Problem z netem |
Autor |
Wiadomość |
xenon
easy master
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 41
|
Wysłany: 27-02-2013, 13:08 Problem z netem
|
|
|
Sytuacja wyglada tak:
Mam pakiet 60Mb/s, transfery sa ok i nie ma problemu, pingi tez sa ok.
Ale problem jest taki ze niektore strony nie chca sie zaladowac. Mam ustawione dnsy google, i wszystko jest po kablu, wifi mam nieaktywne w routerze upc(thompson). Druga sprawa jest taka, ze praktycznie codziennie rano jak sie obudze to musze zresetowac router, bo inaczej internet nie dziala.
Event log z routera wyglada tak, dziwnie wyglada to "Dynamic Range Window violation", wczesniej chyba nie bylo takich komunikatow a teraz widze ich sporo.
Kod: |
Wed Feb 27 11:57:10 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:57:10 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:55:51 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:55:51 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:54:31 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:54:31 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:53:12 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:53:12 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:51:53 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:51:53 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 11:50:33 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 11:50:33 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 12:49:15 2013 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Wed Feb 27 12:49:15 2013 Warning (5) Dynamic Range Window violation
Wed Feb 27 12:48:45 2013 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=28:be:9b:a4:0b:8c;CMTS-MAC=e...
Time Not Established Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
|
Sygnal wyglada tak(kanaly uploadu troche jakby spadly, (bylo 46-47 na wszystkich z tego co pamietam):
Kod: |
Downstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 139 6952000 0.1 dBmV 36.7 dB
2 Locked QAM256 133 6952000 0.5 dBmV 37.4 dB
3 Locked QAM256 134 6952000 0.1 dBmV 36.8 dB
4 Locked QAM256 135 6952000 -0.3 dBmV 36.7 dB
5 Locked QAM256 136 6952000 0.2 dBmV 36.6 dB
6 Locked QAM256 137 6952000 0.3 dBmV 36.8 dB
7 Locked QAM256 138 6952000 0.0 dBmV 36.9 dB
8 Locked QAM256 140 6952000 0.3 dBmV 36.4 dB
Upstream Channels (Partial Service)
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM16 3 5120 Ksym/sec 42.7 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 46.9 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 38.4 dBmV
4 Locked QAM16 4 5120 Ksym/sec 41.8 dBmV
|
Jakies pomysly? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 27-02-2013, 16:43
|
|
|
Poziomy upstream są jakieś nie bardzo. Owszem mieszczą się w granicach jeśli chodzi o wartości, ale kwestia jest taka, że w przypadku modemu 3.0 poziomy na wszystkich kanałach upstream powinny być możliwie podobne do siebie. Powiedzmy +/- 2 dB. Jeśli są takie jak u Ciebie to może świadczyć o niedopasowaniu falowym w paśmie kanału zwrotnego, albo jest usterka na budynku albo problem z instalacją w lokalu. Powinieneś zgłosić problemy z internetem na infolinii, powinni przysłać technika w celu obadania. |
_________________
|
|
|
|
|
Telka
Klikacz
Dołączyła: 06 Mar 2013 Posty: 6
|
Wysłany: 06-03-2013, 12:25 Kiepsko
|
|
|
Zgadza się, musisz to poprawić! |
|
|
|
|
PawSie
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 172 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-03-2013, 23:10
|
|
|
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.3 dBmV 40.4 dB
Channel 2: 7.9 dBmV 42.2 dB
Channel 3: 9.1 dBmV 42.7 dB
Channel 4: 9.4 dBmV 42.6 dB
Channel 5: 9.4 dBmV 43.0 dB
Channel 6: 6.9 dBmV 41.0 dB
Channel 7: 7.3 dBmV 41.5 dB
Channel 8: 6.2 dBmV 41.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 45.0 dBmV
Channel 3: 45.0 dBmV
Channel 4: 48.5 dBmV
Jak wyglądają moje parametry?
Kiedyś pingi miałem w grach jaki speedtest.net niższe o ok. 30-40.
Coraz ciężej mi się gra online i bywa, że strony ładują się z problemem. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2013, 12:52
|
|
|
PawSie, parametry sygnału masz bardzo dobre.
Możliwe, że łącza są bardziej zapchane niż kiedyś, albo nawet same serwery bardziej obciążone. |
|
|
|
|
PawSie
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 172 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-03-2013, 21:35
|
|
|
Kiedyś miałem zmieniany modem, a monter powiedział żebym się nie zdziwił jak znowu coś będzie bo to ta sama partia wadliwa (3208). |
|
|
|
|
kaju666
Klikacz
Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 07-04-2014, 18:43
|
|
|
Witam a czy mój sygnał jest poprawny.
Zaczęło mi teraz cały czas rozłączać i wywalać błąd ten sam
Z góry dziękuję za pomoc
Bez tytułu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 171 raz(y) 85,88 KB |
Bez tytułwu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 162 raz(y) 93,15 KB |
|
|
|
|
|
IreuN
classic master
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 190 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11-04-2014, 00:13
|
|
|
Hmm, panowie, czy takie pingi są normalne?
@Edit: Ponowny test i wyszło 0, skąd takie wahania? ;o |
_________________
|
|
|
|
|
Rafal85PL
classic master
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 160
|
Wysłany: 12-04-2014, 11:10
|
|
|
Sam ostatnio byłem trochę zdenerwowany na UPC (miałem kłopoty z WiFi), ale jak zawsze w tej firmie wszystko skończyło się dobrze i jestem ponownie szczęśliwym klientem
Dlatego mam do wszystkich jedną radę: jak macie jakieś problemy z internetem, to zgłaszajcie to do UPC. I nie marnujcie czasu na infolinii, tylko róbcie print screeny z niepokojącymi Was parametrami, skorzystanie z formularza, opiszcie na spokojnie i konkretnie w czym problem, załączcie Wasze obserwacje i wszystko wyślijcie.
Naprawdę to lepsze niż trucie konsulatowi przez telefon długiej historii, a UPC może wtedy sobie na spokojnie porównać Wasze dane z ich danymi które zbierane są z urządzeń w ich systemie. Wtedy o wiele łatwiej postawić trafną diagnozę, i Wasz problem będzie szybko rozwiązany. |
|
|
|
|
dareka
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 391 Skąd: 51.4200°N, 19.6800°E
|
Wysłany: 12-04-2014, 15:04
|
|
|
Rafal85PL - niestety, ale UPC jak wiesz, nie wszystkich traktuje jednakowo. Ty widocznie miałeś szczęście. |
|
|
|
|
Rafal85PL
classic master
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 160
|
Wysłany: 12-04-2014, 17:57
|
|
|
Widocznie mam dużo szczęścia, bo moje nieliczne problemy z UPC (czego nie mogłem powiedzieć o "usługach" firmy Orange) zawsze kończyły się szczęśliwie.
Teraz po wizycie technika wiem, jaką paleta informacji dysponuje UPC, nawet nie przekraczając progów mieszkania u abonenta.
Jeżeli Twój modem lub dekoder telewizyjny zaczyna sprawiać problemy, to oni mają po tym natychmiast ślad w swoim systemie - z konkretnymi danymi o dniu i godzinie. Jeden telefon technika pod jedynie znany mu numer, i dowie się o konkretnym sprzęcie wszystkiego.
A jak jeszcze tego mało, to na Twoje życzenie technik może włączyć specjalną "inwigilację" sprawiającego kłopot urządzenia. I po tygodniu dostaniesz takie szczegółowy raport z wykazem ewentualnych błędów lub zdarzeń z tego okresu, że Ci naprawdę szczeka opadnie.
Oczywiście oni sami nie analizują swoich danych systemowych. Jeżeli nie zgłaszasz kłopotów, to oni się pracy Twoich urządzeń nie przyglądają, bo przy tylu abonentach jest to niewykonalne. |
|
|
|
|
TomekB
light master
Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-06-2014, 18:23
|
|
|
Czy takie parametry są w normie ?
Od wielu tygodni prędkość downloadu nie przekracza 16Mb/s, a mam pakiet 25Mb/s. Kiedyś z pewnych źródeł ssałem 2,8MB/s teraz góra 2,0MB/s Upload wyciąga max.
Ogólnie net przymula, a zwłaszcza YouTube.
Downstream
Frequency 810000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 37 dB
Power Level 3 dBmV
Upstream
Channel ID 2
Frequency 38000000 Hz Ranged
Power Level 49 dBmV |
|
|
|
|
|