Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z netem
Autor Wiadomość
xenon 
easy master

Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 41
Wysłany: 27-02-2013, 13:08   Problem z netem

Sytuacja wyglada tak:

Mam pakiet 60Mb/s, transfery sa ok i nie ma problemu, pingi tez sa ok.

Ale problem jest taki ze niektore strony nie chca sie zaladowac. Mam ustawione dnsy google, i wszystko jest po kablu, wifi mam nieaktywne w routerze upc(thompson). Druga sprawa jest taka, ze praktycznie codziennie rano jak sie obudze to musze zresetowac router, bo inaczej internet nie dziala.

Event log z routera wyglada tak, dziwnie wyglada to "Dynamic Range Window violation", wczesniej chyba nie bylo takich komunikatow a teraz widze ich sporo.

Kod:

Wed Feb 27 11:57:10 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:57:10 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:55:51 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:55:51 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:54:31 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:54:31 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:53:12 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:53:12 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:51:53 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:51:53 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:50:33 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:50:33 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 12:49:15 2013      Critical (3)     Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 12:49:15 2013      Warning (5)     Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 12:48:45 2013      Notice (6)     TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=28:be:9b:a4:0b:8c;CMTS-MAC=e...
Time Not Established     Warning (5)     DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Time Not Established     Notice (6)     Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4


Sygnal wyglada tak(kanaly uploadu troche jakby spadly, (bylo 46-47 na wszystkich z tego co pamietam):

Kod:

Downstream Channels
Channel    Lock Status    Modulation    Channel ID    Symbol rate    Frequency    Power    SNR
1    Locked    QAM256    139    6952000        0.1 dBmV    36.7 dB
2    Locked    QAM256    133    6952000        0.5 dBmV    37.4 dB
3    Locked    QAM256    134    6952000        0.1 dBmV    36.8 dB
4    Locked    QAM256    135    6952000        -0.3 dBmV    36.7 dB
5    Locked    QAM256    136    6952000        0.2 dBmV    36.6 dB
6    Locked    QAM256    137    6952000        0.3 dBmV    36.8 dB
7    Locked    QAM256    138    6952000        0.0 dBmV    36.9 dB
8    Locked    QAM256    140    6952000        0.3 dBmV    36.4 dB

Upstream Channels (Partial Service)
Channel    Lock Status    Modulation    Channel ID    Symbol Rate    Frequency    Power
1    Locked    QAM16    3    5120 Ksym/sec        42.7 dBmV
2    Locked    QAM64    1    5120 Ksym/sec        46.9 dBmV
3    Locked    QAM64    2    5120 Ksym/sec        38.4 dBmV
4    Locked    QAM16    4    5120 Ksym/sec        41.8 dBmV


Jakies pomysly?
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 27-02-2013, 16:43   

Poziomy upstream są jakieś nie bardzo. Owszem mieszczą się w granicach jeśli chodzi o wartości, ale kwestia jest taka, że w przypadku modemu 3.0 poziomy na wszystkich kanałach upstream powinny być możliwie podobne do siebie. Powiedzmy +/- 2 dB. Jeśli są takie jak u Ciebie to może świadczyć o niedopasowaniu falowym w paśmie kanału zwrotnego, albo jest usterka na budynku albo problem z instalacją w lokalu. Powinieneś zgłosić problemy z internetem na infolinii, powinni przysłać technika w celu obadania.
_________________
 
 
Telka 
Klikacz

Dołączyła: 06 Mar 2013
Posty: 6
Wysłany: 06-03-2013, 12:25   Kiepsko

Zgadza się, musisz to poprawić!
 
 
PawSie 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 172
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-03-2013, 23:10   

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.3 dBmV 40.4 dB
Channel 2: 7.9 dBmV 42.2 dB
Channel 3: 9.1 dBmV 42.7 dB
Channel 4: 9.4 dBmV 42.6 dB
Channel 5: 9.4 dBmV 43.0 dB
Channel 6: 6.9 dBmV 41.0 dB
Channel 7: 7.3 dBmV 41.5 dB
Channel 8: 6.2 dBmV 41.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 45.0 dBmV
Channel 3: 45.0 dBmV
Channel 4: 48.5 dBmV

Jak wyglądają moje parametry?
Kiedyś pingi miałem w grach jaki speedtest.net niższe o ok. 30-40.
Coraz ciężej mi się gra online i bywa, że strony ładują się z problemem.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-03-2013, 12:52   

PawSie, parametry sygnału masz bardzo dobre.

Możliwe, że łącza są bardziej zapchane niż kiedyś, albo nawet same serwery bardziej obciążone.
  marekd@jabberpl.org
 
PawSie 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 172
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-03-2013, 21:35   

Kiedyś miałem zmieniany modem, a monter powiedział żebym się nie zdziwił jak znowu coś będzie bo to ta sama partia wadliwa (3208).
 
 
kaju666 
Klikacz

Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: Zielonka
Wysłany: 07-04-2014, 18:43   

Witam a czy mój sygnał jest poprawny.
Zaczęło mi teraz cały czas rozłączać i wywalać błąd ten sam



Z góry dziękuję za pomoc

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 171 raz(y) 85,88 KB

Bez tytułwu.jpg
Plik ściągnięto 162 raz(y) 93,15 KB

 
 
IreuN 
classic master

Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 190
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-04-2014, 00:13   

Hmm, panowie, czy takie pingi są normalne?



@Edit: Ponowny test i wyszło 0, skąd takie wahania? ;o
_________________
 
 
Rafal85PL 
classic master

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 160
Wysłany: 12-04-2014, 11:10   

Sam ostatnio byłem trochę zdenerwowany na UPC (miałem kłopoty z WiFi), ale jak zawsze w tej firmie wszystko skończyło się dobrze i jestem ponownie szczęśliwym klientem 8)

Dlatego mam do wszystkich jedną radę: jak macie jakieś problemy z internetem, to zgłaszajcie to do UPC. I nie marnujcie czasu na infolinii, tylko róbcie print screeny z niepokojącymi Was parametrami, skorzystanie z formularza, opiszcie na spokojnie i konkretnie w czym problem, załączcie Wasze obserwacje i wszystko wyślijcie.

Naprawdę to lepsze niż trucie konsulatowi przez telefon długiej historii, a UPC może wtedy sobie na spokojnie porównać Wasze dane z ich danymi które zbierane są z urządzeń w ich systemie. Wtedy o wiele łatwiej postawić trafną diagnozę, i Wasz problem będzie szybko rozwiązany.
 
 
dareka 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 391
Skąd: 51.4200°N, 19.6800°E
Wysłany: 12-04-2014, 15:04   

Rafal85PL - niestety, ale UPC jak wiesz, nie wszystkich traktuje jednakowo. Ty widocznie miałeś szczęście.
 
 
 
Rafal85PL 
classic master

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 160
Wysłany: 12-04-2014, 17:57   

Widocznie mam dużo szczęścia, bo moje nieliczne problemy z UPC (czego nie mogłem powiedzieć o "usługach" firmy Orange) zawsze kończyły się szczęśliwie.

Teraz po wizycie technika wiem, jaką paleta informacji dysponuje UPC, nawet nie przekraczając progów mieszkania u abonenta.
Jeżeli Twój modem lub dekoder telewizyjny zaczyna sprawiać problemy, to oni mają po tym natychmiast ślad w swoim systemie - z konkretnymi danymi o dniu i godzinie. Jeden telefon technika pod jedynie znany mu numer, i dowie się o konkretnym sprzęcie wszystkiego.
A jak jeszcze tego mało, to na Twoje życzenie technik może włączyć specjalną "inwigilację" sprawiającego kłopot urządzenia. I po tygodniu dostaniesz takie szczegółowy raport z wykazem ewentualnych błędów lub zdarzeń z tego okresu, że Ci naprawdę szczeka opadnie.

Oczywiście oni sami nie analizują swoich danych systemowych. Jeżeli nie zgłaszasz kłopotów, to oni się pracy Twoich urządzeń nie przyglądają, bo przy tylu abonentach jest to niewykonalne.
 
 
TomekB 
light master


Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2014, 18:23   

Czy takie parametry są w normie ?
Od wielu tygodni prędkość downloadu nie przekracza 16Mb/s, a mam pakiet 25Mb/s. Kiedyś z pewnych źródeł ssałem 2,8MB/s teraz góra 2,0MB/s Upload wyciąga max.

Ogólnie net przymula, a zwłaszcza YouTube.


Downstream
Frequency 810000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 37 dB
Power Level 3 dBmV

Upstream
Channel ID 2
Frequency 38000000 Hz Ranged
Power Level 49 dBmV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,69 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: