Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Awaria w UPC - czy należy mi się zwrot pieniędzy

Kets - 23-09-2013, 13:15
Temat postu: Awaria w UPC - czy należy mi się zwrot pieniędzy
Mija drugi dzień kiedy w moim mieście uległa awarii sieć UPC tj. tv analogowa i cyfrowa oraz internet. Działo się to przez weekend (od soboty wieczorem) tak więc żadnych napraw nie prowadzono. Zadzwoniłem w tej sprawie i usłyszłałem, że nie znam umowy i UPC ma zgodnie z umową 2 dni na naprawę. Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać. Dzisiaj rano pojawił się sygnał tv analogowej. Sprawdzę po południu czy awaria została usunięta całkowicie.
Czy naprawdę nie mam żadnych praw? Jak ja spóźnię się z opłatami, to od razu odcinany jest sygnał - tak ostrzegawczo ... :evil:

zygikuleczka - 23-09-2013, 13:22

Kets napisał/a:
Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać

Masz prawo do zgłoszenia reklamacji i wnioskowania o rekompensatę za utrudnienia. Nie musisz o to pytać czy prosić nikogo. Tak samo jak miałeś prawo aby napisać posta. Przy okazji złóż też skargę na tego jełopa, który Ci odmówił prawa do złożenia reklamacji.

Marek - 23-09-2013, 18:04

Kets, prawo telekomunikacyjne nakazuje im zwrócić pieniądze już po 12 godzinnej awarii, a reklamację możesz napisać w każdej chwili i nie musisz pytać nikogo o pozwolenie.

Kets napisał/a:
UPC ma zgodnie z umową 2 dni na naprawę.

W umowie niczego takiego nie ma.
Jedynie, że muszą wyznaczyć termin usunięcia awarii. Ale to nie ma żadnego związku z roszczeniami odszkodowawczymi, które przysługują Ci na mocy ustawy (o prawie telekomunikacyjnym) i odpowiednich rozporządzeń ministra.

[ Dodano: 23-09-2013, 18:08 ]
zygikuleczka napisał/a:
i wnioskowania o rekompensatę za utrudnienia.
nie za utrudnienia tylko za brak dostępu do usługi telekomunikacyjnej i nie tyle rekompensatę tylko odszkodowanie (jeśli suma przez w miesiącu była dłuższa niż 36godzin) + dodatkowo zwrot abonamentu za dni w których nie działało przez 12 godzin lub dłużej.
zygikuleczka - 23-09-2013, 18:14

Brak dostępu przez weekend to właśnie utrudnienia w dostępie do usługi( w skali miesiąca). Jak to nazwiesz nie ma znaczenia, więc bardzo Cie proszę abyś nie szukał dziury w całym.
RadkoR - 23-09-2013, 21:00

Kets napisał/a:
Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać.

Oczywiście, że masz prawo złożyć reklamację i NIKT nie może Ci tego zabronić i sugerować, że jest inaczej.
Osoba, która Ci to powiedziała wykazała się skrajną niekompetencją, a być może po prostu celowo chciała Cię wprowadzić w błąd. Można "donieść" na tego konsultanta...

Jeśli chodzi o reklamację usług to wysyłasz maila (upc.pl/kontakt/) z informacją, że żądasz obniżenia abonamentu i odliczenie z niego dni, kiedy nie miałeś dostępu do usług.
Policzą to proporcjonalnie. W przypadku 2 dni będzie to 2/30 abonamentu. Z reguły każdą taką reklamację rozpatrują pozytywnie.

Mariusz_80 - 14-11-2013, 10:17

Na infolinii są tak szkoleni, żeby nie informować o możliwości reklamacji, unikać przyjmowania ich lub odsyłać na stronę moje upc. Dlatego trzeba wprost domagać się jej otwarcia, podając okres niedziałania usługi i swoje roszczenia.
dawidek - 06-10-2014, 14:51
Temat postu: Re: Awaria w UPC - czy należy mi się zwrot pieniędzy
Kets napisał/a:
Mija drugi dzień kiedy w moim mieście uległa awarii sieć UPC tj. tv analogowa i cyfrowa oraz internet. Działo się to przez weekend (od soboty wieczorem) tak więc żadnych napraw nie prowadzono. Zadzwoniłem w tej sprawie i usłyszłałem, że nie znam umowy i UPC ma zgodnie z umową 2 dni na naprawę. Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać. Dzisiaj rano pojawił się sygnał tv analogowej. Sprawdzę po południu czy awaria została usunięta całkowicie.
Czy naprawdę nie mam żadnych praw? Jak ja spóźnię się z opłatami, to od razu odcinany jest sygnał - tak ostrzegawczo ... :evil:


mi ciężko było cokolwiek wywalczyć

pawelcd - 11-10-2014, 18:00

zdecydowanie warto składać reklamację, mimo że w BOK będą zniechęcać do tego. Reklamację składaj przez formularz na www. W reklamacji podaj terminy w jakich miałeś problemy.
KOCUREK1970 - 11-10-2014, 21:33

Reklamację można składać nawet do 12 mc od dnia wystąpienia problemów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group