|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Internet UPC - Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów
MrPepka - 26-06-2017, 22:21
winforGD napisał/a: | Ja mam Ubee, który działał jak skała przez 230 dni. Kilka dni temu coś się zaczęło dziać. Modem samoczynnie robił ponowną synchronizację co kilkanaście/kilkadziesiąt minut i Internet wtedy nie działał. Było tak przez kilka dni. Dokręcenie kabli i reset guzikiem 3 x 30 nic nie dało. Wczoraj napisałem maila do działu technicznego. Dzisiaj dzwonili, że jutro przyjedzie technik i nagle teraz, w tym momencie Internet działa bardzo dobrze. Nic się nie resetuje. |
U mnie internet działa cały czas prawidłowo, a modem nawet na chwilę nie gubi synchronizacji (choć wcześniej się to zdarzało) dlatego to nie jest problem globalny. Mimo wszystko radziłbym udokumentować i zgłaszać takie przypadki.
przewaks - 27-06-2017, 12:55
Miałem kiedyś, jeszcze za czasów Thomsona podobną sytuację z tym, że wtedy okresowo modem gubił pakiety, a synchronizacja była poprawna. Wymiana modemów, przepychanka z UPC i technikami. Rozwiązaniem tamtych problemów była wizyta kumatego technika, który wiedział do kogo zadzwonić i o czym rozmawiać, bo dopiero chyba po 4-5 wizycie problem udało się rozwiązać. I okazało się, że problem byl po za moim lokalem.
Maciej napisał/a: | To ja proponuję, żeby najpierw skupili się na wszystkim poza moim lokalem... |
Niestety, pracujący tam ludzie są tak mało inteligentni i postępujący zgodnie z procedurami, że prościej i łatwiej będzie samemu sprawdzić instalację w domu i mieć pewność, że domowe sprzęty działają w porządku. Dopiero potem próbować się kłócić o serwis liniowy.
Maciej - 27-06-2017, 18:46
przewaks napisał/a: | Niestety, pracujący tam ludzie są tak mało inteligentni i postępujący zgodnie z procedurami, że prościej i łatwiej będzie samemu sprawdzić instalację w domu i mieć pewność, że domowe sprzęty działają w porządku. Dopiero potem próbować się kłócić o serwis liniowy. |
To prawda.
Pisałem na supporcie, że potrzeby jset serwis liniowy, bo lokal sprawny, a Ci natrętnie sugerowali wizytę technika, choć były już dwie, która i tak nic nie da w momencie, w którym... problem nie występuje.
Może muszę nocą, po kryjomu, wyrwać skrzynkę z węzłem pod blokiem?
KOCUREK1970 - 27-06-2017, 18:57
Maciej napisał/a: | Może muszę nocą, po kryjomu, wyrwać skrzynkę z węzłem pod blokiem? |
Tylko uważaj na gliniarzy, mogą pomyśleć, że z bankomatem "lecisz"
MrPepka - 29-06-2017, 23:10
Maciej, czy problem jest już rozwiązany?
Maciej - 30-06-2017, 18:54
E, średnio.
Choć może tego tak często teraz nie zauważam bo całymi dniami nie ma mnie w domu. Z tego co wiem pikseloza się nie zdarza, ale modem łapie jakieś zadyszki, upstream skacze do ~48 by potem opaść do bezpiecznego 45 (ten technik ostatni regulował do poziomu powyżej 40)...
UPC pewnie nic z tym nei zrobiło, tylko nagle sygnał dochodzący do mnie stał się mniej skopany niż był (choć nadal jest nieprawidłowy - vide odcinki braki Internetu).
[ Dodano: 10-08-2017, 12:46 ]
Jutro wpadnie do mnie technik, poprosiłem o wymianę sprzętu na Compala.
Czy oprócz problemów z Puma6 coś jeszcze powinienem wiedzieć i na coś kręcić nosem? Jakieś różne rewizje urządzenia? Cokolwiek w tym stylu, czego trzeba dopilnować? O przełączaniu na IPV6 wiem, więc tym się będę ewentualnie zajmował później.
|
|