Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.

pawelb - 11-03-2018, 16:55

ogromny napisał/a:
Pawelb a co wspaniale upc przez ten czas zrobiło? Zrobili sobie testy oprogramowania, ale na tym koniec. Dalej nikt nic nie wie poprostu liczą ze sprawa ucichnie i tyle. Ja w gry nie gram, ale mój syn gra i tak do końca nie jest zadowolony, cos tam laguje się przycina raz częściej raz rzadziej. Założyło UPC Społeczność i co? Problemy najczęściej sa bez odpowiedzi pytania o ofertę ich męczą, a było wiadome od początku, ze zadowoleni użytkownicy nie dają o sobie znać w takich miejscach tylko ci nie zadowoleni.


w przypadku Compala chyba problem jest bardziej złożony,
Np. w Virgin Media w UK (należącego do Liberty Global czyli właściciela UPC), używają modemów Arrisa (z Puma 6) z oprogramowaniem od Arrisa i szybciej ten problem starają się rozwiązać, niestety w przypadku modemów produkcji Compala soft jest pisany dla UPC przez Compala i chyba idzie im to po prostu wolniej, trudno mi powiedzieć dlaczego, może powinni zatrudnić polskich programistów :)
to co na pewno różni te modemy to na pewno soft pisany przez różne firmy a być może też jest jednak jakaś różnica konstrukcyjna pomiędzy Compal CH7465lg a takim Arris TG2492 (SH 3 w VirginMedia), trzeba byłoby rozebrać te modemy i je dokładnie obejrzeć
Niektórzy sugerują że ostatnia poprawka do SH3 to tak naprawdę przeniesienie części przetwarzania z chipsetu Puma 6 na inny układ w modemie czyli AR9382
http://virgin.i.lithium.c...ge?v=1.0&px=999
ale efekt zmian w SH3 w Vargin Media jest pozytywny a SH3 jest teoretycznie bliżniaczy do Compala
nie wiem na ile Compal może skorzystać w swoim oprogramowaniu z rozwiązania zastosowanego w Virgin Media (prawa autorskie etc.)

ogromny - 11-03-2018, 17:45

Co nie zmienia faktu , ze dalej problem jest i nie wiadomo czy co kolwiek się w temacie ruszy, a UPC Polska była i jest w stanie chociaż tymczasowo problem załatwić, ale wola iść w zaparte i udawać, ze problemu nie ma.
pawelb - 11-03-2018, 17:53

myślę, że problem z Compalem jest i wynika z softu albo nie tylko softu...
https://tweakers.net/nieuws/131075/ziggo-start-vanaf-volgende-week-levering-connect-box-van-arris.html
Skoro Ziggo (należące do Liberty Global) podało informację iż będzie dostarczać Arrisa TG2492 to znaczy że albo problem w Compalu jest w oprogramowaniu i nie są w stanie tego poprawić albo jednak są głębsze różnice w sprzęcie niż tylko sam układ Puma 6
nie bardzo chce mi się wierzyć informacjom, że UPC zacznie wymieniać Connect Boxy na ARRIS TG3442, to dużo mocniejszy procesor dual core ale i droższy
support z UPC Polska ma związane ręce bo przecież to nie od nich zależy wymiana sprzętu, myślę że chętnie by pomogli ale muszą trzymać się oficjalnej linii firmy, normalka w takiej sytuacji...
póki nie zapadną jakieś decyzje to niestety musicie czekać

ogromny - 11-03-2018, 18:23

Moim zdaniem to jest brak ich dobrej wolii, ale to jest tylko moja opinia.
pawelb - 11-03-2018, 18:32

A to na osłodę: https://tweakers.net/nieuws/130561/ziggo-verwacht-connect-box-patch-voor-dos-lek-in-april-2018-uit-te-brengen.html :)
MrPepka - 11-03-2018, 18:57

BTW: Zobaczcie. Holandia tez wdrożyła tą dyrektywę:
http://eur-lex.europa.eu/...08L0063&from=EN
Ale nic to nie dało bo Ziggo tej dyrektywy nie przestrzega.

KOCUREK1970 - 11-03-2018, 19:00

pawelb napisał/a:
A to na osłodę

Słodycz przez łzy...
Skoro sprzęt już gdzieś wymieniają - to jakie ma to znaczenie dla klienta na czym poległ operator lub inne segmenty z nim współpracujące.
Wymieniają i tylko to ma znaczenie.

Skoro UPC Polska o niczym nas nie informuje, to naturalnym jest, że rodzą się teorie, które mogą nie mieć pokrycia w faktach ale i tak się rodzą i nadal będą się rodzic - ale obwinianie nas za to to lekka przesada.
Niech podadzą choć przybliżony termin a się ludzie uspokoją - jak już mam miejsce w kolejce do lekarza na dany dzień to nie panikuję, że się do niego nie dostanę.
U Lekarza za 2 lata ale wiem, że za 2 lata - tu nie wiemy NIC kompletnie.

ogromny - 11-03-2018, 20:24

KOCUREK1970 napisał/a:

Niech podadzą choć przybliżony termin a się ludzie uspokoją - jak już mam miejsce w kolejce do lekarza na dany dzień to nie panikuję, że się do niego nie dostanę.
U Lekarza za 2 lata ale wiem, że za 2 lata - tu nie wiemy NIC kompletnie.
.

Sam widzisz jak to z terminami wychodzi, później wychodzi, ze czytać nie umiemy.

KOCUREK1970 - 11-03-2018, 20:46

ogromny,
Wiesz - można się dalej obrzucać gównem a można starać się WSPÓLNIE to zmienić - właśnie zaapelowałem o to do GMateusza.
Łatwo jest rozwalić coś co się dopiero rodzi i to normalne, że są zgrzyty - każdy mechanizm się dociera i na wszystko potrzeba czasu.
A tu wyszło tak, że UPC się na nas obraziło, zabrali swoje wiaderka i sobie poszli - tylko zapomnieli, że ja z moim wiaderkiem też mogę pójść do innej piaskownicy, tylko tu chyba nie o to chodzi.

brtk - 11-03-2018, 20:50

@pawelb w Orange mają po 40ms do serwera z warszawy, a przez tą pragę teraz pakiety lecą na około za granicę.
ogromny - 11-03-2018, 21:18

Kocurek nie obrzucam się gównem i nie zamierzam, ale chyba nie o to chodzi by zrobić z kogoś czubka. Po odpowiedzi pewnych osób mam takie wrażenie. Problem zgłaszałem zaraz po wgraniu tego softu na forum i co cisza. Napisałem reklamacje też cisza. Ok jak dla mnie nie ma problemu, mogę nic się nie odzywać i nie marudzić. Moim zdaniem normalna relacja klient-firma powinna trochę inaczej wyglądać. Już nie biadolę spadam
pawelb - 11-03-2018, 21:32

brtk napisał/a:
@pawelb w Orange mają po 40ms do serwera z warszawy, a przez tą pragę teraz pakiety lecą na około za granicę.


A mozesz sprawdzic? Sprawdzalem ze swojej sieci i do serwera Valve IP:155.133.231.35 mam teraz sredni ping 7ms, i zeby MariuszHL nie gadal to w tej dla niego przestarzalej technologii Docsis :P
Mozna? Można :)
Orange-owi nie pomoze i 100Gbps jak kupuje w Telii łącza bez odpowiedniego SLA...ale oczywiscie wszystkiemu winna Telia :lol: :lol:
Moze ktos wkleic trace z UPC do tego adresu bo jestem ciekaw którędy teraz ruch idzie do Valve

brtk - 11-03-2018, 21:38

Też mogę Ci dać wynik w przestarzałej technologii docsis :D Bo Orange nie posiadam, mogę poprosić znajomego co ma światło, zrobi tracert i porównamy sobie.



Ogólnie to nie wiem dlaczego ten ping skacze, pewnie przez tego Compala. Bo raz jest 7 ms a raz 12-15ms, ale nie przeszkadza to w grze.

pawelb - 11-03-2018, 21:42

brtk napisał/a:
Też mogę Ci dać wynik w przestarzałej technologii docsis :D Bo Orange nie posiadam, mogę poprosić znajomego co ma światło, zrobi tracert i porównamy sobie.

Obrazek

Ogólnie to nie wiem dlaczego ten ping skacze, pewnie przez tego Compala. Bo raz jest 7 ms a raz 12-15ms, ale nie przeszkadza to w grze.


No i to jest wynik w tej „przestarzalej technologii” :lol: :lol:
Jak mozesz to popros tego znajomego z Orange...dla porownania..zobaczymy w akcji te zapierajace dech w piersiach 100Gbps :P

brtk - 11-03-2018, 21:47

Na pewno ping byłby lepszy gdyby jakiegoś GPON'a wprowadziło UPC, o te 5ms mniejszy, ale co z tego, jak i tak nieraz ma się lepszy ping jak w Orange po światełku do mieszkania, bo trasa im idzie z tyłka, ba nawet na stykach za granicą nieraz są mniejsze opóźnienia. Do któregoś z serwerów CS:GO zza granicy mam 23-24ms na net_graphie, tam pokazuje faktyczny ping, bo w tabeli zaniża, a jak puszczę tracert do niego, to 50ms, więc nie wiem o co chodzi, jak znajdę te IP na którymś z MMów to wkleję i w razie co może zobaczysz jak u Ciebie jest @pawelb, znajomemu już napisałem, niedługo będzie to mi zrobi zrzut ekranu z tracerta.

edit:

To chyba to IP:



Ciekawe skąd ten wzrost pingu przy wyjściu z wawy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group