Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - Alternatywa dla Compala

grucha - 22-04-2018, 02:40
Temat postu: Alternatywa dla Compala
Jako że UPC wymusza na mnie wymianę modemu i próbuje wcisnąć na siłę Compala - jestem ciekaw czy da się załatwić jeszcze cokolwiek innego?

Potrzebuję tylko neta, bez Wifi i chętnie wziąłbym modem który stabilnie działa w trybie bridge i ma minimalny gabaryt. Pytanie czy wciąż jest jeszcze szansa wyżebrać jakieś Cisco (np. EPC3208 lub EPC3925) a jeśli tak to do kogo uderzać? Mógłbym nawet przejść na biznes gdyby była taka potrzeba.

Czy to już raczej czas na pożegnanie z UPC ?

ogromny - 22-04-2018, 03:05

Wymusza? Co to oznacza? Moze uda Ci się wziąć ubee, ewentualnie gdybyś wziął z tv to możesz mieć internet z horizona.
brtk - 22-04-2018, 09:39
Temat postu: Re: Alternatywa dla Compala
grucha napisał/a:
Jako że UPC wymusza na mnie wymianę modemu i próbuje wcisnąć na siłę Compala - jestem ciekaw czy da się załatwić jeszcze cokolwiek innego?

Potrzebuję tylko neta, bez Wifi i chętnie wziąłbym modem który stabilnie działa w trybie bridge i ma minimalny gabaryt. Pytanie czy wciąż jest jeszcze szansa wyżebrać jakieś Cisco (np. EPC3208 lub EPC3925) a jeśli tak to do kogo uderzać? Mógłbym nawet przejść na biznes gdyby była taka potrzeba.

Czy to już raczej czas na pożegnanie z UPC ?


Dobrym argumentem tutaj będzie, że Compal ma bug sprzętowy i nie chcesz być narażony na niebezpieczeństwo DDoSa i że jak już chcą wymieniać, to na coś innego.. ;) I wtedy wskazujesz jaki modem przyjmiesz.

Pitrek - 22-04-2018, 10:38
Temat postu: Re: Alternatywa dla Compala
grucha, jeżeli nie bierzesz 500 Mb/s, to zostaw ten co masz obecnie.
Jeżeli zmieniłbyś na ofertę Biznesową, to dostałbyś Hitrona, a jego też dopada problem "Puma6"

aster - 22-04-2018, 12:27
Temat postu: Re: Alternatywa dla Compala
grucha napisał/a:
Potrzebuję tylko neta, bez Wifi i chętnie wziąłbym modem który stabilnie działa w trybie bridge i ma minimalny gabaryt.


Jeśli ktoś chce tylko tryb bridge to czy wszystkie sprzęty wypadają podobnie czy są "lepsze" i "gorsze" opcje?

grucha - 22-04-2018, 22:54

ogromny napisał/a:
Wymusza? Co to oznacza? Moze uda Ci się wziąć ubee,


UPC wymusza w bardzo prosty sposób - nie mam neta. Miałem już rozmowę z BOK, miałem wizytę specjalisty - wyposażonego oczywiście w Compala i jedyną odpowiedź jaką dostałem to że net wróci jak tylko Compal zagości u mnie w domu.

Pitrek napisał/a:
grucha, jeżeli nie bierzesz 500 Mb/s, to zostaw ten co masz obecnie.

Chętnie bym tak zrobił, ale BOK mi cały czas wciska że w sieci UPC modem docsis 2.0 nie może już poprawnie działać. Nie wiem czy to wina modemu czy CMTS coś przełączyli, ale dostęp do neta zdegradował się właściwie z dnia na dzień. Pierwsze kilka dni działał 8-12h po restarcie. Teraz już restart nie pomaga - cały czas mam status "Access Denied", a w logach " No Ranging Response received - T3 time-out " na przemian z "Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted"
Generalnie przez lata miałem net stabilny jak skała, uptime modemu 200-300 dni. Rok temu padł mi zasilacz, ale to była szybka piłka.

W czasie wizyty technika - próbowaliśmy razem wepchnąć compala do skrzynki dystrybucyjnej ale skończyło się na tym że technik zaproponował mi mały remont połączony z przebudową mieszkania i sobie poszedł zostawiając mnie bez neta.

Przeglądnąłem aktualne i nieaktualne sprzęty na stronce UPC i "na wymiar" do skrzynki pasują tylko EPC3208 i EPC3925. Reszta po prostu nie wejdzie, a i tak nie mam absolutnej pewności co z trybem bridge-a w tych dwóch Cisco. No i stąd moje pytania - czy jeszcze próbować do BOK z reklamacją, czy sprawdzonym torem - wypowiedzenie umowy i zmotywowanie DUK do działania, czy też kompletnie szkoda nerwów i zacząć poznawać ofertę konkurencyjnych dostawców w moim bloku. Ponieważ miesiąc się kończy to zostało mi tylko kilka dni na działanie

MrPepka - 22-04-2018, 23:40

EPC3208 to czysty modem. A EPC3212? Też jest czystym modemem. Choć tak prawdę powiedziawszy UPC oferuje jedynie tego Compala i tu jest problem.

[ Dodano: 22-04-2018, 23:48 ]
Aha i jeszcze jedno pytanie. Jaki masz teraz modem?

grucha - 23-04-2018, 00:56

Atlanta EPC2203
KOCUREK1970 - 23-04-2018, 02:47

grucha napisał/a:
Przeglądnąłem aktualne i nieaktualne sprzęty na stronce UPC i "na wymiar" do skrzynki pasują tylko EPC3208 i EPC3925

grucha napisał/a:
nie mam absolutnej pewności co z trybem bridge-a w tych dwóch Cisco.

Pierwszy ma tryb mostu bo to czysty modem, drugi to modemorouter i NIE ma trybu mostu dla detalisty.

GMateusz - 23-04-2018, 16:09

grucha napisał/a:
Atlanta EPC2203


To co usłyszałeś podczas rozmowy na infolinii to prawda. Modemy pracujące jedynie w standardzie ED 2.0 są wycofywane u wszystkich klientów i nie gwarantujemy ich prawidłowej pracy w naszej sieci, stąd konieczność wymiany sprzętu.

brtk - 23-04-2018, 19:27

@GMateusz to dlaczego wciskacie tylko Compala, jak wiecie, że jest dziurawy jak ser a tym bardziej klientowi nie zmieści się tam gdzie chce go włożyć? Macie na magazynach jeszcze jakieś cisco, ale chcecie na siłę wszystkich uszczęśliwić tym szrotem zwanym ConnectBoxem. U mnie kolejny dzień z restartem po 5 rano.. Już mija 4 miesiąc od poinformowania Was o problemie i dalej nie jest nic w tym kierunku zrobione.
grucha - 23-04-2018, 21:12

KOCUREK1970 napisał/a:
Pierwszy ma tryb mostu bo to czysty modem,

Ok, to będę sugerował ten pierwszy o ile ktokolwiek z UPC wyrazi chęć dyskutowania z klientem

GMateusz napisał/a:

To co usłyszałeś podczas rozmowy na infolinii to prawda. Modemy pracujące jedynie w standardzie ED 2.0 są wycofywane u wszystkich klientów i nie gwarantujemy ich prawidłowej pracy w naszej sieci, stąd konieczność wymiany sprzętu.


Nie jestem specjalistą, ale z tego co czytałem ED 2 i 3 są kompatybilne, więc jak podejrzewam to wewnętrzny pomysł UPC, ale jak rozumiem nikt się nie przyzna co jak i dlaczego jest ważniejsze niż utrzymanie klientów. Skoro nie gwarantujecie ich pracy, to dlaczego dawaliście je wcześniej i podpisywaliście umowę?

Nie chodzi nawet o mnie, ale gdyby UPC wykręciło komuś taki numer w połowie umowy czasowej na 2 lata to by dopiero było świństwo. Teraz każdy musi się dobrze zastanowić czy po dwóch miesiącach umowy na czas nieokreślony UPC nie zażąda wymiany sprzętu na gabaryt big-tower i zasilania z linii 35 amper. To jest jeszcze mało prawdopodobne, ale skąd możemy wiedzieć czy nagle do oglądania tv nie będzie niezbędne HDMI z HDCP 2.2? I wyrzuć tu sobie człowieku telewizor, bo ktoś miał taki dziwny pomysł.

brtk napisał/a:
Macie na magazynach jeszcze jakieś cisco, ale chcecie na siłę wszystkich uszczęśliwić tym szrotem zwanym ConnectBoxem.


Właśnie po to powinni mieć w magazynach Cisco żeby móc zareagować w skrajnych przypadkach. Tymczasem firma się ośmiesza, bo zwala na klienta problemy spowodowane swoją migracją i dodatkowo jestem ciekaw czy oddadzą kasę za okresy bez dostępu do sieci, czy będą brnąć w zapartę i udawać Janusza w byznesie.

KOCUREK1970 - 23-04-2018, 21:55

grucha napisał/a:
Ok, to będę sugerował ten pierwszy o ile ktokolwiek z UPC wyrazi chęć dyskutowania z klientem

Jest jeszcze Cisco EPC3212 - to też czysty modem (gabarytowo chyba nawet identyczny co Cisco EPC3208).
grucha napisał/a:
Nie jestem specjalistą, ale z tego co czytałem ED 2 i 3 są kompatybilne,

Tak, ale ED 3.0 z ED 2.0.
Pozbywają się starego ED 2.0 bo to upraszcza wiele spraw (upgrady softu do zabytków, poprawianie bug-ów itd.) - o taki sprzęt już nie dba ani producent ani firma (koniec wsparcia technicznego).
grucha napisał/a:
Skoro nie gwarantujecie ich pracy, to dlaczego dawaliście je wcześniej i podpisywaliście umowę?

Kiedy istniało ED 2.0 o ED 3.0 jeszcze nikt nie słyszał.
grucha napisał/a:
Nie chodzi nawet o mnie, ale gdyby UPC wykręciło komuś taki numer w połowie umowy czasowej na 2 lata to by dopiero było świństwo.

Jeśli sprzęt operatora - mogą zrobić co uznają za stosowne.
grucha napisał/a:
Właśnie po to powinni mieć w magazynach Cisco żeby móc zareagować w skrajnych przypadkach.

Firma podjęła taką a nie inną decyzję (nad którą też ubolewam jak diabli) - żadnych czystych modemów.
Klienci "chcą" modemoroutery) - tak zasugerował poprzedni Prezes UPC Polska.

MrPepka - 23-04-2018, 21:59

brtk napisał/a:
Macie na magazynach jeszcze jakieś cisco

Nie mają bo:
1. Nie zamawiają nowych urządzeń
2. Serwis rzadko który ma (chyba nawet żaden)
3. A dodatkowo nie trzeba ich zwracać (nawet jeśli któryś klient jednak zwróci im modem to oni go utylizują).
Poza Compalem żadnego modemu nie dają bo od jakiegoś czasu z modemów tylko Compala trzeba im zwracać.

grucha - 30-04-2018, 13:23

Dziękuje za wszystkie rady - te techniczne i nietechniczne. Niestety z UPC nie bardzo się można dogadać, ani przez BOK, ani nie zareagowali na reklamację, więc dzisiaj daję im wypowiedzenie i przechodzę do innego operatora.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group