Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wsteczne faktury
Autor Wiadomość
bulek 
ultra master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 865
Skąd: 3city
Wysłany: 08-05-2012, 21:59   

Marek, to tylko twoja interpretacja, żeby poprzeć swoje zdanie o tym, że telefonu za darmo w UPC nigdy nie było. Pewnie, że możesz sobie procentami od wszystkich usług poodliczać... tylko po co? Ja na fakturze miałem abonament 0 zł za telefon... rozumiesz? Dla mnie był więc on za darmo. Oczywiście, że musiałem dwie inne usługi pokrywać w całości i utrzymać zobowiązanie przez rok czy dwa (już nie pamiętam). Telefon więc był za darmo... koniec kropka. Takie było założenie promocji i twoje procenty tu niczego nie zmienią.

Wracając do problemu autora - on telefon z tego układu wyciągnął. Na skutek pomyłki UPC jakimś cudem odjęło mu w związku z tym 135 zł (!) z całości abonamentu miesięcznego. To, że teraz wynegocjował z nimi od nowa usługi za 100 zł nie ma z tym nic wspólnego. Niech sobie płaci te 100 zł od kwietnia, ale za pierwsze trzy miesiące powinien zapłacić żądaną kwotę. Jego obecna umowa to nie jest żadna ugoda w spornej sprawie - on po prostu podpisał nową umowę. UPC "podarowało" mu z takich, czy innych względów cały zeszły rok i chce swoich pieniędzy za pierwszy kwartał tego roku. Straszenie ich sądami, rzecznikiem praw konsumenta, czy innymi instytucjami jest w tym przypadku śmieszne.

Prawdą jest natomiast to co pisze Susane o wezwaniu do zapłaty... chociaż wcale bym się nie zdziwił gdyby autor je otrzymał przed skierowaniem sprawy do windykacji. Przekombinował i tyle.
 
 
doubleube 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2012, 08:24   

Marek napisał/a:
Najpierw zgłoś im awarię (tzn powiedz masz nadzieję, że to tylko awaria a nie, że ktoś uszkodził coś celowo) i przypomnij, że za każdy dzień niedziałania internetu należy Ci się zwrot opłaconego rachunku za ten dzień + odszkodowanie w wysokości 2 krotności abonamentu + kara umowna (w sumie 4 krotność abonamentu za dni kiedy nie działo), więc niech się lepiej pośpieszą z naprawianiem bo inaczej będzie ich to drogo kosztować.

Możesz też zapytać od razu jak długo potrwa usuwanie awarii (umowa przewiduje, że muszą podać a jak nie przyjmuje się 2 albo 3 dni nie pamiętam już).

Co do firm zewnętrznych - jeśli bezprawnie przekazali twoje dane do jakieś obcej firmy (np zajmującej się windykacją) grzecznie poproś o ich usunięcie, oficjalne przeprosiny dyrektora UPC oraz przekazanie 5 tys złotych na jakiś szczytny cel (wybierz sobie jakiś) to nie wniesiesz skargi (a wtedy zapłacili by wyższą karę i znacznie ucierpiał by na tym ich wizerunek). Ważne nie proś o pieniądze dla siebie bo zabrzmiało by to jak szantaż.


mi internet nie dzialal kilka dni i dostalem zwrot za dni niedzialajacej uslugi x1
aby razy 4, pierwsze słyszę.

a ja jeszcze z innej beczki, podobny przykład
chyba we wrześniu 2009 roku poszedłem do banku zamknąć rachunek za który trzeba oczywiście co miesiąc płacić (posiadałem już inny).
Pani z "okienka" namówiła mnie do napisania pisemka z prośbą o anulowanie opłaty na 9 kolejnych miesięcy.
OK, zgodziłem się.
Minęło 9 miesięcy, a oplata nadal nie była pobierana.
Teraz jakoś w marcu na rachunku "wzięli" abo, kwietniu również.
Czy mogą to odpowiednio uwstecznić?
Trochę bym się kłócił.
"ja myślałem, że sobie bierzecie" - jakby co
Ktoś popełnił błąd, więc niech za niego zapłaci.
Ja jak w pracy popełnię błąd to mi zabiorą premię, nagrodę itp, proste.
W sumie to byłem gotów zapłacić za zaległe miesiące i miałem tego świadomość.
Teraz grzecznie pójdę i zamknę to dziadostwo.
 
 
2074482 
Klikacz

Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-05-2012, 11:19   

doubleube napisał/a:

Teraz grzecznie pójdę i zamknę to dziadostwo.


Dziękuję wszystkim za wysłuchanie i rady.

To w końcu 300zł, zapłaciłem już, bo nie mam czasu na boksowanie się z UPC. Po prostu przy pierwszej okazji, a ta właśnie się nadarza, bo zmieniają warunki umowy - przysłali info, że podwyższają abonament o 6zyla i mogę zrezygnować, to zrezygnuje z umowy. Sąsiad zza ściany ma Vectrę, usługi podobne, ceny też, a zawsze będę nowym klientem, którego traktuje się z respektem a nie starym, którego można mieć gdzieś.

A w przyszłym roku zrezygnuje z Vectry i zgłoszę się do UPC i znowu będę wspaniałym i cennym dla firmy klientem..... a potem mamy eNkę a za nią jeszcze Polsat itd. itp. i tak będę się piep... co roku....

Pozdrawiam wszystkich
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 09-05-2012, 14:10   

2074482 napisał/a:
zapłaciłem już

Ja tu czegoś nie rozumiem...najpierw to niby UPC Cię przerobiło i Ty się z tym nie zgadzałeś, ale zapłaciłeś za to co chciało UPC-to po co bicie tej piany jacy to oni sa żli :shock:
2074482 napisał/a:
A w przyszłym roku zrezygnuje z Vectry i zgłoszę się do UPC i znowu będę wspaniałym i cennym dla firmy klientem..... a potem mamy eNkę a za nią jeszcze Polsat itd. itp. i tak będę się piep... co roku....

Zasada jest prosta-jeśli masz wszystko na papierze co zostało ustalone między nadawcą a klientem to firma może cię cmoknąć w pompke jeśli będzie chciała nie słusznie wyszarpać od ciebie jakąś kase.
2074482 napisał/a:
bo nie mam czasu na boksowanie się z UPC

No to moje gratulacje jak nie masz czasu dbać o swoje sprawy....to potem się nie dziw że robią cię na szaro.Zasada jest prosta bo jak dbasz tak masz...
_________________
 
 
gbbsoft 
plus master

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 302
Wysłany: 09-05-2012, 15:34   

2074482 napisał/a:
A w przyszłym roku zrezygnuje z Vectry i zgłoszę się do UPC i

A nie masz współmieszkańca, aby on podpisał umowę z UPC?
  gbbsoft
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-05-2012, 17:40   

doubleube napisał/a:
mi internet nie dzialal kilka dni i dostalem zwrot za dni niedzialajacej uslugi x1
aby razy 4, pierwsze słyszę.
Dostaje się tyle o ile się poprosi w reklamacji (chyba, że są jakieś podstawy do odrzucenia reklamacji) - skoro nie słyszałeś o czymś takim znaczy, że w reklamacji też o tym nie napisałeś a skoro nie domagałeś się odszkodowania lub wypłacenia kary umownej to dlaczego niby miał byś je dostać?
  marekd@jabberpl.org
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2012, 18:37   

Wyłączenie usług jako forma nacisku jak widać dobrze się sprawdza. Ciekawe, czy zażyczą sobie 50 zł za ich ponowne uruchomienie. To też jest bezprawna praktyka.
 
 
doubleube 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2012, 21:40   

Marek napisał/a:
doubleube napisał/a:
mi internet nie dzialal kilka dni i dostalem zwrot za dni niedzialajacej uslugi x1
aby razy 4, pierwsze słyszę.
Dostaje się tyle o ile się poprosi w reklamacji (chyba, że są jakieś podstawy do odrzucenia reklamacji) - skoro nie słyszałeś o czymś takim znaczy, że w reklamacji też o tym nie napisałeś a skoro nie domagałeś się odszkodowania lub wypłacenia kary umownej to dlaczego niby miał byś je dostać?


A gdzie jest napisane o wysokosci kary umownej?
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-05-2012, 18:06   

W umowie, a właściwie na kartce zatytułowanej regulamin która jest integralną częścią umowy.

Kod:
 § 37
[...]
3.    W sytuacji określonej w ust. 1 i 2 Abonentowi przysługuje dodat-
kowo kara umowna w wysokości 1/30 opłaty abonamentowej
za każdy dzień przerwy.
[...]
5.    Obniżenie abonamentu oraz wypłata kary umownej następuje
na podstawie reklamacji złożonej przez Abonenta


Z kolei odszkodowanie to na podstawie prawa telekomunikacyjnego również niezależnie od zwrotu abonamentu.
  marekd@jabberpl.org
 
bulek 
ultra master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 865
Skąd: 3city
Wysłany: 14-05-2012, 14:38   

Art. 105.
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.


Coś ci się pomyliło z tym odszkodowaniem. Kolega miał problem z UPC, a nie TP, która póki co jest jako jedyna świadczy usługę powszechną na terenie Polski.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: