Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Problemy w działaniu Internetu - Status Downstream/Upstream - zle wyregulowany sygnal?

youpisi - 05-06-2015, 15:44
Temat postu: Status Downstream/Upstream - zle wyregulowany sygnal?
Witam :)

Mam ponownie problem z internetem, bynajmniej mam takie wrazenie, ze od jakiegos czasu znowu cos jest nie tak. Posiadam router UPC Technicolor TC7200U.

W statusie Downstream mam uruchomione wszystkie kanaly, czyli 8 kanalow na 8 mozliwych w routerze. W statusie Upstream mam natomiast uruchomione tylko 2 kanaly na mozliwych 4 i zastanawiam sie, czy nie powinny byc wszystkie 4 aktywne?

Co sadzicie mocy sygnalu, czy jest ok, czy nadaje sie do regulacji? Za 3 miesiace konczy mi sie umowe i moge troche pocisnac. Postaram sie wymienic tez router, tym Technicolor nie jestem zachwycony. Jaki polecacie?

Zalaczam screeny Upstream/Downstream:


beny8989 - 05-06-2015, 16:16

za duzy masz upstream max do 50
Susane - 05-06-2015, 16:20

Przy tak wysokim upstreamie modem nie zaloguje się na cztery kanały. Zaznaczam też, że wcale nie zawsze, w każdej lokalizacji musi korzystać z wszystkich kanałów. Do tak małego uploadu może wystarczyć nawet jeden, czy dwa. Ale sygnał warto podregulować. Jeśli chodzi o modem to obecnie Ubee jest najbardziej godny uwagi.
youpisi - 07-06-2015, 19:05

Ok, dzieki Wam bardzo! Dalem Wam po punkcie "Pomogl". :)

A dlaczego ten upstream jest u mnie taki wysoki? Od czego to zalezy? Dzieki tez za tipp z tym modemem Ubee. Specjalnie nie majstrowalem od dwoch lat nic przy ofercie i czekam, az sie skonczy umowa. Wypowiem poleconym i bede ich cisnal. Mam u siebie tez Gigakablowke w budynku, wiec powinno mi sie udac.

Ale jak wyregulowac sygnal, co mam im powiedziec?

b3170622 - 07-06-2015, 19:19

us loguje się w zależności od lokalizacji//stacji czołowej

różnie, począwszy od sygnału jaki dochodzi/wychodzi z budynku poprzez kabel aż po sprzęt

zadzwonić do konsultantów i umówić serwis.

Susane - 07-06-2015, 19:50

youpisi napisał/a:
Ale jak wyregulowac sygnal, co mam im powiedziec?
Kiedy zjawi się technik z okazji zmiany umowy i będzie podłączał modem po prostu mu powiedz, żeby doprowadził sygnał do porządku i niczego mu nie podpisuj, aż się z tym upora.
RadkoR - 08-06-2015, 15:30

youpisi napisał/a:
A dlaczego ten upstream jest u mnie taki wysoki?

Modem działa jako urządzenie nadawczo-odbiorcze a więc odbiera dane jak również je wysyła. W kablu masz za bardzo stłumiony sygnał, wobec czego sygnał dosyłowy (downstream) ma wartośc poniżej ujemną - modem ODBIERA słaby sygnał.
Sygnał zwrotny (upstream) masz z kolei wysoki, ponieważ modem NADAJE dane do kabla, który cały sygnał ma stłumiony, a więc modem musi nadawać "mocniej" aby ten sygnał z urządzenia dotarł sprawnie do węzła kablowo-optycznego.

Analogicznie: jesteś w mieście na ruchliwej i głośnej ulicy. Ktoś do Ciebie coś mówi i słabo to słyszysz, ale jednak coś tam słyszysz. Z kolei gdy Ty mówisz do tego kogoś musisz mówić głośniej niż normalnie, tak aby ten ktoś usłyszał Ciebie w tym szumie ulicy. ;)
Im ciszej na ulicy tym lepiej Ty słyszysz i tym ciszej musisz mówić aby ktoś Ciebie normalnie usłyszał.

Rostoff - 12-08-2015, 10:05

To i ja się podepnę pod temat od jakiegoś tygodnia mam problem z internetem często masakryczne zamula i rozłącza
Parametry wyglądają tak


Czy po parametrach wszystko w porządku i może to być wina routera TP- Link czy raczej sygnału

grzegorz - 12-08-2015, 12:51

Rostoff, zgłoś się do UPC bo masz za duży upstream.
Swoja drogą polecam ten artykuł http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=1468

ogromny - 28-10-2016, 16:02

Mógł by ktoś zerknąć na te moje parametry z modemo routera modem connect box modem

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 786000000 -2 36 256qam 1
2 794000000 -2 36 256qam 2
3 802000000 -3 36 256qam 3
4 810000000 -2 35 256qam 4
5 818000000 -4 36 256qam 5
6 826000000 -3 36 256qam 6
7 834000000 -4 35 256qam 7
8 842000000 -4 35 256qam 8

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 36.610 664769909 33133
2 Zablokowany 36.387 662778715 32407
3 Zablokowany 36.387 662755531 51044
4 Zablokowany 35.780 662744590 65540
5 Zablokowany 36.387 662748038 60953
6 Zablokowany 36.610 662745225 66364
7 Zablokowany 35.595 662719594 95139
8 Zablokowany 35.780 662704326 110

Odśwież dane
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 55 5.120 64qam 4

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
Jak miałem do 20.X modem cisco to też był jeden kanał zwrotny, teraz mam net do 120 i też jeden kanał zwrotny, w porównaniu do cisco to jeszcze ping mi podskoczył

MrPepka - 28-10-2016, 16:04

Masz za duży sygnał na zwrotnym. Możesz to zgłosić UPC.
ogromny - 28-10-2016, 17:17

A w kanale zwrotnym ile powinno być kanałów?
MrPepka - 28-10-2016, 17:20

Ze 4 kanały powinny być.
ogromny - 28-10-2016, 19:05

Dział techniczny stwierdził, że jest ok
gumowe_ucho - 28-10-2016, 20:40

ogromny napisał/a:
Dział techniczny stwierdził, że jest ok


U mnie też dział techniczny zachwalał ostatnio parametry sygnału, ale od jakiegoś 1,5 miesiąca sieć przycina się i pojawiają się przerwy w dostępie do internetu (po kablu) i wifi-wiadomo.
Jak widzę po Forum to wielu klientów ta przypadłość dopadła.
Nawet dostałem nowy router ale co jakiś czas powracają przytkania.
Szczególnie o np. 20:10 21:10 a może 22:10 o takich podobnych porach.
Nie wiadomo o co biega straty idą już na routerze przed pierwszym hopkiem do sieci. Itd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group