Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Opinie o warunkach pracy w UPC

KOCUREK1970 - 10-01-2016, 01:43

webdev napisał/a:
Jakby tak wszystkich wyrzucili to nie mieliby w ogóle pracowników.

Poważnie... :mrgreen: - życie nie znosi próżni - 3 dni póniej jest pełna obsada... następnych łatwowiernych...

PrezesOi - 11-01-2016, 11:39

Zauważyliście że pare lat temu UPC po instalacjach bardzo często dzwoniło z jakiegoś wydziału kontroli I weryfikowało czy jako klienci jesteśmy zadowoleni, czy wszystko się zgadza?
Teraz tego chyba nie ma, pewnie boją się że taki wydział kontrolujący popadłby w depresję.

Technikom współczuję I radzę rozejrzeć się za mozliwościami wsparcia przez jakieś związki zawodowe. Zapewne nie będzie to łatwe ze względu na wypracowane przez takie korporacje mechanizmy obronne, antyzwiązkowe (np poprzez najprostszy myk - nie ma struktur zatrudnienia, bo nie rozmawiamy o zatrudnionych, tylko o podwykonawcach). Niemniej, warto się wokół tego zakręcić, bo jest to conajmniej po...xyz...ne, że tak dochodowa branża, budowana była na tak ewidentnym wyzysku.

Susane - 11-01-2016, 12:50

UPC to firma, która tak szczyci się etyką w biznesie, jakoś te rewelacje nie pasują do ich oficjalnego wizerunku.
sirkubas - 11-01-2016, 20:02

Nie ma sensu rozglądać się za jakimkolwiek wsparciem, z każdym dniem pojawia się coraz więcej informacji o rezygnacji kolejnych "starych" techników. Dziś okazało się, że w dwóch miastach do pracy nie wyszli technicy pracujący dla nowego podwykonawcy, bo podwykonawca nadal oficjalnie nie ma umowy z upc, więc nie ma gwarancji, że ktoś im zapłaci nawet za ten miniony tydzień ;) U nas wszyscy też już są tak wściekli na upc i na to, jak sprawę przetargu załatwiono, że nawet jeżeli w trybie na kolanach firma przyszłaby z prośbą o dalszą pracę na starych zasadach, to żaden z nas już się na to nie zgodzi. Wszyscy zgodnie uznali, że nigdy więcej żadnej współpracy z jupisem. Znam jeszcze 2 takie miasta, w tym jedno wojewódzkie, gdzie koledzy po fachu taką samą decyzję podjęli. W sumie to nawet nie wiem, czy ten stan można jeszcze nazwać protestem, bo może się okazać, że do końca miesiąca zdecydowana większość ze "zbuntowanych" zrobi to samo.
PrezesOi - 11-01-2016, 22:24

Susane napisał/a:
UPC to firma, która tak szczyci się etyką w biznesie, jakoś te rewelacje nie pasują do ich oficjalnego wizerunku.

Etyka w korporacji to procedury które trzeba odhaczyć na checkliście i robić swoje ;)

Susane - 11-01-2016, 23:24

Cytat:
UPC dąży do tego, aby wszelkie działania biznesowe prowadzone były zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi, które są podstawą tworzenia dobrych i trwałych relacji z otoczeniem firmy zarówno klientami, inwestorami jak i jej pracownikami.
UPC działa zgodnie z Kodeksem postępowania w biznesie, który zawiera streszczenie wymagań prawnych oraz praktyk biznesowych obowiązujących w miejscu pracy. Uzupełnieniem Kodeksu są Zasady przeciwdziałania korupcji, które regulują praktyki związane z wykorzystaniem funduszy lub własności firmy.

UPC zapewnia swoim pracownikom wiele narzędzi pozwalających podjąć właściwy wybór w problematycznych sytuacjach natury etycznej. Wszystkie osoby zatrudnione w UPC przechodzą szkolenie ze znajomości procedur i dobrych praktyk zawartych w Kodeksie i Zasadach. W razie wątpliwości każdy pracownik może zgłosić się do przełożonego lub do osoby kontaktowej ds. zgodności z praktykami firmy. Pracownicy UPC mają do dyspozycji całodobowy telefon zaufania, obsługiwany przez niezależną firmę, której konsultanci przygotowani są na udzielanie pomocy w zgłaszanych kwestiach etycznych.

http://www.upc.pl/o-upc/o...kodeks-etyczny/
Naprawdę istnieje taki numer telefonu? Ktoś próbował tam dzwonić?

[ Dodano: 11-01-2016, 23:26 ]
To też ciekawe: Polityka antykorupcyjna Liberty Global oraz Kodeks Postępowania w Biznesie Liberty Global.

PrezesOi - 12-01-2016, 10:23

Tyle że tutaj jest chyba niespójność I to już od samego początku, czyli od tytułu wątku:
"Opinie o warunkach pracy w UPC"
Z tego co rozumiem, problemy opisane powyżej mają pracownicy mikrofirm zewnętrznych, które wykonują zlecenia dla UPC. Tak więc jakiekolwiek etyczne normy I mechanizmy ich nie obejmują.

Susane - 12-01-2016, 16:03

PrezesOi napisał/a:
Z tego co rozumiem, problemy opisane powyżej mają pracownicy mikrofirm zewnętrznych, które wykonują zlecenia dla UPC. Tak więc jakiekolwiek etyczne normy I mechanizmy ich nie obejmują.
Dowcipnie ująłeś, ale masz rację. Takie smutne czasy. Może choć załapią się na procedury antykorupcyjne. Raczej trudno uwierzyć, aby polski zarząd nie wiedział co się dzieje więc trzeba powiadomić zagraniczną centralę. Chyba im nie na rękę, że marka UPC niebawem będzie mieć opinię podobną do innych niesolidnych firm.
Karol - 12-01-2016, 17:49

sirkubas napisał/a:
Wszyscy zgodnie uznali, że nigdy więcej żadnej współpracy z jupisem. Znam jeszcze 2 takie miasta, w tym jedno wojewódzkie, gdzie koledzy po fachu taką samą decyzję podjęli. W sumie to nawet nie wiem, czy ten stan można jeszcze nazwać protestem, bo może się okazać, że do końca miesiąca zdecydowana większość ze "zbuntowanych" zrobi to samo.

I co z tego skoro na miejsce byłych instalatorów zatrudnią nowych. Póki co to firmy są na wygranej pozycji, bo jest więcej chętnych do pracy niż "etatów". I tak jest w wielu dziedzinach.

GoRo - 21-01-2016, 11:32

rpkom.pl napisał/a:
UPC Polska, największa sieć telewizji kablowej w kraju może oddać obsługę części infrastruktury Ericssonowi w ramach umowy o tzw. managed services - dowiaduje się rpkom.pl.


więcej: http://rpkom.pl/artykul/1252945.html

Ciekawe co z tego wyjdzie i na ile to zmieni sytuację obecnych podwyków UPC.

sirkubas - 22-01-2016, 20:30

Ericsson umowy ostatecznej może jeszcze nie ma, ale w tzw. przetargu na obsługę linii wygrał. Pewnie wynik tego przetargu też był z góry znany najbardziej zainteresowanym, ale mniejsza o to. Ericsson przejmie linię, ale nie serwis abonencki, czyli jeżeli ktoś z nas zadzwoni z problemem i umówiony zostanie serwis, to będzie to nadal robota dla podwykonawcy od instalacji i serwisu. Ericsson ruszy się tylko w przypadku, jeśli technik podwykonawcy zdiagnozuje występowanie problemu przed lockboxem, czyli zasilenie budynku, wzmacniacz, nod, głowica. Podobnie jak na Węgrzech, ericsson ma przejąć techników linii, którzy obecnie jeszcze mają etaty w upc.
Zabawne, że sprawa przecież również jest rozstrzygnięta, a obie firmy dementują to ;) Może tylko dlatego, że obecnie jeszcze związki zawodowe liniowców sprzeczają się z szefostwem upc o odprawy dla techników itp. ;)

Susane - 07-02-2016, 14:45

Tymczasem UPC na swoim Twitterze zamieszcza taki link: http://imagazine.pl/2016/...e-w-upc-polska/
GDA - 07-02-2016, 15:16

powatpiewasz ze taki fakt zaistniał?
uważasz ze wszyscy są gburami i wykonują swoją robotę z łaski?

Susane - 07-02-2016, 15:46

Wcale nie wątpię w prawdziwość historii oraz w to, że wiekowy, ale rzutki Pan Zbyszek jest supermonterem, ludzie starszej daty bywają często dużo solidniejsi od młodszych. W ogóle osobiście nie mam złej opinii o monterach z UPC, nigdy nie miałam złych z nimi doświadczeń. Jednak nie wiem, czy zauważyłeś, ale coś zaczyna się psuć, chyba, że opinie sirkubasa i jego kolegów oraz te na gowork.pl to jedna wielka mistyfikacja (mało prawdopodobne).
GDA - 07-02-2016, 21:35

Nie wiem czy zaczyna się psuć

dwa razy miałem technika w domu 3 lata temu jak zakładał UPC i w ub roku jak instalował Horizon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group