Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Inni dostawcy Internetu - Zrywanie połączenia NETIA/UPC

tj1988 - 14-12-2015, 21:53
Temat postu: Zrywanie połączenia NETIA/UPC
Witajcie,

Mam taki problem. Mam internet/TV/Tel po świetle od Netii (wcześniej miałem UPC na tych samych kablach) i mam problem ze zrywaniem połączenia.

Generalnie przez cały dzień prędkość oscyluje w granicach 100/10 Mb/s i jest wszystko fajnie. Niestety, raz na jakiś czas, na kilka sekund prędkość ta spada do 1,2 Mb/s. O ile przy UPC przeszkadzało mi to rzadko, bo zazwyczaj tylko przy oglądaniu jakiś płatnych streamów przez internet nagle jakość z HD spadała do 140p; o tyle przy Netii wywala mi TV na 10 sekund, parę razy na godzinę.

Problem dodatkowo potęguje fakt, że co przyjdzie technik (do tej pory 5 razy z UPC) i sprawdza speedtesta, to oczywiście wychodzi mu, że jest wszystko ok. To, że im pokaże speedtest gdzie jest 1,2 Mb/s zazwyczaj kwitują tym, że widocznie jakiś problem ze stroną był.

Teraz zgłosiłem to w Netii i do 48h ma ktoś u mnie być. Pytanie brzmi, czy jest jakiś program/strona, która działa jak speedtest, tylko zrobi taki ładny wykres np. na przeciągu 3h albo nawet doby?

Póki co doświadczenia z Netią mam świetne i do UPC bym nie wrócił, ale ta skacząca telewizja doprowadza mnie do szału (głównie dlatego, że oczywiście teściowej się wywala w trakcie seriali ;) ), chciałbym jakoś im pomóc zlokalizować przyczynę tego czegoś z czym się męczę od 5 lat i wreszcie normalnie korzystać z internetu.

KOCUREK1970 - 15-12-2015, 03:43

tj1988 napisał/a:
czy jest jakiś program/strona, która działa jak speedtest, tylko zrobi taki ładny wykres np. na przeciągu 3h albo nawet doby?

Pobierać kilka plików 5 GB jednocześnie i testować - potem to dodać razem:
ftp://ftp.atman.pl/
http://ftp.atman.pl/

tj1988 - 15-12-2015, 23:10

Był dzisiaj technik z Netii. Słowem - śmiech na sali.

Po pierwsze - przyszedł w dresie adidasa....
Po drugie - sprawdził, sprawdził i... przy nim prędkość 3 razy spadła do 0.8 Mb/s. Poszedł na klatkę, pogmerał w skrzynce. Wrócił, powiedział że jest wszystko ok. Sprawdził, a tu psikus - prędkość 0,9 Mb/s. Włączył jakiś test - z testu wynika, że wszystko jest ok. Co Pan skwitował:
-Netia tak ma, mogę Panu wymienić router, ale to nic nie da. Jedyne co mogę doradzić, to wrócić do UPC.

Faktycznie, po 3h od wymiany routera sytuacja się powtórzyła. Dalej się TV tnie i dalej są spadki.
Jest tylko jeden problem - sąsiad piętro wyżej ma netię od 3 miesięcy i nigdy mu się nawet raz nie zacięła. Co więcej, jest mega zadowolony, a wszystko mu działa lepiej niż w UPC.

GDA - 16-12-2015, 16:28

tj1988 napisał/a:

Po pierwsze - przyszedł w dresie adidasa....

ale to źle czy dobrze?

tj1988 - 16-12-2015, 20:29

No ja bym się tak do klienta nie ubrał ;)

[ Dodano: 16-12-2015, 20:31 ]
Konsultanci w pomocy technicznej, też są kozakami. Na spadki internetu poradzili mi... wymianę kabli HDMI w dekoderach (tak, w obu dekoderach). Pan stwierdził, że jest to możliwe, żeby kable w tygodniowych dekoderach się w tym samym momencie zepsuły. No cóż - nie pomogło.

[ Dodano: 17-12-2015, 22:53 ]
Ok, nie chcę chwalić dnia przed zachodem, ale przyznaję iż jestem pod wrażeniem.
Dział techniczny Netii rozwiązał problem zdalnie. To co się nie udało 3 technikom z UPC i 1 z Netii, jacyś goście zrobili przez telefon. Nie wiem dokładnie co się kryje pod "rekonfiguracja połączenia sieciowego", ale so far so good. Jeszcze dwie rzeczy za które trzeba Netię pochwalić:
1)Szybkość działania. Za każdym z moich 4 zgłoszeń, sprawa była załatwiana niepóźniej niż w 48h. W UPC raz czekałem na technika do zepsutego dekodera 2 tygodnie....
2)Mają pomoc techniczną czynną 24h.

ola80 - 05-02-2016, 20:44

:o J ajestem zadowolona z uług Netii. :sad: Mam internet, telefon- płacę 90 złotych na miesiąc :arrow:
Midaas8 - 07-06-2016, 09:36

Wina może nie być po stronie internetu. Ja np. zaktualizowałem do win10 i miałem problemy z netem, ciągle mi próbowało zmienić sieć na inną i rozłączało. Wróciłem na razie do win7 i poczekam aż to naprawią. :D
kiniecki - 07-06-2016, 10:58

Monter dobrze powiedział, w Netii tak jest. Ciągłe problemy z TV piksele, stop klatki itp...
Na infolinii twierdzą ze to IPTV i że ta usługa tak ma, taka specyfika :D

MariuszHL - 10-06-2016, 19:01
Temat postu: Dokładnie taką samą odpowiedź...
i ja dostałem spory czas temu jednak jest to do naprawienia.Wystarczy ,że Netia tak jak Orange będzie doprowadzała do mieszkania albo prawie sam światłowód i nie będzie tego problemu z pikselozą.Od prawie dwóch tygodni mam Orange Supernova 600Mbits ograniczone ponad 100Mbits przez cfosspeed (napisałem już w tej sprawie do nich dlaczego program mający poprawić jakość połączenia działa na tym łączu na odwrót ,a w tej chwili spełnia swoją rolę tylko jako obniżenie pingu w grach online) i telewizja mimo transferów 60Megabajtów na sekundę nie wykazuje pikselozy oraz kanały dodatkowe z NC+ mają wyższy gamut kolorów w przypadku kanałów HD.
Netia w tym roku ma zacząć prace właśnie polepszające ich łącza więc będą pewnie kłaść i swoje światłowody.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group