|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Internet UPC - Losowe rozłączanie się (+ restart modemu) przy pobieraniu
gpociej - 26-04-2018, 21:24 Temat postu: Losowe rozłączanie się (+ restart modemu) przy pobieraniu Cześć
Borykam się z tym problemem już ponad rok ale z racji jego losowego występowania oraz podejścia UPC bagatelizowałem go, ale przyszła pora by coś z tym zrobić.
Mianowicie posiadam łącze 250 Mb/s oraz Cisco 3212 (które według UPC oczywiście nie obsługuje takich prędkości) i problem jest taki że przy dłuższych pobieraniach danych z większymi prędkościami (>100 Mb/s) następuje przerwania połączenia, DL spada do poniżej 10 Mb/s, Cisco rozłącza się z siecią (wypadają kanały DL i UP) oraz restartuje się (wnoszę o zachowaniu diod) by znów połączyć się z siecią i zaoferować 250 Mb/s.
Problem jest dość losowy, nie ma znaczenia z jakiego serwera pobieram dane, nie ma znaczenia jak długo (ciągiem) to robię, potrafi się rozłączyć po 1 minucie pobierania a czasem idzie dobrze i godzinę i dłużej więc tutaj nie wiem czy w końcu bym się doczekał czy wszystko przebiegło by prawidłowo.
UPC bardzo się starało rozwiązać problem.
Konsultanci nawet nie wiedzieli o czym do nich mówię ale przytakiwali jak należy.
Z rozmów z technikami wiem także że w większości zgłoszeń ani jedno z moich słów/powodów zgłoszenia nie zostało im przekazane.
Każdy technik dotąd zjawiał się z nowym Technicolorem twierdząc że Cisco nie obsługuje 250 Mb/s i to rozwiąże problem (choć nie zgłaszam problemów z prędkością ale z dostępnością) i był wielce zadziwiony jak to u mnie działa.
I tak pierwszy technik usunął mi gniazdko Tratec TWO-260D (założone przez poprzednika) twierdząc że się nie nadaje, przy czym usunął w ścianie tyle kabla poprzez nieumiejętne zaciskanie końcówki że nie mogę bez kucia zamontować teraz żadnego gniazdka.
Drugi stwierdził że mój kabel łączący modem ze ścianą, TRISET-113 PE + Wtyk F Cabelcon są "be" i zacisnął swoje. Co ciekawe miał ze sobą miernik sygnału ale nawet nie wyciągnął go z etui, śpieszył się jak się dowiedziałem.
Trzeci Pan (starszej daty), akurat choć jeden który sprawił dobre wrażenie, wysłuchał o co chodzi i stwierdził że spróbuję przełączenia przewodu który idzie do mojego mieszkania pod innego gniazdo rozgałęźnika. (zbiło to też trochę poziom UP)
Napomniał że skoro problem raczej nie leży w mieszkaniu oraz moim sprzęcie to on więcej nie może zrobić i zalecił zasugerowanie UPC wykonania pomiarów w skrzynce LB gdyby problem dalej występował.
O dziwo przez jakiś czas było dobrze ale w końcu problem wrócił i okresowo występuje.
Sygnał na modemie:
UP czasem skocze do 44 dBmV (z hakiem), od zawsze jestem na 2 kanałach.
Proszę o ocenę sytuacji, poradę, sugestię czy to problem po mojej stronie czy poza moim mieszkaniem abym wiedział jak przeprowadzić rozmowę z UPC.
Pewnie pierwsze co zaoferują to wymiana modemu, ale prędzej zerwę umowę niż się zgodzę.
Dość także mam ludzi co wymieniają mi metr koncentryka i dziwią się że wolę wydać kilka stów na router niż dostać od nich za darmo taki wszechstronny, wspaniały sprzęt.
Przy techniku też ciężko wywołać problem, a oni czekać nie będą.
Nie wiem czy w końcu trafię na kogoś kompetentnego także dobrze jak mógłbym sam coś zasugerować.
Jak to ugryźć?
dzięki
MrPepka - 26-04-2018, 21:54
gpociej napisał/a: | Pewnie pierwsze co zaoferują to wymiana modemu, ale prędzej zerwę umowę niż się zgodzę. |
Nie chciałbym Kolegi niepokoić, ale raczej jest to awaria modemu tym bardziej, że sygnał downstream jest OK (i moc i SNR). Bez wymiany modemu się po prostu nie obędzie. A, że Cisco nie mają to może być problem. Ewentualnie kup EPC3212 z softem UPC (np. na olx) i podmień go sobie żeby wykluczyć awarię Twojego modemu.
gpociej - 26-04-2018, 22:04
Najgorsza z opcji...
Nawet nie chciałem o niej pisać...
Co to Twojej sugestii to nie wiem czy UPC wpuści do siebie urządzenie z innym adresem MAC bym mógł określić czy problem nie występuje.
pawelb - 26-04-2018, 22:08
Proponuję zacząć od wymany zasilacza do tego modemu ponieważ takie niekontrolowane restarty modemów Cisco to bardzo czesto starzejące sie zasilacze
Modem epc3212 bez żadnego problemu obsługuje 250mbps!
gpociej - 26-04-2018, 22:12
Niestety jeśli dobrze pamiętam problem występował także na zasilaczu poprzednim gdyż obecnie mam już chyba 3. zasilacz do niego, ale dziękuję za sugestię.
Poszukam czegoś choć z tego co pamiętam ciężko kupić zasilacz z odpowiednią wtyczką na rynku wtórnym.
Może jakieś namiary na nowe egzemplarze?
Przypominam tylko że restart następuję przy ciągnięciu z dużą prędkością, bez tego mogę korzystać bezproblemowo i miesiąc.
A co do prędkości obsługiwanej przez ww. modem to chyba nota do samego prezesa firmy by nie starczyła...
MrPepka - 26-04-2018, 22:17
gpociej napisał/a: | Co to Twojej sugestii to nie wiem czy UPC wpuści do siebie urządzenie z innym adresem MAC bym mógł określić czy problem nie występuje. |
Po prostu wchodzisz w instalacje.upc.pl (jakoś tak mniej więcej) tam wylogowujesz swój modem, odłączasz go, podłączasz modem który kupiłeś na olx (ważne by miał soft UPC), wchodzisz na powyższą stronkę i tam logujesz swój nowy modem. Nazwa i hasło takie same jak do poczty UPC (są one w umowie).
pawelb - 26-04-2018, 22:20
Mozesz też zrobic tak jak tu koledzy sugerują, kupic na allegro albo olx taki sam modem uzywany w UPC, to tez jakies rozwiazanie jesli nie chcesz ConnectBoxa
Pytanie tez na ile byly wlasciwe te zasilacze na ktore podmieniales
gpociej - 26-04-2018, 22:29
Szczerze powiem że trochę obawiałbym się na własną rękę modyfikować identyfikatory modemów w moim koncie (do którego teoretycznie nie mam dostępu, mówię o koncie na http://instalacja.upc.pl) gdyż nie wiem jak zareagowało by UPC gdyby to odkryło i jakie mogłyby być konsekwencje.
Zasilacze były wymieniane przez UPC za każdym razem, obecnie mam ten mocniejszy, 1.5 A wariant.
Na własną rękę chciałem kupić by mieć coś pod ręką i nie czekać dnia czy dwóch na wymianę ale w tamtejszym czasie nic nie znalazłem odpowiedniego.
MrPepka - 26-04-2018, 22:31
Tylko tak prawdę powiedziawszy nie masz innego wyjścia. A co do tego:
gpociej napisał/a: | nie wiem jak zareagowało by UPC gdyby to odkryło i jakie mogłyby być konsekwencje. |
Teoretycznie w bazie będzie im się zgadzać (model będzie ten sam). Poza tym tu chodzi raczej o sprawdzenie czy to Twój modem czy to sieć.
pawelb - 26-04-2018, 22:34
Skoro to UPC Ci wymienialo zasilacz to raczej nie to...zrob tak jak koledzy sugerują
gpociej - 26-04-2018, 22:43
No dobra, mam pierwszy trop.
Widzę że jest parę sztuk na rynku wtórnym, trzeba tylko określić czy z UPC...
Jeśli się okaże to z innym egzemplarzem jest OK to co wtedy?
Zostaje? Trzeba im zgłaszać?
Ktoś już tak robił z podmianą sprzętu w domu oraz danymi na koncie, nie było problemów ze strony UPC?
[ Dodano: 27-04-2018, 20:06 ]
---
Hej
Czy ktoś jeszcze ma jakieś porady / sugestie?
No i informacja czy ktoś już próbował na własną rękę podmiany sprzętu bez informowania UPC (muszę jeszcze zobaczyć co regulamin o tym mówi zanim się za to wezmę).
Przypadłość ujawnia się tylko podczas pobierania z dużą prędkością, czy to definitywnie wskazuję na "zużyty" modem a nie sieć?
Czy może to powodować stary rozdzielacz (kable) w mieszkaniu / na klatce bądź jego zły dobór (pasmo, tłumienie)?
przewaks - 29-04-2018, 10:33
W regulaminie raczej nie ma na temat podmiany sprzętu żadnych wzmianek. Myślę, że spokojnie możeszpodmienić sprzęt, a dostęp to strony instalacja.upc.pl nie jest niczym nielegalnym. Sam korzystałem z innego modemu przez dłuższy czas i nic się złego nie działo. Kup, sprawdź i dopiero wtedy będzie można. Yśleć co dalej
gpociej - 29-04-2018, 17:35
Dzięki za odpowiedź.
Wczoraj problem znów się pojawił więc spisałem jak to wyglądało, może się przyda do diagnozy.
Do pobrania ponad 40 GB, szło z prędkością ok. 220 Mb/s.
Po 12,8 GB prędkość nagle spadła do ok. 8 Mb/s (1 MB/s), wszystkie kanały, 8 DL i 2 UP połączone.
Następnie wypadł jeden kanał UP a po chwili wypadły wszystkie kanały prócz 1 (pierwszego) DL i nastąpiła przerwa w połączeniu, restart modemu oraz powrót do normy.
@przewaks,
Podmieniałeś Cisco EPC3212 na taki sam model czy na coś innego?
Rozumiem że zmieniałeś MAC modemu na stronie instalacji?
ogromny - 29-04-2018, 18:38
Gpociej ja niedawno miałem jazdę z pobieraniem i wygladala to tak, ze nieważne skąd pobieralem i ile plików na raz razem, prędkość była zdechła. Potrafilo wyliczyć, ze plik 700Mb będzie ściągać dwa dni, plik 5Mb potrafilo ciagnac godzinę. Natomiast speed test zapukał się na 120 Mb/s. Technik wymienil modem i poszło.
przewaks - 30-04-2018, 12:34
gpociej, ja oficjalnie podmieniałem najpierw EPC3208 na Compala, potem Compala na EPC3212 żeby go przetestować (miał działać w innej lokalizacji), potem znów na stary EPC3208. I tak działał, dopóki nie umarł śmiercią naturalną - nie chciał się włączyć, a nie była to też wina zasilacza. Żadnych problemów, wszystko działało bez zarzutu.
|
|