|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Instalacja i udostępnianie łącza - O parametrach pracy modemu
kelt - 23-03-2016, 14:24
Bylbym wdzieczny za zerkniecie tutaj i jakis komentarz: http://forum.mediaswiat.p...p=164577#164577
Rostoff - 03-10-2016, 19:03
Po ostatniej wizycie techników z UPC Downstream Channels łączy mi tylko na 7 kanałach wcześniej zawsze miałem 8 czy tak może być i czy parametry są OK
dekiel - 03-10-2016, 22:52
Robiłeś reset modemu? Za każdym nowym podniesieniem 7 podnośnych?
Przy 120Mb bym nie panikował, bo jak podają źródła przy użytej modulacji w upc jeden kanał download to osiąg praktyczny do ~40Mb (teoretycznie 50Mb), Czyli 7 kanałów daje przepust do 280Mb, więc jak sąsiąd nie jest jakimś wielkim ssaczem to ci nie powinien zatkać kanałów
U mnie ostatnio nie zawsze upload się zapina na 4 kanały, więc robię reset aż zapnie 4.
Od kilku dni się uspokoiło i zapina się na porannym rozruchu na 4.
Poziomy sygnałów na pracujących kanałach masz zgodne z normą, nie ma zastrzeżeń.
Marek - 04-10-2016, 12:21
Rostoff, miałem to samo (też 3 kanał) i długo z tym walczyłem bo czasem łączył i tracił pakiety a czasem pomijał ten kanał i wtedy działało OK ale po jakiś czasie szedł reset i znowu próbował z tego kanału korzystać.
O ile masz częstotliwości tak samo jak u mnie to 3 jest na 802MHz - założyli jakiś śmieciowy rozgałęźnik (nie wiem czemu wymieniają te stare porządne) albo choć lekko uszkodzili ekran w jakimś kablu i ta częstotliwość zakłócana jest przez LTE.
Rostoff - 04-10-2016, 17:53
Czy przy takich parametrach ma prawo szaleć internet raz pobiera 110-115Mb/s a za chwile 15-20Mb/s i tak cały czas na zmianę do tego potrafi co jakiś czas wywalić neta
Marek - 04-10-2016, 21:03
Tak dokładnie tak to wygląda.
Próba użycia kanału z zakłóceniami powoduje duży spadek prędkości (spowodowany startami pakietów i koniecznością retransmisji), potem przez chwilę całkowity brak łączności ze światem (gdy modem na nowo się łączy) i prędkość wraca do normy gdy modem przestaje korzystać z kanału na którym są zakłócenia a za jakiś czas wszytko się powtarza.
Dla pewności czy to jest to w czasie gdy prędkość spada puść gdzieś pinga - straty będą w tym czasie wynosić od 10 do kilkunastu %
Rostoff - 04-10-2016, 21:41
Tak to wygląda (tylko ze Channel 3: trzymał cały czas 0.0 dBmV 0.0 dB i się nie zmieniał )
ratataj - 14-10-2016, 13:42
Jaki z tego wniosek? Nie wzywać techników
Sigmund - 19-10-2016, 01:54
Kilka dni temu w mieszkaniu była zmieniana opcja FP60 na FP120 i Thomson TC7200 na Connect Box (Compal). Ponadto korzystając z okazji instalacja w mieszkaniu zmieniona - skrócony kabel o jakieś 4-5 metrów, więc i nowy wtyk. Na Internet nie narzekam, czasem tylko podczas gry on line ping dziwnie skoczy (czego nie było wczesniej), do kilkuset ms, albo i 999ms (a więc pewnie packet loss). Pojawiają się w logu stale dwa błędy, chyba raz dziennie (muszę się przyjrzeć temu bardziej). To może być też problem z wifi, więc postaram się jeszcze sprawdzić po kablu. Poprosiłbym o rzucenie okiem na parametry najpierw, czy tu nie widać nic niepokojącego (technik się bardzo spieszył, nie miał gdzie zaparkować ).
MAC wykreślam, bo nie wiem czy to dane wrażliwe
Kod: |
18-10-2016 19:17:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxx;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2016 12:09:18 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxx;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Parametry wyglądają tak:
Status modemu kablowego
Kod: | LP Status Komentarze
Dostrojone kanały downstream (Hz) 778000000 Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz) 51600000 Zakończony
Stan świadczenia usługi Online Operacyjny
|
Zestawione kanały downstream
Kod: | Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 778000000 11 40 256qam 2
2 770000000 11 40 256qam 1
3 786000000 11 40 256qam 3
4 794000000 11 40 256qam 4
5 802000000 10 40 256qam 5
6 810000000 11 40 256qam 6
7 818000000 10 40 256qam 7
8 826000000 11 40 256qam 8
9 834000000 11 40 256qam 9
10 842000000 11 40 256qam 10
11 850000000 11 38 256qam 11
12 858000000 11 38 256qam 12
Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 40.366 9992558787 1253
2 Zablokowany 40.946 9991215862 987
3 Zablokowany 40.366 9991219286 1509
4 Zablokowany 40.366 9991222737 1926
5 Zablokowany 40.366 9991219657 2466
6 Zablokowany 40.946 9991221853 2826
7 Zablokowany 40.366 9991216912 3872
8 Zablokowany 40.366 9991216107 2768
9 Zablokowany 40.366 9991224493 2527
10 Zablokowany 40.366 9991229516 1786
11 Zablokowany 38.983 9991220437 1426
12 Zablokowany 38.983 9991227413 1099 |
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kod: | Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 49 5.120 64qam 8
2 31200000 47 5.120 64qam 5
3 44800000 48 5.120 64qam 7
4 38000000 47 5.120 64qam 6
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 2 0 |
Ogólna konfiguracja
Dostęp do sieci Dozwolony
Maksymalna liczba CPE 2
Baseline Privacy Włączony
Tryb DOCSIS DOCSIS 3.0
Plik konfiguracyjny fiberpower120_062013_v4.cfg
Podstawowy kanał downstream
SFID 829693989
Max Traffic Rate 10700000 bps
Max Traffic Burst 16320 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
SFID 829693988
Max Traffic Rate 122880000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Podstawowy kanał upstream
SFID 829685798
Max Traffic Rate 1070000 bps
Max Traffic Burst 16320 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 16320 bytes
Typ kolejkowania Best Effort
SFID 829685795
Max Traffic Rate 10240000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 42600 bytes
Typ kolejkowania Best Effort
beny8989 - 19-10-2016, 06:08
Sigmund, i technik possedl sobie mimo ze sygnal na górnej granicy? Zglos ze masz problem z netem to sami przysla znowu technika aby sygnal wyregulował
b3170622 - 19-10-2016, 10:04
technik nic nie zrobi problem na linii za duża różnica pomiędzy kanałami ds. no chyba ze uszkodzony compal czy tez zwrotnica w mieszkaniu. Jeżeli zrobił pomiary w lokalu i LB i sobie poszedł tzn ze cos jest nie tak z magistralą. A ta zajmuje się inny serwis. A jak nic nie sprawdził i sobie poszesdł to dzwon niech przyśła kogoś jeszcze raz sygnał ds. na ostatnich kanałach jest poaza normą .
I to może być przyczyna , jakby sygnał był na tym samym poziomie na wszystkich kanałach taki sam to by było ok jednak takie coś świadczy ze jest "źle"
Sigmund - 19-10-2016, 14:38
b3170622 napisał/a: | technik nic nie zrobi problem na linii za duża różnica pomiędzy kanałami ds. no chyba ze uszkodzony compal czy tez zwrotnica w mieszkaniu. Jeżeli zrobił pomiary w lokalu i LB i sobie poszedł tzn ze cos jest nie tak z magistralą. A ta zajmuje się inny serwis. A jak nic nie sprawdził i sobie poszesdł to dzwon niech przyśła kogoś jeszcze raz sygnał ds. na ostatnich kanałach jest poaza normą .
I to może być przyczyna , jakby sygnał był na tym samym poziomie na wszystkich kanałach taki sam to by było ok jednak takie coś świadczy ze jest "źle" |
Dziękuję za radę. Mógłbym tylko prosić o skopiowanie które wartości są poza normą? Mówicie o tych dwóch?
11 850000000 11 38 256qam 11
12 858000000 11 38 256qam 12
11 Zablokowany 38.983 9991220437 1426
12 Zablokowany 38.983 9991227413 1099
Wolałbym wiedzieć co przekleić w zgłoszeniu .
KOCUREK1970 - 19-10-2016, 14:45
Sigmund napisał/a: | Mógłbym tylko prosić o skopiowanie które wartości są poza normą? |
Sigmund napisał/a: | Wolałbym wiedzieć co przekleić w zgłoszeniu |
A po co - normalnie zgłaszasz problem (ewentualnie zrób sobie printscren tego i pokaż technikowi jak się pojawi i ewentualnie taki zrzut wyślij też UPC).
Sigmund - 19-10-2016, 14:56
KOCUREK1970 napisał/a: | Sigmund napisał/a: | Mógłbym tylko prosić o skopiowanie które wartości są poza normą? |
Sigmund napisał/a: | Wolałbym wiedzieć co przekleić w zgłoszeniu |
A po co - normalnie zgłaszasz problem (ewentualnie zrób sobie printscren tego i pokaż technikowi jak się pojawi i ewentualnie taki zrzut wyślij też UPC). |
Ponieważ wynajmuję, a zgłoszenie, które napiszę wyśle właściciel (skoro jest problem z regulacją, bądź magistralą - jak sądzę skrzynką na klatce na piętrze? Bo do domu bezpośrednio idzie kabel, bez niczego po drodze). Ja (o ile będę) będę mógł pogadać z technikiem, gdy przyjdzie, dlatego chciałem, żeby zgłoszenie było tak konkretne jak się da. Bez powodu nie prosiłbym o wyszczególnienie. Nie mam zamiaru być mądrzejszym od technika, po prostu może być tak, że jak przyjdzie (czy to do domu, czy na klatkę), to mnie nie będzie i nikogo innego choć trochę
technicznego" też. Dlatego zgłoszenie ma być treściwe, z naprowadzeniem na potencjalny problem, bo samo "mam problem z internetem" nie wystarczy. Moim zdaniem i po mojej praktyce z Netią/Orange. Może w UPC wystarczy.
Skoro tak, to posilę się tylko screenem i niech sami myślą, co jest problemem.
b3170622 - 19-10-2016, 20:58
tak normą dla instalatorów dla ds. jest -7 do +10 us 42-50 z tym ze poprawnie działa w większych zakresach. Problemem jest u ciebie tak duża różnica w parametrach pomiędzy kanałem pierwszym a ostatnim.
|
|