Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Problemy w działaniu Internetu - Co znowu z tym chello?! (część 2)

pawelb - 02-10-2017, 22:52

someone88 napisał/a:
u mnie na cisco epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc
a pudełko u mnie dopiero od 2015


Stare i dziurawe oprogramowanie :evil:

KOCUREK1970 - 02-10-2017, 22:58

pawelb napisał/a:
Stare i dziurawe oprogramowanie

No to jak to widzisz jest - sprzęt jest wspierany a UPC ma na to wywalone?

pawelb - 02-10-2017, 23:07

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb napisał/a:
Stare i dziurawe oprogramowanie

No to jak to widzisz jest - sprzęt jest wspierany a UPC ma na to wywalone?


Az dziwne bo podatnosci w tych starych softach sa juz znane od dluzszego czasu i upc powinno bezwglednie zalatac te modemy skoro nadal sa ekploatowane a zaktualizowane oprogramowanie jest dostepne..trzeba cisnac UPC!

KOCUREK1970 - 02-10-2017, 23:29

pawelb napisał/a:
trzeba cisnac UPC!

Cisnąć - a z jakiego paragrafu? :twisted:
No i skąd zwykli ludzie mają wiedzieć, że updaty są nadal dostępne i UPC musi je wprowadzić?

pawelb - 02-10-2017, 23:46

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb napisał/a:
trzeba cisnac UPC!

Cisnąć - a z jakiego paragrafu? :twisted:
No i skąd zwykli ludzie mają wiedzieć, że updaty są nadal dostępne i UPC musi je wprowadzić?


możesz sobie przejrzeć Release Notes do firmware, załączam plik do postu, daje do myślenia
pewnie jest jakaś metoda żeby eskalować w UPC problemy z bezpieczeństwem na modemach, urządzenie abonenckie powinno być maksymalnie bezpieczne!

KOCUREK1970 - 02-10-2017, 23:52

pawelb napisał/a:
pewnie jest jakaś metoda żeby eskalować w UPC problemy z bezpieczeństwem na modemach,

Tylko skąd zwykły zjadacz chleba ma wiedzieć, że dokonano jakiegoś ataku, prób przejęcia takiego sprzętu - jakie POLSKIE forum o tym informuje, mówi - ŻADNE, bo takiego nikt tu nie stworzył.
Już nie wspominając, że skąd taki zjadacz chleba ma wiedzieć, że wydano łatkę, poprawkę czy wydano wręcz nowe oprogramowanie...
A jeśli jest jakieś forum zagraniczne, to nie znaczy, że nasz sprzęt w Polsce też padł ofiarą prób włamań.
Jak UPC zareaguje, kiedy im powiem, że wiem, że jest soft do ich sprzętu z 2017 r? - zleją takiego jak ja ciepłym moczem, tam bezpieczeństwem sieci się nikt nie interesuje - "u nas wszystko jest ok" i temat zamknięty.

pawelb - 02-10-2017, 23:59

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb napisał/a:
pewnie jest jakaś metoda żeby eskalować w UPC problemy z bezpieczeństwem na modemach,

Tylko skąd zwykły zjadacz chleba ma wiedzieć, że dokonano jakiegoś ataku, prób przejęcia takiego sprzętu - jakie POLSKIE forum o tym informuje, mówi - ŻADNE, bo takiego nikt tu nie stworzył.
Już nie wspominając, że skąd taki zjadacz chleba ma wiedzieć, że wydano łatkę, poprawkę czy wydano wręcz nowe oprogramowanie...
A jeśli jest jakieś forum zagraniczne, to nie znaczy, że nasz sprzęt w Polsce też padł ofiarą prób włamań.
Jak UPC zareaguje, kiedy im powiem, że wiem, że jest soft do ich sprzętu z 2017 r? - zleją takiego jak ja ciepłym moczem, tam bezpieczeństwem sieci się nikt nie interesuje - "u nas wszystko jest ok" i temat zamknięty.


można takie tematy zgłaszać np. do Niebezpiecznik.pl
oni nieraz zajmowali się bezpieczeństwem modemów kablowych
a być może ktoś z UPC też czyta to forum i się zainteresuje ;)

KOCUREK1970 - 03-10-2017, 00:09

Tu nie jest problemem gdzieś sprawę poruszyć, szukać potwierdzenia, drogi rozwiązania, czy nawet wywalenia frustracji.
Problemem jest to, by ktoś w UPC chciał w ogóle takich ludzi słuchać (masz przykład PUMA6 - w UPC Polska zlewają wszystko...).

Kto ma się tym interesować w UPC?, student na zleceniu czy drugi w dziele DUK, gdzie im wyznaczyli targety w klientach do zrobienia?
Nie wiem ile $ miesięcznie winien zarabiać ktoś w UPC odpowiedzialny za bezpieczeństwo sieci: by był wydajny, efektywny i skuteczny? - ale jeśli to jest 6 tys zł BRUTTO, to przecież tylko debil za tyle pracuje (stwierdziła pewna posłanka...).
Za 6 tys zł pracuje MAGAZYNIER a nie spec z działu IT.
Znam duże firmy z własnej okolicy, tam o bezpieczeństwie nikt nie słyszał: firewalle, antywirusy, 40 tys zł na jakiś sprzętowy firewall?- gdybyś do nich z takim tekstem przyszedł, wylatujesz z roboty na zbity pysk.
A już z tekstem, że znowu trzeba wydać X tys zł na nowy sprzęt (routery, bezpieczeństwo, serwery, dyski, kopie danych) - pakuj manatki i lepiej sam się zwolnij.
Był u mnie przypadek, że właściciel firmy oskarżył człowieka z działu IT o niegospodarność i trwonienia majątku firmy, bo ten wydawał JEGO kasę na bezpieczeństwo w firmie, serwery, backupy danych i dyski.
Tak to panie w Polsze wygląda - tu wszyscy chcą tylko zarabiać.

Swego czasu sam korzystałem z routera Cisco RV180W - świetny sprzęt, tylko 2 letni router jest już złomem - w 2015 r Cisco wydało dla niego ostatniego softa i więcej już dla tego modelu niczego nie będzie. Co mam zrobić z dziurawym routerem, który od 2015 r nie jest łatany, uaktualniany - wiem, mogę sobie kupić następny inny model.
Mam ten router na dożywotniej gwarancji Cisco (kupiłem go w 2013r)- gwarancja jest na niego do 2020 r, tylko co z tego, skoro jest pewnie już dziurawy jak sito.
Mam obecnie FritzBoxa 3490, kupiłem go w 2016 r i miał już od tego czasu 2 aktualizacje i co najmniej raz rocznie będzie otrzymywał update oprogramowania.

pawelb - 03-10-2017, 00:34

KOCUREK1970 napisał/a:
Tu nie jest problemem gdzieś sprawę poruszyć, szukać potwierdzenia, drogi rozwiązania, czy nawet wywalenia frustracji.
Problemem jest to, by ktoś w UPC chciał w ogóle takich ludzi słuchać (masz przykład PUMA6 - w UPC Polska zlewają wszystko...).


myślę że w UPC nie zlewają tematu Puma 6 bo to szkodzi całej branży...wszyscy po prostu czekają na nowe biblioteki Intela do Puma 6...bez tego żaden producent modemu nie ruszy z tematem bo to Intel musi się zaangażować...zobaczymy, mówi się że w IV kwartale tego roku ma się pokazać poprawka..UPC Polska może tylko czekać na oprogramowanie od Compala w oparciu o te nowe bibioteki, myślę że wszyscy producenci modemów i operatorzy kablowi czekają bo ta sprawa psuje wizerunek a operatorzy GPON tylko zacierają ręce :evil:
natomiast jeśli chodzi o epc3925 to można przypuszczać że UPC doskonale wie o tych podatnościach ale prędzej wymieni te modemy abonentom (np. na Compale) niż wdroży to zaktualizowane oprogramowanie :P

KOCUREK1970 - 03-10-2017, 00:51

pawelb napisał/a:
wszyscy po prostu czekają na nowe biblioteki Intela do Puma 6...bez tego żaden producent modemu nie ruszy z tematem bo to Intel musi się zaangażować...zobaczymy

Ile czasu trwa opracowanie bibliotek dla własnego produktu? - luty 2017 jakoś tak się z tym PUMA 6 zaczęło, co nie znaczy, że już wcześniej tego nie było, tylko nikt o tym publicznie nie trąbił (bo jeśli były takie informacje, to sam Intel mógł naciskać, by takie posty kasować - strach portalu przed prawnikami Intela za szerzenie niepotwierdzonych informacji...).
Teraz jest tego już za dużo i Intel już takiej kupy nie zakopie - a jeśli próbuje to i tak śmierdzi...
Cytat:
natomiast jeśli chodzi o epc3925 to można przypuszczać że UPC doskonale wie o tych podatnościach ale prędzej wymieni te modemy abonentom (np. na Compale) niż wdroży to zaktualizowane oprogramowanie

Zamieniając starą kupę na nową - genialne i jakie efektywne.
pawelb napisał/a:
Intel musi się zaangażować...

Pytanie, czy sam tego chce, może i ma możliwości to "naprawić".
Bo coś mam wrażenie, że tu już nic nie pomoże - nie da się sprzętowego gniota uratować softwerowymi sztuczkami (by tylko to mogą zrobić).
By to było możliwe, sam chip musi mieć taką możliwość, ale by ją miał, to sam Intel musiał to w nim już stworzyć (zaadaptować taką możliwość) na etapie projektu, potem produkcji itd.
To by znaczyło, że już na desce kreślarskiej wiedzieli, że ten chip to jest kupa?

Intelowi z procesorami Kaby Lake też nie wyszło - zamiast lutowania IHS "przykleili" go na zwykłego klejowego gluta z pastą termiczną. Nowe procesory następnej generacji też tak "sklejają".

pawelb - 03-10-2017, 08:50

Nie wiemy czy w Puma 6 to jest problem sprzetowy czy software-owy..proces tworzenia bibliitek jest długi, kazdorazowo trzeba zmiany podsyłać do producentow modemow celem testu i weryfikacji, kiedys pisalem o tym ze to będzie długi proces..oby owocny..myslę ze do konca roku będzie wiadomo, rynek jest zalany modemami z chipsetem Puma wiec cos z tym musza zrobic zwłaszcza skoro ukazują się na rynku nowe modele modemów z chipsetem Puma, czyli jakiś plan chyba Intel ma jak rozwiązać ten problem
http://www.itdirection.ne...8-it-news.shtml

KOCUREK1970 - 03-10-2017, 15:45

pawelb napisał/a:
czyli jakiś plan chyba Intel ma jak rozwiązać ten problem

Wychodzi z artykułu, że Intel wierzy, że to problem oprogramowania...
Tam w USA klienci pozywają do sądu producenta modemów (ARRIS-a)... a w Polsce "spieprzaj dziadu".
Czy w ogóle w UE ktokolwiek pozwał Intela jako producenta czy producentów, dostawców tego gniota do jakiegokolwiek sądu :shock: (nie, bo to pewnie sąd tylko w USA może ich osądzić).
Z Microsoftem jest podobnie - jeśli chcę ich pozwać, muszę w AMERYKAŃSKIM sądzie złożyć przeciwko nim pozew.

rasz_pl - 10-10-2017, 15:33

pozwac sobie mozesz, ale nawet cale EU nie jest w tanie wydebic on Intela kary za niszczenie AMD w latach 2000-2007.
knot2006 - 12-10-2017, 02:37

Yo, czy może ktoś mi powiedzieć czy to są dobre parametry ?

Cisco EPC3212

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -9.1 dBmV 37.7 dB
Channel 2: -8.0 dBmV 38.7 dB
Channel 3: -8.1 dBmV 38.1 dB
Channel 4: -8.4 dBmV 38.3 dB
Channel 5: -8.4 dBmV 38.4 dB
Channel 6: -8.0 dBmV 38.6 dB
Channel 7: -8.1 dBmV 38.6 dB
Channel 8: -8.4 dBmV 38.9 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 48.0 dBmV
Channel 2: 48.9 dBmV
Channel 3: 49.7 dBmV
Channel 4: 50.2 dBmV

MrPepka - 12-10-2017, 12:00

Downstream mocno na minusie. Ja bym już wzywał technika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group