Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - ConnectBox, stałe IP, revDNS, elastyczność w UPC...

VAMET - 26-03-2018, 13:00
Temat postu: ConnectBox, stałe IP, revDNS, elastyczność w UPC...
Witam uprzejmie

15 lat minęło i niestety kiedyś UPC było bardziej elastyczne względem klienta. Dzisiaj tylko procedury i brak możliwości dogadania się w paru drobnych kwestiach.

Mam promocyjną umowę do listopada, 250/20Mbps i maksymalny pakiet TV z nagrywarką. Modem Cisco i swój własny router. Obecnie zależy mi na paśmie 5GHz po WiFi, bo naszła taka potrzeba dla moich domowników. Zadzwoniłem z prośbą o wymianę na ConnectBox, to nie mogą, bo muszę podpisać nową umowę na kolejne 24 miesiące, wtedy mają podstawę do zmiany modemu na router. Mimo, że tak naprawdę, to router powinien do mnie przyjechać w dniu podpisania obecnej promocji, która dobiega końca. Oczywiście mogę sobie wymienić dopłacając 50,00 zł. Nie ma to jak wkurzać klienta, który jest 15 lat. Drugi "specjalista" z UPC radzi, żeby zgłosić, że źle działa modem i usługa. Niestety nie mam zamiaru kłamać, bo dobrze działa zarówno modem, jak i usługa. Chore procedury. A oferują usługi z WiFi i WiFi Free, ale mam modem i tak naprawdę, nie oferują tego, co zamówione, bo urządzenie nie ma tych technologii ;)

Stały IP i revDNS też zmuszają, żeby mieć firmę, jakby to był problem poniesionych dodatkowych kosztów, a to kwestia 5 minut konfiguracji, ale nie bo procedury. Za darmo przecież nie chcę tej usługi.

Moja propozycja była taka, że rezygnuję z TV już teraz, bo i tak chcę zrezygnować w listopadzie, ale robią ukłon w moją stronę. Ja dodatkowo zmieniam z 250/20Mbps na 500/25Mbps i moja oferta, że płacę dalej 99,00 zł (tyle teraz też płacę za 250/20Mbps i TV). Chciałem, żeby nie byli stratni i podpisać nową umowę na 24 miesiące tylko na 500/25Mbps, ale odpuszczają TV. Nie chcą się zgodzić, mimo iż w listopadzie, jak wypowiem umowę, to ten 500/25Mbps sprzedadzą mi za 89,00 zł, a ja im chciałem dać 99,00 zł na kolejne 24 miesiące. Także na tym zyskują 10,00 zł miesięcznie, a ja nie muszę się męczyć z czekaniem do listopada, żeby wypowiedzieć TV.

Teraz jestem tak podk..., że w listopadzie im wypowiem wszystko, bo już w tym terenie nie maja monopolu. Także dla głupiego ConnectBox, za który chcą 50,00 zł, wolą stracić całkowicie klienta. Jestem zawiedziony...

Macie jakiś pomysł?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Z poważaniem

pawelb - 26-03-2018, 13:50

a stały adres IP to nie jest w usłudze dla biznesu UPC?
VAMET - 26-03-2018, 14:38

Witam uprzejmie

Tak, jak napisałem, że dla indywidualnych nawet nie rozważają wprowadzić takiej usługi.

Z poważaniem

ogromny - 26-03-2018, 15:29

Szczerze? Zostaw to co masz i kup sobie router dual band, z compalem to tak różowo nie jest.
brtk - 26-03-2018, 17:46

Nie rób tego błędu i nie oddawaj Cisco, kup sobie jakiś porządny router i podłącz do Cisco.
VAMET - 26-03-2018, 17:53

Witam uprzejmie

A ktoś ma Cisco EPC3212 z 500/25Mbps?

Z poważaniem

MrPepka - 26-03-2018, 18:08

VAMET napisał/a:
A ktoś ma Cisco EPC3212 z 500/25Mbps?

Niestety, ale modem EPC3212 nie obsługuje takiej prędkości. Max. prędkość obsługiwana przez ów modem to 440 mbps. Możesz zostać przy 250 bo Twój modem jeszcze to udźwignie, ale przy wyższych czeka Cię wymiana modemu na jedyny słuszny ConnectBox który swoje problemy ma.

VAMET - 26-03-2018, 18:18

Witam uprzejmie

No właśnie, a ja celuję w 500/25Mbps... Zawsze może być ConnectBox jako most i potem router, ale to znowu dodatkowy koszt dla mnie. Muszę mieć router 5GHz, a obecnie mam stary poczciwy TL-WR1043ND na Gargoyle tylko z 2.4GHz. Co jest nie tak z tym ConnectBoxem? Jakie 3 główne problemy?

Z poważaniem

Sebaa91 - 26-03-2018, 18:27

VAMET napisał/a:
Witam uprzejmie

No właśnie, a ja celuję w 500/25Mbps... Zawsze może być ConnectBox jako most i potem router, ale to znowu dodatkowy koszt dla mnie. Muszę mieć router 5GHz, a obecnie mam stary poczciwy TL-WR1043ND na Gargoyle tylko z 2.4GHz. Co jest nie tak z tym ConnectBoxem? Jakie 3 główne problemy?

Z poważaniem

1. Skaczące pingi
2. Podatność na DDOS
3. Resety

KOCUREK1970 - 28-03-2018, 03:28

VAMET napisał/a:
Jakie 3 główne problemy?

https://forum.upc.eu/t5/connectbox/test-puma6-i-problemy/td-p/843

VAMET - 28-03-2018, 10:36

Witam uprzejmie

Trzy krótkie pytania:

1. Czy bez względu na tryb: modem lub router, opisane problemy występują?
2. Co UPC robi w przypadku, jak mój modem Cisco EPC3212 wyzionie ducha? Wymienią mi na ten sam model, jak poproszę znowu modem a nie router? Czy już każdemu wciskają ConnectBox?
3. Jak długo trzeba czekać na technika z nowym sprzętem od dnia zgłoszenia problemu ze sprzętem?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Z poważaniem

ogromny - 28-03-2018, 11:36

Ad1 tak
Ad2 na 99% compal
Ad3 bardzo rzadko tego samego dnia najczęściej na drugi dzień

brtk - 28-03-2018, 19:33

Jeżeli nie ściągasz co chwile dużych plików, a nawet jeżeli ściągasz, anie zrobi Ci problemu 2x dłuższe czekanie na ściągnięcie, albo nie potrzebujesz na zawał 5Mb/s uploadu więcej (co jest śmieszne przy tej prędkości neta..) to radzę Ci zostać przy tym co jesteś i nie martwić się, że za chwile coś ci się stanie z routerem, np wyłączy się. Warto poczekać, aż UPC wprowadzi nowy sprzet.

Sprzet na 100% wymienią Ci na Compala, bo inny modem/router prędkości 500Mb/s nie obsługuje, mogą Ci też wciskać kit, że muszą wymienić sprzęt, przy przedłużeniu umowy tej co masz, z pozostawioną prędkością 250Mb/s, na to się nie zgadzaj też.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group