonie (voip). |
_________________
|
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2014, 19:56
|
|
|
numer telefonu chce przenieś do UPC a jedynie chce wykorzystać obecne okablowanie (podajże przewód 2 żyłowy zakończony w RJ11) |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-05-2014, 20:24
|
|
|
Telefon w UPC działa na modemie, routerze od UPC,
kabel ten będziesz mógł jedynie wykorzystać, do podłączenia słuchawki telefonicznej z modemem, routerem z UPC.
Kabel zostaw, jak zamówisz usługi UPC, to monter Ci wszystko podłączy. |
_________________
|
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-05-2014, 08:40
|
|
|
Kabel chce zostawić aby go wykorzystać do podłączenia słuchawki tak jak napisałeś ale grzegorz napisał/a: | przewód telefoniczny wchodzący z klatki na przedpokój jest zabudowany pod panelami. | wiec nie ma możliwości go odłączyć od centrali w mieszkaniu. Tak jak pisałem przewód jest zrównoleglony do wszystkich pomieszczeń, modem będzie w jednym pokoju a telefon w drugim. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2014, 18:00
|
|
|
Jeśli kable połączone są równolegle to możesz "wpiąć" modem w dowolnym pokoju. Będzie to działać tak jak w dialogu. Nie ma znaczenia z której strony się wepniesz. Modem udostępnia zwykłą analogową linię na kabel.
Ważne tylko aby odłączyć kabel z mieszkania od skrzynki Dialogu na klatce aby nie zrobić "zwarcia". |
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2014, 12:46
|
|
|
Mam problem z działaniem telefonu, a dokładniej mówiąc to z telefonu mogę dzwonić, ale dodzwonić się nie można, niby sygnał jest ale telefon się nie odzywa, zakładając ze na 10 prób, 5 jest wykonywanych prawidłowo. UPC twierdzi ze to wina aparatu. Aparat pożyczyłem koledze który posiada UPC i telefon działał prawidłowo. Dodam ze z wykonywaniem połączeń nie mam problemu.
Czy możliwe ze modem jest trefny czy cos innego ? |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2014, 16:00
|
|
|
Możliwe, że walnięta jest bramka VoIP w modemie. Bez wizyty serwisu raczej się nie obejdzie.
Czy podłączałeś inny aparat telefoniczny do swojego modemu. Czy jest tak samo? |
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2014, 12:11
|
|
|
Podłączałem stary aparat i on działa dobrze, sprawdzałem tez obecny aparat w pracy i u kolegi który tez posiada UPC i tez działa. wiec nie wiem gdzie leży problem |
|
|
|
|
GoRo
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 169
|
Wysłany: 04-11-2014, 13:11
|
|
|
@grzegorz, a oba aparaty sprawdzałeś u siebie na tym samym kablu?
Pytanie drugie, czy kolega, który też ma UPC ma taki sam modem/router od UPC jak ty? |
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2014, 13:45
|
|
|
oba aparaty były sprawdzane na tym samym kablu, a kolega ma inny modem chyba thomson-a czy technicolor-a, na pewno inny niż mój. |
|
|
|
|
verso
classic master
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 251
|
Wysłany: 30-12-2014, 20:36
|
|
|
Nie chcę już "zaśmiecać" forum...
Mam szybkie pytanie: czy przy zamówieniu usługi telefon UPC konieczna jest wizyta technika? czy tylko wystarczy podłączyć telefon do gniazda telefon w modemie i będzie działać?
Obecnie posiadam TV cyfrową i internet. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2014, 20:54
|
|
|
Jeśli modem ma gniazdo RJ-11 (bramka VoIP) to bramkę aktywują zdalnie. |
|
|
|
|
verso
classic master
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 251
|
Wysłany: 30-12-2014, 20:59
|
|
|
RadkoR napisał/a: | Jeśli modem ma gniazdo RJ-11 (bramka VoIP) to bramkę aktywują zdalnie. |
Dzięki! mój modem to: Technicolor TC7200, czyli wystarczy instalacja zdalna. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2014, 23:13
|
|
|
verso napisał/a: | czyli wystarczy instalacja zdalna. |
Tak, dokładnie. |
|
|
|
|
|