Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Problemy w działaniu Internetu - UPC 250 mbit, a bardzo niestabilne transfery...

gumowe_ucho - 01-11-2016, 19:32

Warszawa - Żoliborz, kompletnie leży internet......i tak od miesiąca ! co jakiś czas pada net a dziś to już przegięcie pały. :evil:
f0ku5 - 01-11-2016, 20:15

KOCUREK1970 napisał/a:
f0ku5 napisał/a:
Najprawdopodobniej przed końcem roku uciekam do Vectry, lub Orange światłowód, jak tylko położą.

I Kolega myśli, że tam będzie mu lepiej :twisted:
Wszędzie dobrze... gdzie nas nie ma.
Rozumiem, że mam siedzieć w UPC i myśleć, że "przecież wszędzie będzie gorzej"?

Mam paru znajomych w Vectrze, NIKT nie narzeka na takie problemy. Ja na UPC też nie narzekałem, ale te czasy się skończyły.

KOCUREK1970 - 01-11-2016, 20:35

Cytat:
Rozumiem, że mam siedzieć w UPC i myśleć, że "przecież wszędzie będzie gorzej"?

Bynajmniej - tylko spojrzeć na to realnie.
f0ku5 napisał/a:
Mam paru znajomych w Vectrze, NIKT nie narzeka na takie problemy.

I pewnie to ci sami na Elektrodzie zakładają tematy, że im coś nie działa :twisted:
f0ku5 napisał/a:
Ja na UPC też nie narzekałem, ale te czasy się skończyły.

Jak Wy do nich dzwonicie i coś zgłaszacie - to nie dziwne, że to nie przynosi efektów - wszystko na piśmie a w razie czego jest PRK (jest też regulamin UPC i tam jest zawarta awaria i usterka - zgłaszać i powoływać się na to).

Prawdą jest też to, że od 01.09 serwis zewnętrzny przejął dla UPC Ericsson - co za tym idzie, jeszcze większe cięcie kosztów w UPC (w końcu zawsze wygrywa najniższa cena).

Każdy zrobi/robi jak uważa - ot tylko wskazuje jak to jest realnie.
I nie ma takiego ISP u którego wszystko jest pięknie i cacy - wszystko zależy jak i na jaką usługę, sieć w danej lokalizacji trafimy.
Orange i ich światłowód też wszyscy chwalą..., do czasu, kiedy już nie chwalą, Vectra podobnie.
No i przypominam, że UPC "łyknęło" Multimedia a w planach ma też właśnie "łyknąć" Vectrę - na rynku zostanie tylko UPC i Orange z netem stacjonarnym na cały kraj (tam, gdzie mają swoje sieci).

Odnoszę wrażenie, że rok 2017 będzie ostatnim rokiem cięcia cen u operatorów - już nie mają z czego ciąć kosztów - ceny pójdą do góry.

f0ku5 - 01-11-2016, 20:46

Powiedz mi w takim razie co mam zrobić w sytuacji, kiedy UPC nie widzi żadnych problemów po swojej stronie, a ja w godzinach szczytu nie mogę korzystać z internetu?
Prędkości w okolicach 50 mbit zamiast 250 są normalnością, a dodatkowo pingowanie jakiegokolwiek serwera (np. Onetu) wygląda mniej więcej tak:

20 ms
15 ms
18 ms
400 ms
450 ms
20 ms
15 ms
500 ms
20 ms
650 ms
700 ms
15 ms

I tak w kółko...

KOCUREK1970 - 01-11-2016, 21:20

f0ku5 napisał/a:
Powiedz mi w takim razie co mam zrobić

Powtórzę:
"wszystko na piśmie a w razie czego jest PRK (jest też regulamin UPC i tam jest zawarta awaria i usterka - zgłaszać i powoływać się na to)."
Co więcej, można żądać obniżenia abo, zapłaty kary i żądać usunięcia usterki/awarii (zawalić ich pismami) - tylko to wymaga czasu, determinacji i niestety kasy, bo listy polecone kosztują.
Można oczywiście zgłaszać coś przez formularz kontaktowy na ich stronie - tylko nie mamy dowodu wtedy co im wysłaliśmy i nie podeprzesz się tym przy PRK.
Wysyłać pisma i żądać odpowiedzi na piśmie - mieć wszystko "czarno na białym".
Poszukaj ich też na FB - i im tam spamować.

Reklamować prędkość internetu (o pingach im nawet nie wspominaj - one nie wpływają na działanie stron www - Twoje granie ich nie interesuje, otwiera się wp, onet - all jest ok).
Co najmniej 50% klientów w danej lokalizacji ma 250 Mb (cena, nowe promocje itd.) - nasprzedawali 250 na hektary a nie zwiększyli przepustowości na daną lokalizację - gdyby to miało działać perfekcyjnie, to na jeden pion w bloku by musieli dać narzut transferu 2 Gb (3/4 klatki schodowe i się robi 10 Gb transferu - na JEDEN blok) - obniżysz abo do 30 Mb i zobaczysz, jak to zacznie u Ciebie pięknie działać (wtedy starczy i dla Ciebie transferu).

xenon - 01-11-2016, 22:50

To chyba wychodzi na to że wszyscy mają tak samo źle, tracę w takim razie wiarę w sens zgłaszania tego... Świetnie że mam jeszcze 1.5roku cyrografu :evil:
f0ku5 - 01-11-2016, 22:52

Jeśli wszyscy mają tak źle to pytanie nasuwa się takie - dlaczego to się dzieje od niedawna? Co takiego się stało?
januszmk - 01-11-2016, 23:13

f0ku5, jeszcze więcej klientów. ja już na początku umowy miałem problemy z prędkością, ale jeżeli przekroczy "masę krytyczną" to zaczyna dropować pakiety i ping jest wysoki.
a upc przecież nie odmówi instalacji nowego abonamentu.

KOCUREK1970 - 01-11-2016, 23:14

f0ku5 napisał/a:
dlaczego to się dzieje od niedawna? Co takiego się stało?

http://uke.gov.pl/decyzja...pc-polska-19581
UPC musi usunąć wzmacniacze ze studzienek Orange - decyzja z kwietnia 2016 r mieli na to 6 miesięcy a więc właśnie październik i listopad.

f0ku5 - 01-11-2016, 23:16

Genialnie, tylko co mnie to obchodzi jako klienta?
Juz jedna sytuacje taka mam za soba, ze przyszedl technik w zeszly piatek przed swietami i byl w takich godzinach (kolo 19), kiedy wszystko jeszcze bylo w miare OK.
Jak mam zamowic technika na godzine 22, kiedy to zaczynaja sie naprawde jaja?

Naprawde jestem bliski poddania sie, poniewaz nie znam sie na aspektach prawnych takiego typu reklamacji i po prostu nie chce mi sie walczyc z UPC...


EDIT - obecnie mam 100 mbit zamiast 250, zaraz wrzuce winMTR'a.

EDIT 2 - jednak MTR'a nie wrzuce, bo pingi o dziwo sa w miare OK. Dzisiaj mam po prostu spadek predkosci...

KOCUREK1970 - 01-11-2016, 23:30

f0ku5 napisał/a:
Genialnie, tylko co mnie to obchodzi jako klienta?

Ot wskazuję potencjalnie możliwe przyczyny.
f0ku5 napisał/a:
Jak mam zamowic technika na godzine 22, kiedy to zaczynaja sie naprawde jaja?

A co ma Ci pomóc technik, skoro są przedziały czasowe, gdzie sam piszesz, że jest w miarę ok - to nie jest cokolwiek winne u Ciebie, to są problemy na węźle albo nawet jeszcze wcześniej.

f0ku5 - 01-11-2016, 23:31

KOCUREK1970 napisał/a:
A co ma Ci pomóc technik, skoro są przedziały czasowe, gdzie sam piszesz, że jest w miarę ok - to nie jest cokolwiek winne u Ciebie, to są problemy na węźle albo nawet jeszcze wcześniej.
Ja to wiem, że mi technik nic nie pomoże i to samo mówię na infolinii, ale oprócz przysłania technika nikt nie chcę mi pomóc!
xenon - 02-11-2016, 00:56

Do mnie przyszedł technik, spytałem o głupi downgrade fw ubee to odpowiedział "oni nam nic nie mówią", więc gl żeby technik coś pomógł, max może zgłosić dalej, ale czy coś z tym ktoś coś zrobi to śmię wątpić...

Za czasów Aster to był na forum pracownik który faktycznie pomagał na priv i robił więcej niż infolinia, z upc też wiem, że są na forum ludzie którzy czytają, może ktoś by coś ruszył w tym niełatwym temacie :roll:

f0ku5 - 02-11-2016, 00:58

OK, postaram się załatwić sprawę inaczej. Idę jutro do punktu UPC zgłosić oficjalne pismo.

[ Dodano: 03-11-2016, 19:59 ]
Porażka na całej linii z tym UPC. Byłem dziś w salonie, pracownik gdzieś zadzwonił i UZYSKAŁ POTWIERDZENIE, że w mojej lokalizacji jest duża utylizacja łącza i problemy będą. "Może Pan zgłosić reklamację, ale z góry uprzedzam, że będzie rozpatrzona negatywnie, bo prędkość ma Pan do 250 mbit".

Pomijam już fakt, iż w mojej korespondencji mailowej z BOK'iem otrzymałem informację, że żadnej utylizacji nie ma i wszystko powinno działać OK.

Reklamacja tak czy siak napisana, daję im czas do końca grudnia. Potem zrywam umowę, nawet jakbym miał zapłacić karę umowną. Nigdy więcej UPC...

xenon - 04-11-2016, 22:17

No cóż kolejny dzień, kolejny fun:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group