Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Telefon w UPC - Instalacja telefonu

grzegorz - 30-05-2014, 17:23
Temat postu: Instalacja telefonu
Zwracam sie z pytaniem technicznym dotyczącym telefonu UPC, a mianowicie mam obecnie telefon w Dialogu na linii TP, swego czasu podczas odnawiania rodzice wpadli na tak genialny pomysł i przewody telefoniczne połączyli równolegle ze sobą (wszystkie pomieszczenia są z równoleglone) a przewód telefoniczny wchodzący z klatki na przedpokój jest zabudowany pod panelami (nie ma mowy zrywania paneli) i jak będę chciał przejść do UPC czy podłączając taki kabel do modemu będzie wszytko współpracowało, bo nie mam pojęcia gdzie mogę ten przewód od ściany odłączyć aby sygnał nie szedł do kogos ?
KOCUREK1970 - 30-05-2014, 18:07

A chcesz ten tel w Dialogu zostawić?.
Dialogu NIE podłączysz w żaden sposób do sprzętu UPC - to NIE będzie działać.
UPC ma swoją własna telefonie (voip).

grzegorz - 30-05-2014, 19:56

numer telefonu chce przenieś do UPC a jedynie chce wykorzystać obecne okablowanie (podajże przewód 2 żyłowy zakończony w RJ11)
KOCUREK1970 - 30-05-2014, 20:24

Telefon w UPC działa na modemie, routerze od UPC,
kabel ten będziesz mógł jedynie wykorzystać, do podłączenia słuchawki telefonicznej z modemem, routerem z UPC.
Kabel zostaw, jak zamówisz usługi UPC, to monter Ci wszystko podłączy.

grzegorz - 31-05-2014, 08:40

Kabel chce zostawić aby go wykorzystać do podłączenia słuchawki tak jak napisałeś ale
grzegorz napisał/a:
przewód telefoniczny wchodzący z klatki na przedpokój jest zabudowany pod panelami.
wiec nie ma możliwości go odłączyć od centrali w mieszkaniu. Tak jak pisałem przewód jest zrównoleglony do wszystkich pomieszczeń, modem będzie w jednym pokoju a telefon w drugim.
RadkoR - 17-06-2014, 18:00

Jeśli kable połączone są równolegle to możesz "wpiąć" modem w dowolnym pokoju. Będzie to działać tak jak w dialogu. Nie ma znaczenia z której strony się wepniesz. Modem udostępnia zwykłą analogową linię na kabel.
Ważne tylko aby odłączyć kabel z mieszkania od skrzynki Dialogu na klatce aby nie zrobić "zwarcia".

grzegorz - 03-11-2014, 12:46

Mam problem z działaniem telefonu, a dokładniej mówiąc to z telefonu mogę dzwonić, ale dodzwonić się nie można, niby sygnał jest ale telefon się nie odzywa, zakładając ze na 10 prób, 5 jest wykonywanych prawidłowo. UPC twierdzi ze to wina aparatu. Aparat pożyczyłem koledze który posiada UPC i telefon działał prawidłowo. Dodam ze z wykonywaniem połączeń nie mam problemu.
Czy możliwe ze modem jest trefny czy cos innego ?

RadkoR - 03-11-2014, 16:00

Możliwe, że walnięta jest bramka VoIP w modemie. Bez wizyty serwisu raczej się nie obejdzie.
Czy podłączałeś inny aparat telefoniczny do swojego modemu. Czy jest tak samo?

grzegorz - 04-11-2014, 12:11

Podłączałem stary aparat i on działa dobrze, sprawdzałem tez obecny aparat w pracy i u kolegi który tez posiada UPC i tez działa. wiec nie wiem gdzie leży problem :?:
GoRo - 04-11-2014, 13:11

@grzegorz, a oba aparaty sprawdzałeś u siebie na tym samym kablu?

Pytanie drugie, czy kolega, który też ma UPC ma taki sam modem/router od UPC jak ty?

grzegorz - 04-11-2014, 13:45

oba aparaty były sprawdzane na tym samym kablu, a kolega ma inny modem chyba thomson-a czy technicolor-a, na pewno inny niż mój.
verso - 30-12-2014, 20:36

Nie chcę już "zaśmiecać" forum...
Mam szybkie pytanie: czy przy zamówieniu usługi telefon UPC konieczna jest wizyta technika? czy tylko wystarczy podłączyć telefon do gniazda telefon w modemie i będzie działać?
Obecnie posiadam TV cyfrową i internet.

RadkoR - 30-12-2014, 20:54

Jeśli modem ma gniazdo RJ-11 (bramka VoIP) to bramkę aktywują zdalnie.
verso - 30-12-2014, 20:59

RadkoR napisał/a:
Jeśli modem ma gniazdo RJ-11 (bramka VoIP) to bramkę aktywują zdalnie.

Dzięki! mój modem to: Technicolor TC7200, czyli wystarczy instalacja zdalna.

RadkoR - 31-12-2014, 23:13

verso napisał/a:
czyli wystarczy instalacja zdalna.

Tak, dokładnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group