Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Inne usługi telefoniczne - Telefon kupiony za granicą

Zerro - 10-05-2007, 10:07
Temat postu: Telefon kupiony za granicą
Witam,

Mam pytanie jak to jest gdy kupie telefon za granicą i chciałbym wgrać do niego polskie oprogramowanie oraz zdjąć simlocka w ramach gwarancji. Czy jest to możliwe?

Marek - 10-05-2007, 11:52

Cytat:
gdy kupie telefon za granicą i chciałbym wgrać do niego polskie oprogramowanie oraz zdjąć simlocka w ramach gwarancji. Czy jest to możliwe?


1 simlock nie ma nic wspólnego z gwarancją - możesz go wyłączyć w każdej chwili

2 Tu musiał byś napisać jaki to telefon, w większości telefonów wymienia się (lub dodaje dodatkowe) pliki z językiem a nie samo oprogramowanie, w moim na przykład jest to nawet dokładnie opisane w instrukcji użytkownika (bo niezależnie od siebie można sobie wymienić słownik, pliki z pomocą i napisy w menu na ekranie) oczywiście czynność taka nie może niczego popsuć - nawet jak by załadować jakiś chiński język albo popsute pliki będzie można odpowiednią sekwencją klawiszy przełączyć telefon na język domyślny (u mnie angielski) i zmieniać sobie potem na inny.

Jednak wiem też że są telfony które nie zostały wyposażone w taką możliwość, z nimi może być problem ponieważ zazwyczaj traci się gwarancję jeśli che się samemu wymienić całe oprogramowanie.

Kolejna sprawa na jaką należy zwrócić uwagę przy kupowaniu to jeśli telefon nie ma irdy i bluetuth czy do telefonu został dołączony kabel do połączenia go z komputerem (czymś trzeba przecież przesłać te dane)

Zerro - 10-05-2007, 13:24

Jest to SE W200i

Dokładnie chodzi mi o to że telefon nie ma polskiego języka, nie chcę stracić gwarancji i chcę mieć wszystko zrobione jak trzeba nie że jakieś tam wgrane od gostka z budki na bazarku.

Simlocka mogę zdjąć sam ale muszę mieć specjalny kabel który kosztuje, dlatego też chciałbym aby mi to zrobili w serwisie SE. Wysłąłem do nich maila ale nie odpisują, dlatego spytałem na forum czy ktos wie co i jak, ewentualnie jaki jest tego koszt w serwisie.

Marek - 10-05-2007, 16:04

Cytat:
Jest to SE W200i

Dokładnie chodzi mi o to że telefon nie ma polskiego języka,
w tym modelu możesz sobie sam wymienić oprogramowanie w domu, na stronie producenta jest nowe do pobrania również w języku polskim i nie powoduje to utraty gwarancji
Cytat:
muszę mieć specjalny kabel który kosztuje,
kabel powinieneś dostać w zestawie razem z telefonem.
Zerro - 10-05-2007, 20:30

ale tym kablem simlocka nie zdejmę :]
clarkkent - 10-05-2007, 22:58

Marek napisał/a:
1 simlock nie ma nic wspólnego z gwarancją - możesz go wyłączyć w każdej chwili


Niestety ma. Jeśli sam go zdejmiesz przed upływem dwóch lat (tak jest w polskich warunkach), to tracisz gwarancje na telefon. Operatorzy mogą nawet pobrać karę, choć w praktyce chyba rzadko to robią.

Marek - 10-05-2007, 23:10

Cytat:
Operatorzy mogą nawet pobrać karę,
nie mogą, a producenta nie interesuje czy telefon ma simloka czy nie - w żaden sposób nie wpływa on na działanie telefonu.
clarkkent - 11-05-2007, 11:35

Marek napisał/a:
producenta nie interesuje czy telefon ma simloka czy nie - w żaden sposób nie wpływa on na działanie telefonu.


Producenta pewnie nie, ale operatora tak. Zobacz sobie przykładowy Regulamin promocji w Plusie (str. 2):

http://www.plusgsm.pl/biz...ny_dla_firm.pdf

Kiedyś widziałem taki zapis, że usunięcie simlocka przed upływem 24 miesięcy może być obciążone karą przez operatora (chyba to było w Erze), może to był jakiś wyjątek. Operator po prostu nie chce, aby korzystać z innej sieci, jeśli jego abonent wziął telefon w promocji (cały czas mówimy o płaceniu abonamentu, a nie o pre-paid). Po upływie 2 lat abonent może sobie bez żadnych zastrzeżeń zdjąć simlocka. Mówimy też pewnie a dwóch rodzajach reklamacji (bezpośrednio u producenta i w Salonie Firmowym danego operatora) i stąd to nieporozumienie. Wydaje mi się, że serwis producenta nie patrzy, czy jest zdjęty simlock, czy nie.

jark - 11-05-2007, 15:56
Temat postu: Re: Telefon kupiony za granicą
Zerro napisał/a:
Witam,
Mam pytanie jak to jest gdy kupie telefon za granicą i chciałbym wgrać do niego polskie oprogramowanie oraz zdjąć simlocka w ramach gwarancji. Czy jest to możliwe?

Jeśli telefon kupisz poza Europą to gwarancja i tak nie będzie w Polsce nic warta. Simlocka w ramach gwarancji sobie nie zdejmiesz, bo takich usług nie prowadzi autoryzowany serwis SE, a zdjęcie simlocka na własną rękę (czy to w komisie czy w domu) jest ingerencją w oprogramowanie telefonu, czyli po prostu łamiesz warunki gwarancji.

Marek - 11-05-2007, 16:07

Cytat:
a zdjęcie simlocka na własną rękę (czy to w komisie czy w domu) jest ingerencją w oprogramowanie telefonu
zmiana czy też wyłączenie simlocka nie jest ingerencją w oprogramowanie - co więcej producent pozwala na samodzielną wymianę oprogramowania w tym modelu (W200i )

Co do tego że serwis nie zajmuje się simlockami (podobnie jak, tapetami i dzwonkami) to się zgadza - te rzeczy ich zwyczajnie kompletnie nie obchodzą, nie zmienią simlocka podobnie jak nie zmienią tapety.

Zerro - 11-05-2007, 16:53

Ok to jak zdjąć simlocka? serwis się w to nie bawi to kto? Operator też mi tego nie zrobi, bo niby z jakiej paki? Też mi się obiło o uszy że traci się gwarancję zdejmując simlocka no chyba że zrobi to operator.

Marek a gdzie masz to oprogramowanie i informacje o nim zawarte? że wtedy zmieni się język na polski, ale wgrać chyba w serwisie mi też powinni w ramach gwarancji? bo może np ja nie umiem

cuxxx - 25-05-2007, 10:42

Marek napisał/a:
Cytat:
a zdjęcie simlocka na własną rękę (czy to w komisie czy w domu) jest ingerencją w oprogramowanie telefonu
zmiana czy też wyłączenie simlocka nie jest ingerencją w oprogramowanie - co więcej producent pozwala na samodzielną wymianę oprogramowania w tym modelu (W200i )


Zdjęcie simlocka przed upływem umowy podpisanej z operatorem, u którego wziąłeś telefon, jest jedonznaczne z utratą gwarancji. Poza tym Marku producent nie pozwala na samodzielną wymianę oprogramowania, a jedynie jego aktualizację (co jest ogromną różnicą między wymianą oprogramowania) za pomocą autorskiego narzędzia SonyEricsson'a, które można pobrać z jego strony. Co więcej jeżeli telefon kolega Zerro zakupił w Angielskiej sieci to w życiu za pomocą aktualizacji ze strony SE nie wgra polskiego języka, gdyż przed aktualizacją oprogramowanie sprawdza kod operatora i na tej podstawie ewentualnie uaktualnia je (jeżeli dostepna jest akurat aktualizacja, a te nie wychodzą często). Wiem coś o tym bo nowymi SonyEricssonami dość długo się bawiłem zeszłego roku.

Istnieje możliwość natomiast zrobienia tego u siebie w domu (całkowita wymiana oprogramowania czy ściagnięcie simlocka) na własną rękę, jednak jest to już flashowanie telefonu i również jest jednoznaczne z utratą gwarancji. Więcej na forum-se.pl

clarkkent - 25-05-2007, 13:11

cuxxx napisał/a:
Zdjęcie simlocka przed upływem umowy podpisanej z operatorem, u którego wziąłeś telefon, jest jedonznaczne z utratą gwarancji.


Dokładnie, potwierdziły się moje słowa.

mrozio017 - 26-04-2009, 18:22

witam was Ludzie!!!:)
mam pytanie do was w takiej sprawie: widziałem fajne telefony na http://www.ebay.pl ale jak patrze to te telefony są przeważnie z UK a ja się zastanawiam czy tutaj (w Polsce) będę mógł bez przypału z niego korzystać(chodzi mi o to czy nie trzeba będzie instalować nowego oprogramowania i czy będzie czytał Polskie karty SIM(era,plus,orange,itp.)
Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ

Marek - 26-04-2009, 20:07

Jeśli nie ma simloka to będzie normalnie działał.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group