|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Internet UPC - Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów
Maciej - 26-06-2017, 16:25
Z 23*C? Tyle mam o 18, potem spada do 18-19*C.
Strzelam, że w ogóle w tych godzinach (wieczór, 18-22) jest intensywne wykorzystanie usług w bloku... Póki co wiszę na czacie u UPC i staram się sprowadzić serwis liniowy, tym razem do naszej skrzynki na zewnątrz. Plus czekam co odpiszą na zgłoszenie techniczne wysłane e-mailem.
W środę ma być 30 stopni, to najwyżej zmontuję kolejną wizytę, bo wtedy na pewno coś się będzie dziać...
MrPepka - 26-06-2017, 16:27
Maciej napisał/a: | Z 23*C? |
To jest dużo. W raz ze wzrostem temperatury spada sygnał więc tym bardziej wzywać serwis liniowy.
Maciej - 26-06-2017, 16:43
Dużo? 23*C na zewnątrz? No kurde, serio? Jeszcze rozumiem, gdyby tolerancja kończyła się na jakiejś temperaturze rzędu 35 stopni (czyli rozsądnie, że pady byłyby koło południa, a nie wieczorem ).
MrPepka - 26-06-2017, 17:13
Cytat: | Dużo? 23*C na zewnątrz? No kurde, serio? |
Nie skąd za niska. A normalna to jest temperatura 30 C. Jaką masz temperaturę na codzień? Te 35 C?
Maciej - 26-06-2017, 17:21
MrPepka napisał/a: | Cytat: | Dużo? 23*C na zewnątrz? No kurde, serio? |
Nie skąd za niska. A normalna to jest temperatura 30 C. Jaką masz temperaturę na codzień? Te 35 C? |
Odpowiem Ci w środę, kiedy taka temperatura będzie właśnie całkowicie normalna przez najbliższe tygodnie...
Szaraczki z czatu nie chcą mi umówić serwisu liniowego tylko wciskają 3 wizytę technika. Problem w tym, że póki technik nie trafi na moment, w którym jest problem, póty nie będzie mógł tego zgłosić liniowcom...
Naprawdę czekają mnie dziesiątki wizyt w nadziei, że jednak trafi na ten "właściwy" moment? Gdybym jeszcze miał pewność, że to tylko wieczorami się chrzani, ale za mało danych na takie dywagacje. Ech, UPC!
KOCUREK1970 - 26-06-2017, 17:27
Maciej napisał/a: | za mało danych na takie dywagacje. Ech, UPC |
Powinien technik "podstawić" inny modem (?), albo zamontować Ci Compala czy Ubee w trybie mostu - to trzeba zweryfikować, czy przypadkiem nie jest to wina już zużytego Cisco.
Maciej - 26-06-2017, 17:29
Jak na złość Internet to teraz działa idealnie...
Nie czarujmy się - to musi być coś z sygnałem głównym, pytanie tylko na którym odcinku. I w jakich konkretnie porach, o ile w jakichś konkretnych.
MrPepka - 26-06-2017, 17:34
Cytat: | Powinien technik "podstawić" inny modem (?), albo zamontować Ci Compala czy Ubee w trybie mostu - to trzeba zweryfikować, czy przypadkiem nie jest to wina już zużytego Cisco. |
Tak, ale oprócz internetu nie działa też telewizja więc to nie modem.
KOCUREK1970 - 26-06-2017, 17:41
MrPepka napisał/a: | oprócz internetu nie działa też telewizja więc to nie modem |
Ale podłączone to jest do tej samej zwrotnicy - więc modem może "kłaść" i resztę sygnału.
Maciej napisał/a: | musi być coś z sygnałem głównym |
A odłącz modem i zobacz sygnał na dekoderze.
A może to jednak dekoder "kładzie" sygnał...
Maciej - 26-06-2017, 17:48
Czy wystarczy wypięcie z prądu, czy muszę fizycznie odkręcić kabel? Bo w sumie też o tym myślałem wczoraj. Żeby jedno urządzenie wypiąć i sprawdzić jak sprawuje się drugie...
KOCUREK1970 - 26-06-2017, 17:48
Maciej napisał/a: | Czy wystarczy wypięcie z prądu, czy muszę fizycznie odkręcić kabel? |
Zrób jedno i drugie dla pewności.
MrPepka - 26-06-2017, 17:49
Cytat: | Czy wystarczy wypięcie z prądu, czy muszę fizycznie odkręcić kabel? Bo w sumie też o tym myślałem wczoraj. Żeby jedno urządzenie wypiąć i sprawdzić jak sprawuje się drugie... |
Wystarczy wypięcie z prądu bo modem jak nie będzie działał to sygnału nie pobierze.
[ Dodano: 26-06-2017, 17:51 ]
Cytat: | Zrób jedno i drugie dla pewności. |
A po co? Można po odłączeniu modemu od prądu wypiąć kabel ze zwrotnicy do złączki.
KOCUREK1970 - 26-06-2017, 17:53
MrPepka napisał/a: | wypiąć kabel ze zwrotnicy do złączki. |
Też warto to zrobić - wyeliminujemy przy okazji potencjalną winę (jednak) samego przewodu łączącego modem z instalacją.
Na moje, trzeba w mieszkaniu rozebrać instalację na części i pojedynczo wszystko sprawdzić
Maciej - 26-06-2017, 18:35
To ja proponuję, żeby najpierw skupili się na wszystkim poza moim lokalem...
Ej, a wyobrażacie sobie co by było, gdyby usterka dawała o sobie znać np. w godzinach 21.00 - 9.00?
Teraz to przynajmniej mam jakąś szansę wezwać technika, który szczęśliwie może trafić na wariacje sygnału, ale gdyby to było w nocy? Wzywałbym ich chyba codziennie do usranej śmierci.
Zastanawiam się czy by nie skrobnąć reklamacji, tak kontrolnie. Dwie wizyty techników były, podobno jeden zgłaszał serwis liniowy w czwartek i w piątek niby coś grzebali, teoretycznie miało być naprawione, praktycznie nie jest (choć wciąż czekam na dzisiejszą pikselozę i wypięcie modemu)...
[ Dodano: 26-06-2017, 19:14 ]
Aha, pikseloza powoli start, wypięcie modemu/kabla od modemu nie daje poprawy na TV.
winforGD - 26-06-2017, 22:40
Maciej napisał/a: | Jak na złość Internet to teraz działa idealnie...
Nie czarujmy się - to musi być coś z sygnałem głównym, pytanie tylko na którym odcinku. I w jakich konkretnie porach, o ile w jakichś konkretnych. |
Ja mam Ubee, który działał jak skała przez 230 dni. Kilka dni temu coś się zaczęło dziać. Modem samoczynnie robił ponowną synchronizację co kilkanaście/kilkadziesiąt minut i Internet wtedy nie działał. Było tak przez kilka dni. Dokręcenie kabli i reset guzikiem 3 x 30 nic nie dało. Wczoraj napisałem maila do działu technicznego. Dzisiaj dzwonili, że jutro przyjedzie technik i nagle teraz, w tym momencie Internet działa bardzo dobrze. Nic się nie resetuje.
Wykonywałem test dla Pumy6 pomimo tego, że mam Ubee i: kiedyś był zielono żółty, kilka dni temu, gdy zaczęły się problemy był prawie w całości czerwony, dzisiaj po południu znowu był zielono żółty, a teraz jak patrzę to jest pomarańczowo czerwony.
Także co jak co, ale także uważam, że coś się dzieje w UPC i nie jest to wina naszej domowej instalacji.
|
|