Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Problemy w działaniu Internetu - Co jakiś czas nie ma internetu

Maciej - 27-02-2014, 10:54
Temat postu: Co jakiś czas nie ma internetu
Cześć,

Od pewnego czasu borykam się z dziwnym problemem z dostępnością internetu UPC (a co za tym idzie także i sygnału telefonicznego).

Co jakiś czas (raz na tydzień, dwa czy też trzy) przy pierwszym uruchomieniu jakiegokolwiek urządzenia korzystającego z internetu pojawia się monit o braku połączenia.

Sytuacja jest o tyle ciekawa, że diody na modemie (Technicolor 7200) wskazują na to, że wszystko z połączeniem/internetem jest OK (migają/palą się tak, jak powinny).

W takim wypadku pomaga próba zalogowania się do ustawień modemu (wywołanie przez WWW adresu IP modemu). Po chwili łączenia modem zaczyna się resetować - tak, jak przy wyłączeniu i włączeniu go do sieci elektrycznej.

Czasami jednak (tak jak dziś) nawet po wypięciu i wpięciu go - nadal sygnał internetu (oraz telefonu) był niedostępny. Wypięcie i wpięcie do gniazdka spowodowało, że modem zwracał pozytywną reakcję na internet (diody sctricte internetowe działały tak jak powinny, ale internet wciąż nie działał), ale totalnie nie widział telefonu (dwie diody nie paliły się).

W takiej sytuacji pomógł twardy reset (przytrzymanie przycisku reset, który, niestety, zgodnie ze swoim przeznaczeniem przywraca WSZYSTKIE opcje konfiguracji do wartości domyślnych, co boli mnie o tyle, że muszę potem poświęcić autentycznie kilkadziesiąt minut, by wrócić z konfiguracją do stanu używalności).
Wysłałem do nich mejla, ale ich odpowiedź była jak zawsze ogólnikowa i enigmatyczna - proszę zresetować modem, a jakby nie pomogło to wezwać technika.

Jako że nie mam zamiaru co kilka dni bawić się w pełen reset i rekonfigurację - zastanawiam się nad wezwaniem technika, i nad ewentualną diagnozą. Czy jest szansa na to, że wymienią modem, czy wg nich będzie to nieuzasadnione wezwanie technika (bo przy wizycie wszystko będzie OK...).

mat89 - 27-02-2014, 18:40

Tymi technicolorami to rożnie bywa. Ja bym wzywał technika. Nie słyszałem jeszcze o przypadku żeby ktoś zapłacił za wizytę technika upc
Karol - 27-02-2014, 19:52

Mam bardzo podobny problem do Twojego, z tym że u mnie internet znika na bardzo krótko, max do 10 sekund. Nie trzeba resetować modemu (mam Cisco EPC3212), wystarczy odświeżenie strony. Trwa to mniej więcej od tygodnia. Najgorsze jest jednak to, że takie zawieszenia rozłączają rozmowy telefoniczne. Występują one przeważnie na początku rozmowy, niezależnie od tego czy rozmowa jest wykonywana czy odbierana.

Zastanawiam się czy jest to wina modemu - może się już trochę zużył, czy może sieć UPC po prostu szwankuje.

Maciej - 28-02-2014, 11:34

Dziś zadzwonił do mnie konsultant z działu technicznego i zapowiedział, że problem jest stwierdzony, znają przyczynę i będą wymieniać oprogramowanie na Technicolorach. Kiedy? Nie wiadomo, ale coraz więcej osób im zgłasza podobny problem, więc sądzę, że są zmotywowani.

Jest nadzieja... ;)

KOCUREK1970 - 28-02-2014, 16:50

Karol napisał/a:
u mnie internet znika na bardzo krótko, max do 10 sekund. Nie trzeba resetować modemu (mam Cisco EPC3212), wystarczy odświeżenie strony.

Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że winne są temu fabryczne DNSy z UPC, i wystarczy zmienić na googlowe i będzie ok.
Ja mam takie:
62.179.1.60 # pl-war-dns01.chello.pl
62.179.1.61 # pl-war-dns02.chello.pl
http://hlds.pl/DNS

czekker - 28-02-2014, 17:10

MBHunter napisał/a:
Jest nadzieja... ;)

jeżeli chodzi o Technicolor to niestety można tylko zacytować fragment napisu nad bramą piekieną :twisted:
Lasciate ogni speranza....
(Porzućcie wszelką nadzieję....)


spróbuj prosić o wymianę - czasem się udaje..
tylko dobrze uzasadnij i nie poddawaj się po pierwszej odmowie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group