Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów

pabloskrak - 10-06-2017, 09:44
Temat postu: Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów
Witam

Czy ktoś z posiadaczy Cisco EPC3212 zauważył ostatnio dziwne działanie a mianowicie:

Co jakiś czas nie regularnie ale zdarza się ze nagle wyloguje wszystkie kanały zarówno DS jak i US pomimo że kontrolki na modemie świeca się jak podczas normalne pracy modemu czasami samoistnie wraca do normy a czasami pomaga tylko restart:

Znajomy który posiada też taki sam sprzęt tylko w lokalizacji 3 ulice dalej występują takie same objawy.

U mnie po restarcie modem łączy się z następującymi parametrami:

Downstream Channels
Channel 1: 0.2 dBmV 40.3 dB
Channel 2: -1.0 dBmV 40.3 dB
Channel 3: -0.4 dBmV 40.5 dB
Channel 4: -0.8 dBmV 40.3 dB
Channel 5: -0.4 dBmV 40.5 dB
Channel 6: -1.1 dBmV 40.4 dB
Channel 7: -1.1 dBmV 40.3 dB
Channel 8: 0.2 dBmV 40.6 dB


Upstream Channels
Channel 1: 40.0 dBmV
Channel 2: 39.9 dBmV
Channel 3: 41.2 dBmV
Channel 4: 41.4 dBmV

Kiedyś były problemy z logowaniem się kanałów na US łączyły się tylko 2-3 ale samoistnie się naprawiło bez ingerencji w instalacje w lokalu i loguje się już zawsze na 4 kanały.

SYGNAŁ Z DZIŚ RANA:
Downstream Channels
Channel 1: -0.7 dBmV 40.3 dB
Channel 2: -1.6 dBmV 40.3 dB
Channel 3: -1.2 dBmV 40.3 dB
Channel 4: -1.4 dBmV 40.3 dB
Channel 5: -1.0 dBmV 40.3 dB
Channel 6: -1.7 dBmV 40.5 dB
Channel 7: -1.7 dBmV 40.3 dB
Channel 8: -0.6 dBmV 40.3 dB

Upstream Channels
Channel 1: 40.2 dBmV
Channel 2: 41.2 dBmV
Channel 3: 42.2 dBmV
Channel 4: 41.4 dBmV


Proszę o rade bo nie wiem czy walczyć o wymianę modemu na jakiś konkretny model czy męczyć upc i ich techników.

MrPepka - 10-06-2017, 12:11

A jak masz zrobioną instalację kablową? Co do sygnału to SNR jest dobry, upstream też natomiast downstream (moc) jest ciutkę za niski.
pabloskrak - 10-06-2017, 15:29

Z klatki wchodzi sygnał na zwrotnice a z zwrotnicy do:

1. MODEMU
2. Tv analogowa (są zakłócenia na najniższym kanale w analogu tj TV4 jak by zasłaby sygnał UPC INFO już jest w miarę ok wyższa częstotliwość )
3. Tv Cyfrowa inny pokój wycięty kanał zwrotny na zwrotnicy

Nic nie zmieniane w instalacji od dłuższego czasu

Jakieś konkretne szczegóły jeszcze są potrzebne?

MrPepka - 10-06-2017, 15:59

pabloskrak napisał/a:
Tv Cyfrowa inny pokój wycięty kanał zwrotny na zwrotnicy

A czemu wyciąłeś kanał zwrotny? Używasz dekoder czy moduł?
pabloskrak napisał/a:
Tv analogowa (są zakłócenia na najniższym kanale w analogu tj TV4 jak by zasłaby sygnał UPC INFO już jest w miarę ok wyższa częstotliwość )

Czy analog ma wycięty kanał zwrotny?
Co do modemu to chwilowo podłącz go pod kabel UPC i zobacz jaki masz sygnał. Aha no i zgłoś to do serwisu UPC of course. ;)

Radeckiii - 11-06-2017, 21:00

MrPepka napisał/a:
natomiast downstream (moc) jest ciutkę za niski.

Bez przesady...

MrPepka - 11-06-2017, 21:39

Radeckiii napisał/a:
Bez przesady...

Niby czemu? Może i jest wystarczający, ale trzeba brać pod uwagę temperaturę na zewnątrz, a jak ta podskoczy, to sygnał może jeszcze spaść. Ja bym trochę podbił, żeby mieć zapas.

pabloskrak - 12-06-2017, 01:32

MrPepka napisał/a:

Czy analog ma wycięty kanał zwrotny?


Tak wpięty jest przez dodatkowy filtr kanału zwrotnego.

przewaks - 12-06-2017, 11:50

Moje Cisco działa bez najmniejszych problemów, nie zaobserwowałem żadnych zaników kanałów, a sygnał wygląda następująco
Kod:
Downstream Channels

Channel 1:     -0.6 dBmV     38.2 dB
Channel 2:     -0.1 dBmV     38.7 dB
Channel 3:     -0.2 dBmV     38.6 dB
Channel 4:     -0.6 dBmV     38.1 dB
Channel 5:     0.4 dBmV     38.0 dB
Channel 6:     0.2 dBmV     37.9 dB
Channel 7:     1.8 dBmV     38.2 dB
Channel 8:     1.1 dBmV     38.0 dB

         
Upstream Channels          

Channel 1:     42.0 dBmV
Channel 2:     42.2 dBmV
Channel 3:     43.2 dBmV
Channel 4:     44.0 dBmV

Możliwe, że coś w Twojej lokalizacji robią i stąd takie okresowe problemy.

fizyczny - 14-06-2017, 21:28

MrPepka napisał/a:
Radeckiii napisał/a:
Bez przesady...

Niby czemu? Może i jest wystarczający, ale trzeba brać pod uwagę temperaturę na zewnątrz, a jak ta podskoczy, to sygnał może jeszcze spaść. Ja bym trochę podbił, żeby mieć zapas.


Jeżeli sygnał w DS "buja się" o więcej niż 2-3 dB przy spadku/wzroście temperatur to jest problem z siecią szkieletową (przestarzałe urządzenia lub zbyt długa linia magistralna). Od kilku/kilkunastu lat wzmacniacze mają automatyczną regulację wzmocnienia w zależności od temperatury. Jeżeli u Ciebie jest inaczej to można się spodziewać, że któryś następny skok temperatury może "zabić" w okolicy wszystkie usługi:)

pabloskrak - 15-06-2017, 02:43

A teraz jest ok. No istna loteria :)
przewaks - 15-06-2017, 09:38

Może to początek problemów z modemem? Wiem, trudno to będzie jednoznacznie stwierdzić. Albo sieć w Twojej okolicy ma co jakiś czas niezidentyfikowany problem.
pabloskrak - 16-06-2017, 00:36

No ciężko to będzie stwierdzić czy to modem czy sieć ale dzisiejszy poziom sygnału wygląda następująco:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.1 dBmV 40.0 dB
Channel 2: 0.4 dBmV 40.9 dB
Channel 3: 0.2 dBmV 40.7 dB
Channel 4: -0.2 dBmV 40.1 dB
Channel 5: -0.5 dBmV 40.2 dB
Channel 6: -0.4 dBmV 40.4 dB
Channel 7: -0.2 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 0.5 dBmV 40.4 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 38.0 dBmV
Channel 2: 40.9 dBmV
Channel 3: 37.9 dBmV
Channel 4: 40.9 dBmV


np kanał 3 US straszne wahnięcie aż 4.3 dBmV w dół względem 42.2dBmV.
=
Mogą te problemy występować z powodu słabej jakości kabla który wchodzi do mieszkania z ich skrzynki względem tego co jest w mieszkaniu już za zwrotnicą. Pamięta on chyba jeszcze czasy Aster-owskie i czasy nakręcanych F. Słabszy ekran może mieć znaczenie?

c#Hunter - 17-06-2017, 22:38

Generalnie z tego co pokazujesz to sygnał masz znakomity. Może to jednak coś z modemem??
Maciej - 21-06-2017, 22:03

Hmm, mam ten sam problem, od dwóch lat - odkąd robi się ciepło, mój 3212 umiera w losowych momentach dnia, a korygowanie sygnału przez technika poza lokalem niewiele daje...

Zamówiłem sobie wizytę na jutro, może coś tym razem to da, choć mojego modemu oddawać za bardzo nie chcę. Nie jego wina, że mu sygnał źle dostarczają, LOL. :D

MrPepka - 21-06-2017, 22:27

Maciej napisał/a:
Nie jego wina, że mu sygnał źle dostarczają,

Co to znaczy, że "źle mu sygnał dostarczają"? Mój Cisco cały czas działa stabilnie i nie umiera (choć to inny model bo EPC3208). Jak dla mnie to modem się kończy i konieczna jest jego wymiana. Jak nie wierzysz to spytaj się kogoś kto miał twój modem (np. kocurka) jakie były u niego objawy kończenia się modemu. Chyba nawet dokładnie takie same.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group