Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Problemy w działaniu Internetu - Serwer DHCP odmówił dzierżawy adresu ...

kkynioo35 - 30-07-2016, 18:44
Temat postu: Serwer DHCP odmówił dzierżawy adresu ...
Witam,
Mam taki problem z internetem. W podglądzie zdarzeń widnieje takie błąd :
"Serwer DHCP 62.179.2.155 odmówił dzierżawy adresu IP XX.XX.XXX.XXX dla karty sieciowej o adresie sieciowym 0xD8CB8A9CE256 (serwer DHCP wysłał komunikat DHCPNACK)"
I co jakiś czas mi net zanika lub całkowicie się zwiesza. Pomaga reset modemu. ( nie mam routera ).
I tutaj jest coś dziwnego. Jak wyłączę komputer i włączę z powrotem to net zanika albo go nie ma , ale jak modem zresetuję na włączonym komputerze to tego błędu nie ma a net jest
cały czas. Chciałbym dodać na koniec sprawdzałem na innym komputerze i jest to samo ; nie dawno był u mnie brat i sprawdzałem na jego laptopie i jest to samo.
Czyli wykluczam problem kart sieciowych. W czym tkwi tutaj problem ?

Pozdrawiam.

projupisi - 30-07-2016, 18:49

Zglos do UPC, bo sam nic nie poradzisz. Problem lezy w konfiguracji serwera dhcp w twojej lokalizacji.
MrPepka - 30-07-2016, 18:49

A kontaktowałeś się z UPC w tej sprawie?
Pitrek - 30-07-2016, 19:28

Oczywiście jak najbardziej się zgadzam z przedmówcami, usterkę należy zgłosić do UPC.

kkynioo35 napisał/a:
I tutaj jest coś dziwnego. Jak wyłączę komputer i włączę z powrotem to net zanika albo go nie ma , ale jak modem zresetuję na włączonym komputerze to tego błędu nie ma a net jest
Przy tym problemie/usterce da się to wytłumaczyć.
Załóżmy, że w danej chwili net działa. Włączony komputer dostał IP z DHCP na czas dzierżawy i ma net. Jeżeli teraz wyłączysz to dzierżawa jest zwolniona. Po ponownym włączeniu komputera z powodu złego działania serwera DHCP, komputer już nie dostaje IP.
Druga sytuacja, komputer włączony neta nie ma, reset modemu powoduje, że serwer DHCP znowu na chwilę poprawnie działa, komputer działa cały czas, wysyła DHCP Request i po chwili dostaje IP.

Można to sprawdzić. W momencie kiedy net działa, nie potrzeba uruchamiać komputera na nowo. W wierszu poleceń uruchamiamy:
"ipconfig /release" - to spowoduje zwolnienie adresów IP, rozłączenie neta.
"ipconfig /renew" - to spowoduje odnowienie adresów IP, próba połączenie z netem

kkynioo35 - 30-07-2016, 19:56

Dziękuję za odpowiedzi.

MrPepka napisał/a:
A kontaktowałeś się z UPC w tej sprawie?


Najpierw chciałem się spytać na forum. W poniedziałek będę dzwonić do UPC.

Pozdrawiam.

projupisi - 30-07-2016, 20:03

Moze wyslij zgloszenie przez formularz na stronie. Wklej do niego logi z komunikatami. Przez telefon ciezej sie dogadac.
KOCUREK1970 - 30-07-2016, 20:08

antyjupisi napisał/a:
Moze wyslij zgloszenie przez formularz na stronie

Bzdura - zgłoszenie może nie dojść do adresata, nie takie sprawy UPC "gubiło".
Tylko forma PISEMNA - list, mail lub zgłoszenie osobiste w BOK - tylko wtedy mamy namacalny dowód naszej interwencji.

projupisi - 30-07-2016, 22:36

KOCUREK1970 napisał/a:
antyjupisi napisał/a:
Moze wyslij zgloszenie przez formularz na stronie

Bzdura - zgłoszenie może nie dojść do adresata, nie takie sprawy UPC "gubiło".
Tylko forma PISEMNA - list, mail lub zgłoszenie osobiste w BOK - tylko wtedy mamy namacalny dowód naszej interwencji.


Z armaty do wrobla. Z pismami latac do BOK albo slac polecone w sprawie tak "gardlowej". Miej umiar.

Normalnie przez formularz, wygodnie i mozna potem zadzwonic i zapytac, czy zarejestrowano zgloszenie w systemie, poprosic o jego numer. Bardziej niufni niech sobie taka rozmowe nagraja. Wszystko bez wychodzenia z domu i bez dodatkowych kosztow.

projupisi - 30-07-2016, 23:39

KOCUREK1970 napisał/a:
antyjupisi napisał/a:
Z armaty do wrobla. Z pismami latac do BOK albo slac polecone w sprawie tak "gardlowej". Miej umiar.

Nawet może być z lasera w pomidory - zgłaszając ustarkę/awarię/reklamację klient dla własnego dobra powinien mieć podkładkę, gdyby operator próbował się z tego wyłgać.
antyjupisi napisał/a:
Normalnie przez formularz, wygodnie i mozna potem zadzwonic i zapytac, czy zarejestrowano zgloszenie w systemie, poprosic o jego numer. Bardziej niufni niech sobie taka rozmowe nagraja. Wszystko bez wychodzenia z domu i bez dodatkowych kosztow.

Kolejny babol - to ja się potem wcale nie dziwię, że technicy w UPC i samo UPC twierdzi, że nic nie wie.
Nie martw się o kogoś koszty - to nie Ciebie to dotyczy i nie Ciebie wystawią do wiatru.

MrPepka,
Nie słuchaj pracowników UPC - gadać sobie dużo mogą.
Robisz to dla Siebie i TWOJEGO dobra - w razie czego papiery na stół u PRK (Powiatowego Rzecznika Konsumentów) i UPC ma pozamiatane.
Albo działamy skutecznie, albo mamy sentymenty i dajemy się robić w wała.


Wśród informatyków krąży takie powiedzenie: są klienci którzy robią kopie zapasowe i tacy, którzy zaczną je robić.
Przemyśl ten akapit.



Ja tam mysle, ze autor sam wybierze sobie forme adekwatna do wagi zgloszenia, a popadanie w paranoje jest niezdrowe.

kkynioo35 - 15-09-2016, 10:57

Dziękuję wszystkim za pomoc , sorry , że tak długo nie odpisywałem.
Był u mnie technik i wymienił modem i problem zniknął ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group