Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Przejście z Netii do UPC z przeniesieniem numeru

soarq - 04-01-2017, 23:08
Temat postu: Przejście z Netii do UPC z przeniesieniem numeru
Witam.

Sprawa wygląda tak:

W połowie grudnia 2016 skończyła mi się 24-miesięczna umowa na wszystkie usługi (tv+internet+tel. stacjonarny) w Netii i przeszedłem na umowę na czas nieokreślony. Obecnie jestem w okresie rozliczeniowym trwającym od 15 grudnia do 14 stycznia.

Chcę zrezygnować i podpisać umowę z UPC, jednak kluczową kwestią, której nie mogę przeskoczyć, jest przeniesienie dotychczasowego numeru stacjonarnego. Jak rozumiem kolejność jest taka, że najpierw muszę podpisać umowę z UPC i dopiero mogę im zlecić przeniesienie numeru.

Problem polega na tym, że wypowiadając umowę z Netią jestem uwiązany 30 dniowym okresem wypowiedzenia, tzn. wypowiadając umowę teraz muszę płacić do końca obecnego okresu rozliczeniowego (14 styczeń) i kolejny pełny okres rozliczeniowy (15 styczeń-->14 luty). Tak przynajmniej rozumiem regulamin Netii: §7, punkt 2 tu miał być link, ale jeszcze nie mogę dawać linków, wpisać w google regulamin świadczenia usłgu netia, pierwszy wynik

Jednocześnie w UPC chciałbym skorzystać z promocji dla nowych klientów: "Pakiet dla ciebie (2016-1)" regulamin: też nie ma linku, ale chyba wiadomo, gdzie szukać jednak tu z kolei goni mnie czas, bo promocja wygasa już 9 stycznia.

Jeżeli podpiszę do 9 stycznia umowę z UPC i zlecę przeniesienie numeru stacjonarnego to będę musiał przez prawie półtora miesiąca płacić Netii za usługi... z których nie będę korzystał. To jest sporo pieniędzy wyrzuconych w błoto, których wyrzucać bym oczywiście nie chciał. Co zrobić?

Mógłbym wypowiedzieć teraz umowę z Netią, poczekać powiedzmy do początku lutego i dopiero wtedy podpisać z UPC - wtedy płaciłbym w Netii za nic znacznie krócej. Jednak (a) nie wiem czy po 9 stycznia uzyskam takie warunki w UPC jak w tej promocji z regulaminem powyżej, (b) czy jak najpierw złożę wypowiedzenie w Netii i dopiero później podpiszę z UPC to nie stracę numeru stacjonarnego?

Inna możliwość to podpisanie umowy z UPC do 9 stycznia żebym zdążył na promocję, zlecenie przeniesienia numeru stacjonarnego i odroczenie uruchomienia/opłaty za usługi aż do czasu wygaśnięcia usług Netii (czyli 15 lutego). Niestety w punkcie sprzedaży powiedzieli mi, że takie cuda i manewry w grę na 99% nie wchodzą, bo jak technik zamontuje urządzenia to wszystko musi zostać na miejscu włączone i sprawdzone czy działa.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

atomix - 04-01-2017, 23:44

Być może uda Ci się złożyć zamówienie na usługi przed 9 stycznia, ale z konsultantem umów się instalacje np. w lutym. Mój kumpel kiedyś tak zrobił z netem w UPC. Promocja kończyła się w listopadzie. Złożył zamówienie na instalacje po świętach - dopiero na styczeń :D

Co do przeniesienia numeru to nie wiem jak to teraz wygląda. Ala z tego co pamiętam moja matka zamawiała telefon w UPC i zleciła UPC przeniesienie numeru po zakończeniu umowy w Netii. Do tego czasu UPC przydzieliło własny numer.

soarq - 05-01-2017, 00:15

Widzisz, tu mnie wprowadzono w błąd (albo się nie dogadaliśmy dobrze) w punkcie stacjonarnym, bo powiedziano mi, że można odroczyć instalację tylko tydzień, co by mi niewiele dawało. Ale gdybym zdążył podpisać umowę do 9 stycznia i zlecił instalację w lutym na kilka dni przed wygaśnięciem umowy z Netią (15 luty dokładnie o ile w najbliższych dniach złożę wypowiedzenie) to rozwiązywałoby jeden problem, płacenia Netii za usługi z których bym nie korzystał.

Jednak jest druga sprawa z przeniesieniem numeru, gdyż w punkcie UPC zasugerowano mi, że najpierw muszę podpisać umowę i zlecić przeniesienie numeru, dopiero później wypowiedzieć Netię - inaczej jest możliwość straty numeru. Tylko właśnie czy jest możliwość podpisania umowy i zlecenia przeniesienia numeru i jednocześnie odroczenia instalacji do lutego - tak żeby procedura przeniesienia numeru odbyła się przed wypowiedzeniem umowy z Netią, żeby mieć pewność, że nie dojdzie do straty numeru. Cóż, będę dzwonił jutro pytał, bo w punkcie UPC chyba nie ogarnęli tej sytuacji do końca.

buba12345 - 06-01-2017, 01:39

Cytat:
Jednocześnie w UPC chciałbym skorzystać z promocji dla nowych klientów: "Pakiet dla ciebie (2016-1)" regulamin: też nie ma linku, ale chyba wiadomo, gdzie szukać jednak tu z kolei goni mnie czas, bo promocja wygasa już 9 stycznia.



Chodzi o pakiet srebrny/złoty/platynowy?
Skąd wiesz, że promocja wygasa 9 stycznia?

soarq - 06-01-2017, 13:36

Dział z regulaminami ostatnia strona promocja "Pakiet dla Ciebie (2016-1)"

Jeżeli wpisuję w przeglądarce promocje.upc.pl/pakiety/platynowy/ lub srebrny/złoty do dostaję te same ceny, co w tej promocji wyżej. Chyba więc chodzi o to samo. Nie wiem, jestem ciągle dosyć zielony, dopiero dołączyłem do tego forum.

Wczoraj konsultant przez telefon nie chciał mi dać tego pakietu, tłumaczył, że tylko dla obszarów, gdzie jest duża konkurencja i mu w systemie nie przechodzi mój adres. Wyczułem, że z kimś to konsultował i mimo to odpowiedź była negatywna. Natomiast w punkcie stacjonarnym w środę powiedzieli mi, że się łapę i podpiszą umowę na tych warunkach. (Oczywiście w mieszkaniu wszystko usługi są możliwe do zainstalowania w wersji max). Jadę jutro podpisać umowę do punktu stacjonarnego i zobaczymy co się wydarzy.

buba12345 - 06-01-2017, 20:07

Wystarczy, że zamówisz przez stronę i wpiszesz swój adres.

Nawet technik jak przyjdzie i powiesz, że rezygnujesz to masz podobno miesiąc czasu by wezwac go znowu do instalacji na warunkach tej samej umowy.


Podaj link do strony, na której jest nasane, że 9 stycznia promocja na pakiet srebrny/zloty/platynowy wygasa:

Wklej adres i wykasuj https:// na początku, wtedy link się pokaże.

soarq - 07-01-2017, 01:16

upc.pl/pdf/upc_regulamin_promocji_pakiet_dla_ciebie_2016-1_od20170101.pdf

Za tv_max+120mb+tel_do_wszystkich konsultant przez telefon zawołał bodaj 139zł, a tutaj mam za 89zł... Jak mi nie dadzą w stacjonarnym, to będę zamawiał przez net albo czekał, aż się pojawi coś po 9 stycznia dla nowych klientów.

KOCUREK1970 - 07-01-2017, 16:13

soarq napisał/a:
Jak mi nie dadzą w stacjonarnym, to będę zamawiał przez net albo czekał, aż się pojawi coś po 9 stycznia dla nowych klientów.

Jak podpiszesz w stacjonarnym punkcie - nie ma możliwości rezygnacji z tego.

soarq - 10-01-2017, 12:29

Instalator jest umówiony na luty. Wymusiłem ten pakiet dla nowych klientów - nie byli chętni, żeby go dać od ręki, potrzebne było kilka minut "negocjacji" i zgoda "z góry" ;) Umowy żadnej nie podpisałem w punkcie stacjonarnym, ma przywędrować z instalatorem.

Eleven za 9,90zł ani Filmbox/Cinemax za 1zł nie chcieli już dać, ale o to zadbam po podłączeniu. Dodatkowy Compal do Horizona bez problemu.

Radeckiii - 12-01-2017, 23:35

Zasada jest taka, że gdy bierzesz nowe usługi u innego operatora jednocześnie przenosząc numer to do czasu zwolnienia numeru przez obecnego operatora (koniec okresu wypowiedzenia, itp.) nowy operator przydziela numer tymczasowy, który zostanie zastąpiony numerem docelowym gdy zwolni go stary operator.
soarq - 14-01-2017, 00:21

To bardziej skomplikowane, bo jeżeli nie chcesz stracić numeru, musisz najpierw zlecić przeniesienie u innego operatora, który w twoim imieniu wypowie umowę z poprzednim operatorem - jeżeli najpierw wypowiesz umowę u dotychczasowego, a później zlecisz przeniesienie, żegnaj numerze. A przynajmniej tak kazano mi zrobić w Netii i tak samo również poradzono w UPC. Czyli niestety zapłacę jeden okres rozliczeniowy w Netii za samą usługę telefonu, z której nie będę korzystał. W międzyczasie dostajesz tymczasowy nr od UPC, tak jak piszesz.
andrewandrew - 16-01-2018, 16:19

Upc teraz to dramat, z deszczu pod rynnę...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group