Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Umowy na 36 miesięcy.

maraf - 03-09-2014, 12:26
Temat postu: Umowy na 36 miesięcy.
Aktualnie UPC oferuje także promocje dla dotychczasowych klientów z zobowiązaniem na 36 miesięcy.

A od ponad roku w prawie komunikacyjnym pojawił się zapis
"Art.56 pkt. 4a. W przypadku konsumenta początkowy okres obowiązywania umowy określony w umowie, o której mowa w ust. 1, zawieranej z danym dostawcą usług na czas określony nie może być dłuższy niż 24 miesiące."

Zastanawia mnie, czy takie umowy są zgodne z tym prawem ? Może to prawo dotyczy tylko nowych klientów a nie przedłużających ?


Mariusz

skreem - 03-09-2014, 12:40

To dotyczy umów na czas określony. UPC obchodzi te regulacje, oferując umowę na czas nieokreślony. W UPC określony czas trwania ma promocja i zobowiązanie wynikające z przystąpienia do niej a nie sama umowa... Ot, taka sztuczka prawna.
KOCUREK1970 - 03-09-2014, 12:52

maraf napisał/a:
W przypadku konsumenta początkowy okres obowiązywania

Chodzi o zupełnie pierwszą umowę z tym operatorem, następne umowy mogą być nawet na 60 mc.

maraf - 03-09-2014, 15:43

skreem napisał/a:
To dotyczy umów na czas określony. UPC obchodzi te regulacje, oferując umowę na czas nieokreślony. W UPC określony czas trwania ma promocja i zobowiązanie wynikające z przystąpienia do niej a nie sama umowa... Ot, taka sztuczka prawna.


A możesz podać jakiś link, że taką interpretację stosuje UPC ?
Mam wątpliwości co do tej sztuczki prawnej - promocja i zobowiązanie są wszak częścią umowy. A umowa nie może być jednocześnie na czas nieokreślony i na minimum 3 lata.

I dlaczego jakoś umów na 3 lata nie oferują nowym klientom ?

KOCUREK1970 napisał/a:
maraf napisał/a:
W przypadku konsumenta początkowy okres obowiązywania

Chodzi o zupełnie pierwszą umowę z tym operatorem, następne umowy mogą być nawet na 60 mc.


Okazuje się, że nie zawsze tak jest. Na stronie UKE jest wyjaśnienie - http://www.uke.gov.pl/umo...ust-4a-pt-12686

"Przepis powyższy nie stwarza przeszkód, aby strony umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych uzgodniły, iż po zakończeniu pierwotnego okresu obowiązywania umowy (okresu na jaki została zawarta pierwsza umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych z danym dostawcą usług na dany rodzaj usług telekomunikacyjnych), ulegnie ona przedłużeniu na kolejny okres dłuższy niż 24 miesiące. Termin ten nie będzie już bowiem początkowym okresem obowiązywania umowy i świadczenia danego rodzaju usług na jej podstawie, lecz kolejnym okresem, na który umowa została zawarta, którego nie dotyczą wymogi określone w art. 56 ust. 4a Pt. Dotyczy to również sytuacji, w której oprócz okresu zawarcia umowy zmianie ulegną warunki świadczenia usługi telekomunikacyjnej, której dotyczyła pierwsza umowa, np. zmianie ulegnie plan taryfowy, warunki rozliczeń. Jeżeli natomiast zmiana pierwszej umowy polega na umożliwieniu konsumentowi korzystania z nowego rodzaju usługi telekomunikacyjnej, z której nie korzystał w ramach pierwszej umowy, wówczas umowa powinna być zawarta na okres nie dłuższy niż 24 miesiące, gdyż w zakresie nowego rodzaju usługi telekomunikacyjnej okres obowiązywania będzie okresem początkowym, a nie kolejnym okresem jej świadczenia na podstawie umowy."

GDA - 03-09-2014, 19:53

ten zapis jest pusty tak samo jak ten ze umowy zawarte online mogą mieć maksymalny okres 12 m-c potem przechodzą na czas nieokreślony
KOCUREK1970 - 03-09-2014, 20:14

GDA,
Dokładnie.
Zwłaszcza, że przecież to firma decyduje o długości umowy, bo to klient podpisuje warunki operatora, i są przypadki (Enea, czy Inea - nie pamiętam dokładnie), że mają umowy nawet na TYLKO 6 miesięcy.
Wszystko zależy od dobrej woli operatora.
maraf,
Tylko, co z tego, jeśli podpiszesz tak niekorzystną umowę (zdaniem takiego klienta), to z kim, gdzie się będziesz o to kłócił, robił sobie wrogów, podpisałeś, to siedz cicho, a wystarczy poczekać i powód zmiany umowy sam się znajdzie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group