Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Telewizja UPC - Moduł CI+ W upc

ostrykolesz - 16-07-2014, 21:40

Chcę dodać że moduł śmiga z LG PA6500. Super sprawa. Dekodery UPC są żałosne. Z modułem kanały się szybko zmieniają i nie ma "spamu" UPC o konkursach...
grom - 17-07-2014, 21:33

wunat napisał/a:
Witam. Mam multiroom z jednym dekoderem z.nagrywarka, drugim bez. Chcialbym wymienic ten dekoder bez nagrywarki na modul i kupic odpowiedni telewizor. Za dekoder nie place nic, jak zmienie na modul to chca mnie kasowac 15pln miesiecznie plus wizyta technika za 89pln. Czy da sie to obejsc czy znowu musze czekac na koniec umowy i szarpac sie.o to?


Zapewne opłata 15 zł jest za multiroom a wizyta technika być musi ponieważ musi zabrać dekoder i przy okazji dać CI+ i zainstalować, opłata : 100zł.

wunat - 18-07-2014, 16:07

No ok, ale skoro teraz mam multiroom z dekoderem za 0pln to dlaczego m placic 15 pln za modul?
grom - 18-07-2014, 19:36

To faktycznie zadzwoniłbym do DUK i może dałoby radę utrzymać obecne warunki.
marcinosr - 18-07-2014, 19:49

wunat, dało by radę utrzymać :P napisz do mnie na priv powiem Ci co powinieneś zrobić :)
bounty - 19-07-2014, 12:52

No i mam problem... podpisałem umowę, został zainstalowany CI+, instalator UPC stwierdził, że jest OK (płatne 40zł), ale okazało się, że nie do końca, bo dzień później jak sprawdziłem 1/4 kanałów śnieży. Wezwałem, według zapewnień UPC darmowy serwis. Serwisant, stwierdził, że wina leży po stronie TV, sygnał jest OK i 50zł naliczył. Szlag mnie trafia, najpierw niefachowo mi zainstalowali usługi (nie mam wszystkich kanałów), bo bym nowej umowy nie podpisał, albo zostawił dekoder mediabox zamiast nowego CI+. Potem miał być serwis bezpłatny, okazał się płatny. Dodatkowo dopiero serwisant poinformował mnie, że jak TV nie ma na liście urządzeń kompatybilnych UPC to każdy serwis w przyszłości będzie płatny 50zł. Nikt przed podpisaniem umowy o tym nie wspomniał, a wyraźnie podczas rozmowy z DUK informowałem, że mojego TV nie ma na liście. Zależało mi na CI+, bo brak dekodera i kanały można ustawić, a teraz nie wiem czy TV oddać do reklamacji... jak ktoś widzi rozwiązanie problemu to będę wdzięczny za info... bo jak tak dalej będzie się układała współpraca z UPC to tylko pozostaje rozwiązanie umowy.
ps. TV Uppleva 46' z IKEA (produkt TLC) szczyt techniki to nie jest, no ale słot na CI+ oraz dekoder DVB-C posiada.

grom - 19-07-2014, 13:27

bounty ciężko powiedzieć gdzie leży przyczyna. Sprawdzałeś na holenderskiej stronie czy TV jest na liście? Jeśli tam jest to musi być ok. Zaktualizowałbym oprogramowanie w TV na najnowsze jeśli jest taka możliwość. Wyjmij CI+, przywróć ustawienie fabryczne TV, zrób pełne wyszukanie kanałów cyfrowych, ja wybrałem kraj "czechy". Wsadź CI+ do gniazda i zobacz czy pomogło. Sprawdź czy moduł jest do końca wciśnięty w gnieździe i czy nie "lata".
Mogło się zdarzyć ,że miałeś pecha i CI+ jest uszkodzony, UPC musi wymienić na nowy za darmo. TV też może mieć wadę, ciężko stwierdzić gdzie leży problem.
Wiem, że to może zabrzmieć głupio ale następnym razem kup TV bardziej znany :) najlepiej będący na liście UPC bo warto.
Dzięki CI+ mój stan psychiczny się poprawił :D - brak resetów, kanały takie jakie chce i w kolejności mojej, szybko się przełączają itd.

KOCUREK1970 - 19-07-2014, 17:30

bounty napisał/a:
bo jak tak dalej będzie się układała współpraca z UPC to tylko pozostaje rozwiązanie umowy.

ps. TV Uppleva 46' z IKEA (produkt TLC) szczyt techniki to nie jest, no ale słot na CI+ oraz dekoder DVB-C posiada.

A co w tej sytuacji UPC jest winne i w którym momencie, masz gówniany tv i to w nim i tylko z nim jest problem.
I naliczone opłaty i za serwis i w ogóle sa jak najbardziej słusznie naliczone.

bounty - 19-07-2014, 21:51

grom wielkie dzięki za pomoc! Będę jutro walczył, aby CI+ u mnie działał prawidłowo, dam znać jak poszło...

KOCUREK1970 nie dość, że nie pomogłeś to jeszcze nie mogłeś się powstrzymać, aby wytknąć, że mam gówniany TV. I po co?
Twierdzisz, że opłaty zostały naliczone prawidłowo i że UPC nie jest winne... Osoba z DUK poinformowała mnie, iż jeżeli montaż CI+ nie dojdzie do skutku, nie muszę podpisywać umowy... ale cud się stał i jak piszesz mój gówniany TV wykrył kanały. Instalator stwierdził, że wszystko jest OK! więc podpisałem umowę. Po sprawdzeniu następnego dnia, okazało się to nieprawdą! 25% kanałów śnieży (pixelizacja). Wezwałem serwis, Pan który umawiał wizytę poinformował mnie, że wizyta będzie bezpłatna... dla pewności spytałem dwa razy. Podczas wizyty serwisant nawet nie wykluczył ewentualnej awarii CI+, jedynie sprawdził sygnał. Oczywiście otrzymałem protokół na 50zł. Nadal podtrzymujesz, że UPC nie jest winne?

KOCUREK1970 - 20-07-2014, 02:39

bounty napisał/a:
KOCUREK1970 nie dość, że nie pomogłeś to jeszcze nie mogłeś się powstrzymać, aby wytknąć, że mam gówniany TV. I po co?


Na mnie się wściekać nie musisz, sobie możesz pogratulować.
I z jakiej racji UPC ma być winne, że masz taki tv?.

Co do reszty, nie chce mi się dłubać po klawiszach, ale widać nawet nie wiesz, że jest takie coś, jak reklamacja na niesłusznie (Twoim zdaniem) naliczoną opłatę,
a jeśli coś się stało następnego dnia, to trzeba było (widać, tego też nie wiedziałeś, a to pewnie też moja wina), wypowiedzieć umowę w 10 dni.
Co do zapewnień umawiającego wizytę, to pewnie wróżka jest, że wiedział z góry jak będzie, a widać gu...zik wiedział, bo to nie ON jest serwisantem.

I nie wściekaj się na mnie, bo nie ja jestem temu winny.

Co, tylko u Ciebie pikselują kanały, czy u innych też, gdyby takie coś było u innych, to by aż w bloku gwizdało, że w kulki sobie z UPC lecą.
Zabierz tv do sąsiada i zobacz u niego.
Byłbyś pierwszym na tym forum, któremu po zainstalowaniu modułu aż tyle programów pikseluje, inni w Twojej okolicy pewnie też mają moduł, a sygnał do Was idzie z tego samego miejsca, więc oni też powinni mieć takie same problemy.

bounty - 20-07-2014, 17:56

Spokojnie, daleki jestem od tego, aby się na Ciebie wściekać... reklamację na instalacje złożyłem od razu, na wypowiedzenie mam jeszcze 5dni... ale dziękuję Tobie za cenne wskazówki. Walczyłem dzisiaj trochę, jeszcze nie skończyłem, i na chwilę obecną aktualizacja oprogramowania nie pomogła... natomiast tak jak radził kolega grom przestawiłem na Czechy i pomogło, połowa kanałów, które śnieżyły odbierają OK. Ale próbowałem jeszcze dwukrotnie pełne wyszukanie kanałów i tu jest dla mnie zagadka, mianowicie występuje loteria raz pewne kanały śnieżą a inne są ok, a po ponownym wyszukaniu na odwrót. No nic będę jeszcze dzisiaj próbował, oczywiście napisałem do IKEA w sprawie serwisu, ale jak wspominaliście najprawdopodobniej problemem jest TV, no chyba, że CI+ mam felerny.
Markus - 20-07-2014, 20:32

Witam
Jestem posiadaczem 2 samsungów: 46F7000 oraz 40D6500.
Obydwa hulają mi jak trzeba z cyfrą na poustawianych przeze mnie listach z modułami Aston 2.26. Nagrywają filmy na pendrive itp.
Ponieważ niedługo kończy mi się umowa z nc+ być może przeszedłbym na pakiet tv+internet z dwoma modułami CI+. Obydwa moje tv jak wiadomo są z polskiej dystrybucji. Ponieważ nie boję się samodzielnego ustawiania list (nawet wolę poustawiać sobie wszystko po swojemu) myślę, że dam radę.
Zastanawia mnie jedno. W moim tv F7000 jak zapodałem wyszukiwanie kanałów automatyczne wg listy nc+ to owszem wyszukał i nawet poukładał wg numeracji nc+ ale gdy nacisnąłem przycisk "guide" czyli EPG to w małym okienku podglądu widziałem tylko logo nc+. Dopiero samodzielne przeszukanie odpowiednich transponderów satelitarnych, powybieranie odpowiednich kanałów i posortowanie pozwoliło na pojawienie się na ekranie EPG widoku miniatury okna z tym co idzie na bieżąco. Teraz chciałbym zapytać czy jeśli użytkownicy samsungów wyszukają kanały wg listy UPC to także nie widzą tego okna podglądu obrazu w EPG?

Pitrek - 21-07-2014, 11:00

Markus napisał/a:
Teraz chciałbym zapytać czy jeśli użytkownicy samsungów wyszukają kanały wg listy UPC to także nie widzą tego okna podglądu obrazu w EPG?

W obu samsungach w EPG okno podglądu jest OK. Masz jeden TV (F) z listy UPC, a drugi (D) nie.
W "F" przeszukaj kanały wybierając kraj Polska i operatora UPC z podaniem 4 parametrów min. "ID Network" dla Twojej lokalizacji, będzie automatyczna aktualizacja, numerację wg UPC zmienisz ChanSortem, w TV "D" wyszukiwanie PEŁNE, w zakresie 112 - 900 MHz, prawdopodobnie może brakować kilku MUXów, ułożenie alfabetyczne też do zmiany ChanSortem, brak automatycznej aktualizacji programów, polskie litery w EPG po przestawieniu kraju na Czechy. EPG przy pełnej obsadzie programów będzie niestety tylko na 2 dni, im mniej programów to dłuższe EPG, podwójne opisy do ok. 3,5 dnia.
O szukaniu pisałem tutaj.

Mając 2 TV można zrobić świetną sprawę, listę z "F", nawet już po zmianach w ChanSorcie, ze zmienionym "CloneInfo" (symbol TV, kraj=EZC lub LOP) w pliku .scm zaimportować do TV "D" i po sprawie. Pisałem o tym tutaj.


Może jestem nieskromny ;) , ale tak w ogóle to polecam przeczytać moje wpisy, z tego zrobiła się mała kopalnia wiedzy na temat działania Samsungów z MediaModułem CI+ (szukanie programów, EPG, nagrywanie na HDD itp.)


__________________________________________________________________
           Max Extra HD           UPC MediaModuł CI+           Samsung UE40F6400           

bounty - 21-07-2014, 18:55

Zrobiłem :mrgreen: i moduł CI+ śmiga, aż miło na TV...
Pierwszy instalator UPC walczył godzinę (samo wyszukiwanie kanałów trwało 40min) i 25% kanałów śnieżyło...
Drugi fachowiec UPC stwierdził, że to wina TV...
Problem rozwiązało wpisanie ID UPC (43153) oraz częstotliwości 554000.
Samo wyszukanie kanałów trwało 15sek, cała instalacja to max pół minuty.
Czyli TV Uppleva 46' z matrycą samsung, clear motion 400Hz, odświeżanie 200Hz, 5lat gwarancji za 1.250zł okazał się dobrym zakupem :P
dzięki za pomoc!

grom - 21-07-2014, 20:10

Wpisanie ID i częstotliwości jest kluczowe , myślałem, ze były wpisane :) i mimo to miałeś problemy z CI+

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group