Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet Aster - nocne myszkowanie

dziabaq - 04-11-2007, 10:02

Ale jak jedna osoba będzie reklamować to się nie przejmą, natomiast jak wiele osób to będzie już problem!
Marek - 04-11-2007, 10:46

Cytat:
Ale jak jedna osoba będzie reklamować to się nie przejmą,
jakto się nie przejmą w każdej reklamacji podaje się konkretną kwotę pieniędzy którą musza nam zapłacić, kwota ta zazwyczaj jest wyższa niż zapłacony przez nas wcześniej rachunek wychodzi więc na to, że to oni płacą tobie za to, że użytkujesz ich usługę którą oni niesolidnie świadczą (lub, że nie wywiązują sie z podpisanej umowy).

Na ich miejscu przejmował bym się klientem który nie dość, że nic firmie nie zapłaci to jeszcze jemu trzeba płacić. No chyba ze mają za dużo pieniędzy i lubią w ten sposób sponsorować internautów.

dziabaq - 04-11-2007, 11:10

Cytat:
w każdej reklamacji podaje się konkretną kwotę pieniędzy którą muszą nam zapłacić


Ale taka forma zadośćuczynienia musi być umieszczona w umowie, gdzie strony umawiają się na "kare umowną" Tak jak z budową, jak budowa sie przedłuża to wykonawca za każdy dzień zwłoki płaci ileś złotych. Niestety takiego zapisu w umowie nie ma i nie będzie. Nie można żądać z samego siebie pieniędzy bo to nic nie da, po prostu się nie zgodzą I CO IM ZROBISZ??
Możesz podać ich do sądu. cyt. Wysoki Sądzie, internet mi wolno działa więc proszę o 1000zł odszkodowania ( 1000zł to minimalna kwota odszkodowania która może być rozpatrywana przez sąd ) tyle że nie wygrasz bo sąd opiera sie na przepisach a nie na na czyimś widzimisię. :mrgreen:

Gdzie masz w KC napisane że w przypadku nienależytego wykonania umowy wzajemnej strona zobowiązana ma zapłacić odszkodowanie? Jest jedynie mowa o naprawieniu szkody lub odstąpieniu od umowy. Naprawienie szkody w tym przypadku jest jasne, mają przywrócić funkcjonalność łącza + ew. zwolnienie z abonamentu w tym miesiącu - ale to wszystko. Nic więcej się nie osiągnie.

Chyba że.... :idea:

Chyba że z łącza czerpiesz korzyści majątkowe, np. projektujesz strony internetowe i zamieszczasz je ludziom prze FTP'a lub zdalnie administrujesz serwerami jakiejś korporacji i za te usługi bierzesz pieniądze. Wtedy w przypadku CAŁKOWITEGO BRAKU ŁĄCZA możesz
wystąpić do usługodawcy z żądaniem naprawienia szkód które poniosłeś bo przez awarię straciłeś klienta i kontrakt na 10.000zł Tyle ze oni są cwani i się przed tym zabezpieczyli. W umowie jest zapis że łącze jest przeznaczone do UŻYTKU DOMOWEGO! lub też DO UŻYTKU PRYWATNEGO ( nie pamiętam dokładnie ) wiec nie możesz z tego powodu żądać odszkodowania bo to by znaczyło że korzystałeś z łącza w sposób nie zgodny z umową, i wtedy kręcisz bat na własny tyłek.

Marek - 04-11-2007, 15:02

Cytat:
Ale taka forma zadośćuczynienia musi być umieszczona w umowie, gdzie strony umawiają się na "kare umowną" Tak jak z budową,
nie musi bo jest już zawarta w odpowiedniej ustawie, która jest nadrzędna nad umową mówi ona powyżej 12godzin 1/30 średniej miesięcznej opłaty (zwrot) powyżej 36 godzin dodatkowo 1/15 miesięcznej opłaty (odszkodowanie), umowa może mówić o jeszcze wyższym dodatkowym odszkodowaniu ale nie może być ono niższe niż w ustawie.
kvs - 04-11-2007, 15:27

Marek napisał/a:
Cytat:
Ale taka forma zadośćuczynienia musi być umieszczona w umowie, gdzie strony umawiają się na "kare umowną" Tak jak z budową,
nie musi bo jest już zawarta w odpowiedniej ustawie, która jest nadrzędna nad umową mówi ona powyżej 12godzin 1/30 średniej miesięcznej opłaty (zwrot) powyżej 36 godzin dodatkowo 1/15 miesięcznej opłaty (odszkodowanie), umowa może mówić o jeszcze wyższym dodatkowym odszkodowaniu ale nie może być ono niższe niż w ustawie.

Obawiam się, że to dotyczy całkowitej awarii łącza takiej która uniemożliwia wogóle korzystanie z usługi.

dziabaq - 04-11-2007, 15:32

Marku, czy mógłbyś napisać co to są za przepisy, chciałbym przeczytać żebym mógł się ustosunkować jakoś do tego...
Marek - 04-11-2007, 17:36

Cytat:
Obawiam się, że to dotyczy całkowitej awarii łącza takiej która uniemożliwia wogóle korzystanie z usługi.
tak samo usługi niezgodnej z umową, a w przypadku gdy usługa nie działa tylko częściowo Ty sam możesz zdecydować jaką cześć odszkodowania chcesz, oni mogą przyznać niższe odszkodowanie tylko i wyłącznie jeśli istnieją jakieś konkretne podstawy prawne (muszą je podać w odpowiedzi na reklamację w ciągu tych 30 dni).
dziabaq, Ustawa o prawie telekomunikacyjnym z 2004roku
tu masz najświeższy tekst ujednolicony z 2007 to o czym pisałem to Art.105. i 106. ale poczytaj sobie najlepiej całość bo jest dość ciekawe http://isip.sejm.gov.pl/s...D20041800Lj.pdf

kvs - 04-11-2007, 18:03

Owszem, a więc mogę w takim wypadku co najwyżej zażądać obniżenia opłaty abonamentowej, a nie żeby mi jeszcze dopłacali.
Marek - 04-11-2007, 18:25

obniżenie - zwrot części lub całości opłaty to jedno a odszkodowanie jest od tego zupełnie niezależne, należy się oprócz zwrotu abonamentu
kvs - 04-11-2007, 18:49

To życzę powodzenia. Już widzę jak jakaś firma ISP da Ci i jedno i drugie zwłaszcza gdy złożysz reklamacje na prędkość działania łącza. Halo tu ziemia!
Marek - 04-11-2007, 20:33

Na prędkość nie mozna się skarżyć bo umowa nic o niej nie mówi, ale na przykład na ginące pakiety, już można, na wszelkie awarie ruterów powodujące, że nie można połączyć się z jakąś częścią Polski, awarię dnsów a nawet ich poczty (jeśli ktoś z niej korzysta) na to, że w telefonie było zajęte choć na prawdę było wolne (jeśli ktoś korzysta z ich telefonu voip) za to, że jakiś kanał w kablówce nie odbiera (jak ktoś ma tv)
kvs - 04-11-2007, 20:39

Obawiam się że w umowie nie ma ani słowa na temat serwera DNS.
Marek - 04-11-2007, 22:17

Bezpośrednio nie ma go wymienionego z nazwy ale to element większej całości, a umowa dotyczy właśnie tej całości (prawidłowego działania wszystkich urządzeń wchodzących w skład usługi).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group